ویزای کار استرالیا

ویزای کار استرالیا و بررسی شرایط اخذ آن

ویزای کار استرالیا شرایط و مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای کار استرالیا و به طور کلی اقامت استرالیا از طریق کار در این مقاله مورد بحث و بررسی علمی قرار خواهد گرفت. اما به طور کلی چند درصد از ایرانیان شرایط اخذ ویزای کار استرالیا را خواهند داشت؟ مشاغل مورد نیاز کشور استرالیا و میزان حقوق برای هر کدام از مشاغل چگونه است؟ شرایط و نوع ویزا های کار استرالیا، قوانین مهاجرت کاری به این کشور و اخذ اقانت کاری مورد ارزیابی بسیاری از متقاضیان قرار گرفته است. به همین جهت بر آن شدیم تا ویزای کار استرالیا را از جهات مختلف مورد بحث و بررسی قرار دهید و تمام شرایط اخذ ویزای کار استرالیا را به صورت ساده و خلاصه وار خدمتتان شرح دهیم .

ویزای کار و مهارت استرالیا

انواع مختلفی از  ویزای استرالیا وجود دارد که ویزای کار استرالیا یکی از محبوب‌ترین ویزاها برای اخذ اقامت دائم این کشور می باشد. در این راستا دولت استرالیا سیاست هایی را جهت جذب نیروی ماهر و متخصص در نظر گرفته است .که به طور کلی مسیر مهاجرت و فرصت های شغلی و شرایط زندگی برای این گروه از متقاضیان از طریق این ویزا مهیا می باشد. ویزای کار استرالیا در اداره مهاجرت این کشور به نام Working and Skilled Visas معرفی شده است. ویزای کار استرالیا ساب کلس های متفاوتی دارد و متقاضیان می توانند با احراز شرایط خود برای هر کدام از نوع ویزا ها اقدام لازم را انجام دهند. در ادامه این مقاله به معرفی هر کدام از این ساب کلس ها خواهیم پرداخت.

نوع اقامت نوع ویزا شرح وضعیت
اقامت موقت Sub class 400 ویزای کار موقت برای متخصین و کارکنان ماهر
Sub class 476 اقامت موقت برای برخی از فارغ التحصیلان از دانشگاه های خواص
Sub class 485 اقامت موقت برای فارغ التحصیلان بین المللی در دانشگاه های استرالیا
Sub class 491 ویزایی برای اسپانسر های اقوام و یا اسپانسر های جهت حضور در مناطق کم جمعیت
اقامت دائم Sub class 186 اقامت دائم برای متقاضیانی که اسپانسر شغلی در استرالیا دارند
Sub class 187 اقامت دائم برای حمایت کارفرمایان از کارکنان در مناطق کم جمعیت
Sub class 189 اقامت دائم برای افراد ماهر و متخصص
Sub class 190 اقامت دائم برای افراد متخصص و ماهر با اسپانسر ایالتی

متقاضیان باید دقت داشته باشند که برای اخذ ویزای کار استرالیا و کاریابی در این کشور شرایط سنی آنان، تحصیلات و نکات دیگری همچون سابقه کار و میزان و سطح زبان انگلیسی آنان مورد ارزیابی قرار می گیرد و در صورتی که بتوانید شرایط لازم را فراهم آورند، واجد شرایط جهت اخذ ویزای کار استرالیا خواهند شد. ویزاهایی که در جدول بالا نام برده شده بیشتر جز زیر شاخه های ویزاهای کار بر اساس امتیاز بندی است که از محبوب ترین نوع این ویزا ها ویزای 189 می باشد. به طور کلی ویزای کار 189 استرالیا جز پر طرفدارترین ویزا های کار در استرالیا می باشد که افراد می توانند از همان ابتدا اقامت دائم کشور استرالیا را به دست آورند. از مزایای ویزای 189 و کسب اقامت دائم از طریق این ویزا می توان اشاره داشت به عدم محدودیت در شهر و یا ایالت خاصی در استرالیا که متقاضیان می توانند آزادانه در هر شهر مورد نظر کار و زندگی کنند.

شرایط اخذ ویزای 491 استرالیا

ویزای منطقه ای 491 استرالیا به نیرو های کار ماهر اجازه می دهد تا به همراه خانواده خود در مناطق خاصی از استرالیا اقامت داشته باشند. این ویزا با اعتبار 5 ساله صادر می شود و دارنده آن پس از 3 سال می تواند برای اخذ اقامت دائم استرالیا درخواست دهد. متقاضیان باید از سوی یک آژانس دولتی یا ایالتی یا از سوی یکی از اعضای خانواده خود که در آن منطقه از استرالیا اقامت دارد، دعوتنامه دریافت کند. ویزای 491 از تاریخ 19 نوامبر 2019، جایگزین ویزای 489 شده است.

شرایط اخذ ویزای ۱۸۶ استرالیا

برای اخذ ویزای 186 استرالیا باید از سوی کارفرمایی در استرالیا حمایت شوید. با اخذ این ویزا از ابتدا به شما اقامت دائم اعطا می شود. شرایط مورد نیاز اخذ این ویزا به شرح زیر می باشد:

حرفه شما در لیست مشاغل مورد نیاز ویزای 186 قرار بگیرد.

