- جاب ویژن

ویزای کار پس از تحصیل در کانادا (Post graduate work permit)

دانشجویان خارجی که تحصیلات بالاتر از مقطع دیپلم را در کانادا به اتمام رسانده اند، این امکان را دارند که درخواست ویزای کار پس از تحصیل دهند و با دریافت ویزای کار پس از تحصیل، در کانادا بمانند و تجربه کار کانادایی کسب کنند. سابقه کاری که در این دوره بدست می آورند این امکان را به آنها می دهد تا برای اقامت دائم از طریق (Canadian Experience Class (CEC یا همان تجربه کانادایی اقدام کنند.

ویزای کار پس ازتحصیل از جمله اقدامات دولت کانادا برای جذب دانشجویان خارجی و حفظ آنها به عنوان نیروی کار متخصص است. دانشجویان فارغ التحصیل شده، بدون داشتن پیشنهاد کاری از کارفرمایان کانادایی، می توانند درخواست خود برای این نوع ویزا را ثبت کنند و پس از دریافت این ویزا، برای هر کارفرمایی در کانادا کار کنند.

توجه: فقط امکان دریافت یک ویزای کار پس از تحصیل از اداره مهاجرت کانادا (IRCC) وجود دارد.

به محض فارغ التحصیل شدن در کانادا و ارائه درخواست  ویزای کار پس از تحصیل (PGWP)، متقاضی می تواند به صورت تمام وقت در کانادا کار کند. سابقه کار مورد قبول در برنامه تجربه کانادایی، از پس از تحصیل مورد محاسبه قرار می گیرد. سازمان IRCC برای نگهداشتن دانشجویان بین المللی، یک برنامه مجوز کار پس از تحصیل راه اندازی نموده است. فارغ التحصیلان بین المللی از طریق این برنامه، می توانند یک مجوز کار آزاد(open work permit) تا سقف ۳ سال اخذ کنند. این ویزا به آنها اجازه می دهد تا برای هر یک از کارفرمایان کانادایی و در هر حوزه ای کار کنند (این نوع مجوزها متقاضی را محدود به یک کارفرمای خاص نمی کنند).

 مهلت اقدام برای ویزای کار پس از تحصیل در کانادا: ۱۸۰ روز!

در سال ۲۰۱۹، دولت کانادا مهلت درخواست برای ویزای کار پس از تحصیل را از۹۰ روز به ۱۸۰ روز (۶ ماه) افزایش داد.  این زمان از اولین روز فارغ التحصیلی شروع می شود یعنی پس از دریافت ریزنمرات و نامه رسمی از یک مؤسسه DLI که نشان می دهد متقاضی می تواند در صورت تمایل ویزای کار پس از تحصیل دریافت کند. نکته بسیار مهم این است که متقاضی باید در زمانی درخواست دهد که استادی پریمت او هنوز معتبر است. اگر اعتبار ویزای تحصیلی متقاضی قبل از دریافت ریز نمرات، به اتمام برسد، ۲ گزینه وجود دارد:

  • درخواست برای ویزای توریستی برای ماندن بیشتر در کانادا
  • ترک کانادا و ارائه درخواست برای ویزای کار پس از تحصیل

این نکته از این نظر حائز اهیمت است که به محض فارغ التحصیلی دانشجو دیگر امکان کار کردن را نخواهد داشت مگر این که برای PGWP درخواست داده باشد.

Implied Status

در زمانی که نتیجه درخواست متقاضی برای ورک پرمیت نیامده و استادی پرمیت هم ندارد، شرایط او در کانادا Implied Status است. خوشبختانه در این فاصله امکان کار را دارد و کاری که انجام می دهد هم در برنامه تحربه کانادایی مورد قبول خواهد بود.