مدرک آیلتس (یا معادل آن) با نمره 6 در همه بخش ها

در صورت اقدام برای اقامت دائم حداکثر سن 45 سال مورد نیاز است.

در صورت اقدام برای اقامت موقت حداکثر سن 50 سال مورد نیاز است.

در صورت دریافت حقوق سالیانه 180,000 دلار، نیاز به ارائه مدرک زبان نیست.

 ویزای کار استرالیا و بررسی ویزای همراه

ویزای کار استرالیا و بررسی ویزای همراه کاملا به نوع ویزای درخواستی متقاضی بستگی دارد. اما به طور کلی در اخذ ویزای های کاری متقاضیان می توانند بعد از ورود به کشور استرالیا تقاضای ویزای همراه دهند. البته در صورتی که متقاضیان بتوانند از همان ابتدا برای اقامت بلند مدت و PR استرالیا اقدام نمایند می توانند به طور همزمان درخواست خود را مبنی بر ویزای همراه اعلام نمایند. بنا براین یکی از مزایای این نوع از ویزاهای کار می توان به همراهی خانواده به طور همزمان اشاره داشت و نحوه انجام این کار بستگی به این دارد که متقاضی اصلی چه نوع از ویزای را درخواست داده است .
در اینجا برخی از ویزای های Family and Partner Visas را خدمتتان اعلام خواهیم کرد.

Adoption visa (subclass 102) Aged Dependent Relative visa (subclass 114) 
Aged Dependent Relative visa (subclass 838)  Aged Parent visa (subclass 804)
Carer visa (subclass 836) Carer visa (subclass 116)
Child visa (subclass 101) Child visa (subclass 802)
Contributory Aged Parent (Temporary) visa (subclass 884) Contributory Aged Parent visa (subclass 864)
Contributory Parent (Temporary) visa (subclass 173) Contributory Parent visa (subclass 143)
Dependent Child visa (subclass 445) New Zealand Citizen Family Relationship (temporary) visa (subclass 461)
Orphan Relative (subclass 117) Orphan Relative (subclass 837)
Parent visa (subclass 103)  Partner (Provisional and Migrant) visa (subclass 309 100)
Partner visa (subclass 820 801) Prospective Marriage visa (subclass 300)
Remaining Relative visa (subclass 115) Remaining Relative visa (subclass 835)
Sponsored Parent (Temporary) visa (subclass 870)

علاوه بر آن و در صورت موافقت کسب ویزا همراه، افراد می توانند از اجازه تحصیل و کار در کشور استرالیا برخودار شوند و در نهایت قادر خواهند بود به طور تمام وقت در استرالیا مشغول به کار شوند.

ویزای کار استرالیا و مدارک مورد نیاز ویزای کار استرالیا

متقاضیان برای اخذ ویزای کار استرالیا بسته به نوع ویزا مستلزم ارائه مدارک جهت درخواست ویزا خواهند شد. در این راستا و در جهت کسب اطلاعات دقیق در باب ارائه مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای کار استرالیا می توان به مدارک زیر اشاره کرد. البته باید در نظر داشت ویزای کار استرالیا با توجه به انواع آن متفاوت است.

  • پاسپورت معتبر
  • 2 قطعه عکس از شخص متقاضی و اعضای خانواده
  • ارائه دریافت پیشنهاد کاری

    در صورت وجود

  • ارائه مدرک زبان انگلیسی
  • ارائه مدارک تحصیلی و ترجمه آن
  • ارائه سند ازدواج و ترجمه آن
  • ارائه گواهی عدم سوپیشینه
  • در برخی از ویزاهای کار استرالیا، افراد نیاز به حمایت از سمت یک کارفرما خواهند داشت.

 

ویزای کار استرالیا و میزان حقوق در استرالیا

بسیاری از متقاضیان قبل از درخواست ویزای کار استرالیا به جستجو در باب حقوق و دستمزد در رشته های تحصیلی و کاری خود می پردازند و در تلاش هستند با بررسی شرایط حاکم در کشور مقصد بتوانند گزینه مناسب را انتخاب نمایند. طبق آمار رسمی از کشور استرالیا در آمد و دستمزد در سه ماه دوم سال 2018 به طور متوسط 82.436 دلار استرالیا در سال می باشد. البته اگر اضافه کاری و پاداش را در کنار آن در نظر داشته باشیم می توان گفت این میزان از درآمد در سال 85.982 دلار استرالیا خواهد بود.
متوسط حقوق و دستمزد در استرالیا برای برخی از رشته های به ترتیب زیر می باشد:

پزشکان: 110.000 دلار استرالیا
مهندسین: 82.000 دلار استرالیا
پرستاران: 80.000 دلار استرالیا
معلمین: 76.000 دلار استرالیا
مهندسین معمار: 60.000 دلار استرالیا

 

ویزای کار استرالیا و مشاغل مورد نیاز 2020

بسیاری از متقاضیان برای دریافت ویزای کار استرالیا نیاز به بررسی مشاغل مورد نیاز کشور استرالیا خواهند داشت. تا با جستجوی رشته های کاری و تخصص خود در آن زمینه اقدام به مهاجرت کاری نمایند. از این رو کشور استرالیا هر ساله نیاز خود را به نیروی متخصص و ماهر در هر رشته تحصیلی و کاری را اعلام می نمایند تا تمام متقاضیان از سراسر دنیا با بررسی آن بتوانند تصمیم درستی در باب مهاجرت کاری به استرالیا اتخاذ نمایند. البته افراد باید در نظر داشته باشند که مشاغل اعلام شده باید کاملا تخصصی باشد تا بتوانند از سمت دولت آن کشور از حقوق مناسبی برخوردار شوند.

مدیران کسب وکار جراح فک و صورت
مدیران پروژه متخصصین زنان و زایمان
معماران توسعه دهنده نرم افزار  IT
مهنسین عمران تکنسین آزمایشگاهی
متخصص و جراح  فیزیکدان
مدیر مالی ریاضیدان
Accountants متخصص اطفال
پرستار مهندسین پروژه
مهندسی پزشکی مدیران و هماهنگ کننده تسهیلات
متخصصین بیهوشی مدیران املاک مسکونی
پزشک معالج دستیاران اجرایی
دندان پزشک کارگزاران بیمه
مشاغل مورد نیاز استرالیا

ویزای کار استرالیا و نحوه کاریابی در استرالیا

ویزای کار استرالیا و نوع کاریابی در این کشور کاملا اکتسابی می باشد. برای این موضوع بسیاری از افراد تمایل دارند قبل از ورود به کشور استرالیا اقدام به جستجوی کار در سایت های کاریابی نمایند. در این راستا متقاضیانی که از سطح زبان قابل قبولی بر خوردار می باشند می توانند با ارسال رزومه تحصیلی و رزومه کاری خود و ارائه مدارک مربوطه و تداعی نمودن شرایط کاری خود در خواست خود را منوط به کاریابی ارائه نمایند. در انتها و در صورت موافقت کارفرمایان استرالیایی و یا شرکت های محلی و بین المللی در این کشور و کسب دعوت نامه کاری، اقدام به دریافت ویزای کار استرالیا کنند. به طور کلی می توان گفت ماهیت این موضوع کار دشواری نمی باشد و دارای پروسه پیچیده ای نمی باشد اما مطلبی که بسیار حائز اهمیت می باشد مواقت کارفرما و شرکت های مورد نظر می باشد.
شاید بتوان گفت بسیار از آنان به راحتی با این موضوع موافقت نخواهند داشت و بیتشتر تمایل دارند متقاضی کار به صورت فیزیکال در محیط حضور داشته باشد و مصاحبه کاری به صورت فیزیکی انجام شد و در صورت موافقت طرفین قرار داد کاری منعقد گردد.

ویزای کار استرالیا و مؤسسات کاریابی در استرالیا

سایت های کاریابی در استرالیا:

https://www.indeed.com
https://jobsearch.gov.au
https://www.seek.com.au/
https://au.indeed.com/
https://www.betterteam.com
http://www.hippo.com.au/
https://oneshift.com.au/
موسسات کاریابی در استرالیا

ویزای کار استرالیا و وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در استرالیا

ویزای کار استرالیا فرصتی برای زندگی و کسب اقامت و تابعیت در این کشور می باشد. به همین جهت اولین برای مهاجرت به استرالیا دانش کامل در باب انواع ویزای کار استرالیا است. به طور کلی کارکنانی که از حمایت مالی یک کارفرمای استرالیایی برخوردار شوند و یا از یک مهارت و تخصص خواص برخوردار باشند می توانند از طریق ویزاهای بلند مدت به اقامت دائم آن کشور برسند. بر این اساس افرادی که بتوانند به مدت 4 سال در استرالیا زندگی کنند و مشغول به فعالیت کاری باشند می توانند به راحتی بعد از مدتی در خواست اقامت دائم دهند. در نهایت متقاضیان برای تبدیل شددن به یک شهروند استرالیایی باید قبل از درخواست خود اقامت دائم داشته باشند و باید معیار های خاصی را رعایت بفرمایند. برای این موضوع افراد باید ثابت کنند که زمان خود را در کشور استرالیا گذرانده اند و در مورد کشور استرالیا اطلاعات لازم را دارند و قصد دارند در ادامه در کشور استرالیا زندگی کنند.
سپس در خواست متقاضیان در اداره مهاجرت مورد ارزیابی قرار می گیرد و در نهایت از متقاضیان آزمون شهروندی دریافت می گردد. این آزمون شانل مهارت های زبان انگلیسی و ارزیابی اطلاعات افراد در مورد استرالیا می باشد. لازم به ذکر است که این آزمون بیشتر برای افراد با سنین 18 الی 59 سال است.

 

    en_USEnglish
    fa_IRفارسی en_USEnglish

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد.

    آدرس:

    گیلان - رشت

    شماره تماس:

    001234656789

    ایمیل:

    info@company.com

    Cart