طول مدت ویزای کار پس از تحصیل در کانادا

طول مدت ویزای کار حداکثر سه سال بوده و حداقل به اندازه طول دوره ای که متقاضی در کانادا درس خوانده، است. ویزای کار نمی تواند از ویزای تحصیل طولانی تر باشد. مثلا اگر دوره فوق لیسانس متقاضی دو سال بوده ویزای کار او حداکثر دو ساله خواهد بود. برای دوره هایی که کمتر از ۸ ماه هستند ویزای کار صادر نمی شود. اگر بخشی از دوره در خارج از کانادا بوده و سپس به کانادا منتقل شده باشد در صورتی که مدرک از کانادا صادر شود و مدت زمان حضور در کانادا بیش از ۸ ماه باشد واجد شرایط برای ورک پرمیت خواهد بود.

به طور خلاصه طول ورک پرمیت پس از استادی پرمیت به شکل زیر است:

دوره کمتر از ۸ ماه: غیر قابل قبول
دوره ۸ ماه تا دو سال: ورک پرمیت دو ساله
دوره بالای دو سال: ورک پرمیت سه ساله

مثال ۱: اگر دوره لیسانس یا دکترا خوانده اید و طول دوره ۴ سال بوده به شما ۳ سال ویزای کار داده میشود.
مثال ۲: اگر دوره فوق لیسانس خود را در دو سال پایان داده اید ویزای کار شما ۲ ساله خواهد بود.
مثال ۳: اگر دوره کالج ۹ ماهه گذرانده اید ویزای کار کانادای شما ۹ ماهه خواهد بود.

شرایط مورد نیاز برای ویزای کار پس از تحصیل در کانادا:

برای اینکه یک متقاضی واجد شرایط ویزای کار پس از تحصیل باشد، باید شرایط زیر را داشته باشد:

  • متقاضی باید در یک دوره آموزشی آکادمیک و یا حرفه ای در یک مؤسسه DLI (مؤسسات آموزشی معتبر) که طول آن از ۸ ماه بیشتر است، تحصیلات خود را به اتمام رسانده باشد.
    • این دوره آموزشی باید منجر به دریافت یک مدرک و یا گواهی تحصیلی شود.
  • وضعیت اقامتی دانشجو در تمام طول مدت تحصیلش باید به صورت قانونی و تمام وقت بوده باشد.
  • باید دوره خود را به پایان رسانده باشد و نامه ای دریافت کند که واجد شرایط برای دریافت مدرک پایان دوره است و ریز نمرات خود را نیز دریافت کند.
    • ریز نمرات و نامه رسمی از محل تحصیل باید به همراه درخواست برای ویزای کار پس از تحصیل ارائه شود.

 

  • از یکی از مؤسسات زیر فارغ التحصیل شده باشد:
    • مؤسسات دولتی که تحصیلات بالاتر از مقطع دیپلم برگزار می کنند. مثل: کالج،مؤسسات فنی و حرفه ای، دانشگاه و یا GEGEP در کبک،
    •  از یک موسسه خصوصی آموزش های بالاتر از مقطع دیپلم که تحت مقررات و قوانین مشابه با مؤسسات دولتی فعالیت می کند، فارغ التحصیل شده باشد.
    • از یکی از موسسات خصوصی مقطع متوسطه یا بعد از متوسطه (در کبک) که دوره های واجد شرایط با حداقل 900 ساعت یا بیشتر که به اخذ مدرک فنی و حرفه ای (DVS/ diploma of vocational studies) یا گواهینامه تخصص ارزش آموزش دیده (AVS/attestation of vocational specialization )  ختم می شود، فارغ التحصیل شده باشد.
    • از یکی از نهاد ها یا موسسات خصوصی کانادا که توسط قوانین محلی صلاحیت اعطای مدرک تحصیلی (به طور مثال مدرک لیسانس، ارشد و دکترا) به دانشجویان را دارند، فارغ التحصیل شده باشد. البته فقط در صورتی که دانشجو در یکی از دوره های تحصیلی که به اخذ یک مدرک  مورد تایید استان ختم می شود، ثبت نام کرده باشد. یعنی هر دوره ای که صرفا توسط موسسه خصوصی ارائه می شود، واجد شرایط این برنامه نیست.

 

    en_USEnglish
    fa_IRفارسی en_USEnglish

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد.

    آدرس:

    گیلان - رشت

    شماره تماس:

    001234656789

    ایمیل:

    info@company.com

    Cart