مهاجرت کاری به نروژ و بررسی شرایط آن

مهاجرت کاری به نروژ و بررسی شرایط آن

راه های مهاجرت به نروژ از طریق کار را در این مقاله به صورت مفصل و علمی مورد تحلیل و تفحص قرار می دهیم. آیا شرایط مهاجرت کاری به نروژ امکان پذیر است؟ آیا برای مهاجرت به نروژ از طریق کار فقط با پیشنهاد شغلی ممکن است؟ آیا کار در نروژ سبب اخذ اقامت و تابعیت در این کشور می گردد؟ با ما همراه باشید، در ادامه پاسخ این سؤالات و تمامی سوالاتی که ممکن است در ذهن شما خطور کرده باشد را بررسی و پاسخ می دهیم. شما سروران عزیز در صورت داشتن سؤالات تخصصی دیگر در امر مهاجرت کاری به نروژ و یا امور بین الملل می توانید با موسسه  Vision تماس حاصل فرموده و از مشاوره تلفنی با کارشناسان مجرب این موسسه بهره مند گردید.

در بخش دیدگاه ها نیز می توانید سوالات خود را مطرح نمایید و در زمانی کوتاه پاسخ بگیرید

مهاجرت کاری به نروژ و شرایط عمومی آن

کشور نروژ یک از سردترین کشورهای حوزه اسکاندیناوی می باشد. این کشور در شمال حوزه اسکاندیناوی واقع شده است. این کشور با سوئد، فنلاند و روسیه مرز زمینی دارد، پایتخت آن اسلو و حدود 5 میلیون نفر جمعیت دارد. یکی از نکات قابل توجه این کشور داشتن منابع گازی و نفتی می باشد. این امر باعث شده، متقاضیانی که در این رشته ها تحصیل و مهارت دارند برای کار در این کشور اقدام کنند.

 

لازم به ذکر است که برای مهاجرت کاری به نروژ نیاز به داشتن پیشنهاد شغلی از طرف کارفرمای نروژی می باشد که در ادامه به آن می پردازیم. زبان رسمی این کشور نروژی است، اما می توان گفت که اغلب مردم به زبان انگلیسی مسلط هستند.

مهاجرت کاری به نروژ و نرخ بیکاری در نروژ

نرخ بیکاری یکی از مهمترین مواردی می باشد که متقاضیان کاری به نروژ قبل از اقدام باید آن را مورد تحلیل و بررسی قرار دهند، چرا  که نرخ بیکاری با شرایط اقتصادی هر کشور رابطه معکوس دارد یعنی هر چه نرخ بیکاری بالا باشد شرایط اقتصادی آن کشور ضعیف و هر چه نرخ بیکاری پایین باشد نشان دهنده شرایط اقتصادی خوب آن کشور است. نرخ بیکاری در کشور نروژ در چند سال اخیر همواره زیر 5 درصد بوده است و در سال 2019 به 3.97 درصد رسیده است. این نرخ بدین معنی است که از هر 100 نفر 4 نفر بیکار وجود دارد.

مهاجرت کاری به نروژ و ویزای کار نروژ

همانطور که در مطالب بالا به آن اشاره کردیم، یکی از دلیل مهاجرت کاری به نروژ داشتن منابع گاز و نفت در این کشور می باشد و بنابراین نروژ، کشوری صنعتی و دارای نرخ کاری پایین می باشد. متقاضیان مهاجرت کاری به نروژ از دو روش می توانند برای کار در این کشور اقدام کنند: روش اول جست و جوی یک کارفرما یا کمپانی در این کشور می باشد که برای متقاضی دعوت نامه کاری ارسال کند و روش دوم این است که از طریق تحصیل به نروژ مهاجرت کرده و سپس به جست و جوی کار بپردازید. در کل مهاجرت کاری به نروژ نیاز به رزومه ای مطلوب و داشتن سطح زبان خوب می باشد. با ما همراه باشید در ادامه به صورت مفصل شرایط مهاجرت کاری به نروژ بپردازیم.

مهاجرت کاری به نروژ و بررسی ویزای همراه

بزرگترین دغدغه متقاضیان کار در کشور نروژ اخذ ویزا برای همراهان خود می باشد. به صورت کلی در امر حقوق بین الملل چنانچه صحبت از همراه شد به معنای همسر و فرزندان زیر 18 سال می باشد. امری طبیعی است که هر فرد تمایل دارد هنگام مهاجرت کاری به نروژ همسر و فرزندان خود را نیز با خود ببرد. جالب است بدانید که متقاضیانی که موفق به اخذ ویزای کاری در کشور نروژ می شوند می توانند برای اقامت همسر و فرزندان خود اقدام کنند. خبر خوب اینکه همسر در این کشور اجازه کار فول تایم دارد و فرزندان نیز می توانند به تحصیل رایگان بپردازند.

 

مهاجرت کاری به نروژ و مدارک مورد نیاز

در سال های اخیر به دلیل رشد اقتصادی در کشور نروژ مهاجرت از طریق کار به این کشور مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. لازم به ذکر است که پروسه مهاجرت کاری به نروژ و اخذ ویزای آن نیاز به مدارک کامل با چیدمان دقیق می باشد. پیشنهاد می کنیم قبل از هرگونه اقدام با وکیل مهاجرتی مجرب مشاوره داشته باشید. موسسه ویژن با سابقه درخشان در امر مهاجرت و امور بین الملل شما را در باب مهاجرت کاری به نروژ و دیگر کشورها راهنمایی می کند. در ادامه به مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای کار می پردازیم:

مدارک هویتی، شناسنامه و پاسپورت
پاسپورت باید بیش از 7 ماه اعتبار داشته باشد
مدارک تحصیلی و ریز نمرات با ترجمه
عدم سوء پیشینه
عکس پاسپورتی
در صورت نیاز، ارائه مدرک زبان
در صورت نیاز، ارائه مدارک سابقه کار
ارائه تمکن مالی لازم

 

مهاجرت کاری به نروژ و میزان حقوق در نروژ

حقوق و دستمزد در مهاجرت کاری مهمترین عامل به حساب می آید. خیلی از افراد به امید ساختن آینده خود و به امید دریافت حقوق های بالا برای مهاجرت کاری به نروژ یا دیگر کشورها اقدام می کنند. بنابراین بررسی میزان حقوق در کشور نروژ قبل از اقدام امری مهم است. به صورت کلی میانگین حقوق در کشور نروژ 27.000 کرون در ماه می باشد. در ادامه به بررسی میزان حقوق در نروژ در چند شغل مختلف می پردازیم.

نوع شغل میانگین حقوق در سال به دلار آمریکا
مهندسی کامپیوتر 92,776
مهندسی مکانیک 80,588
مهندسی نفت 102,130
مهندس 79,120
مدیر 126,080
IT 105,069

مهاجرت کاری به نروژ و مشاغل مورد نیاز 2020

همانطور که می دانید در اغلب کشورهایی که شرایط اقتصادی خوبی را دارند، شرایط کاری در بعضی از رشته ها و تخصص ها بهتر از مابقی رشته ها است. در کشور نروژ نیز بعضی از رشته ها شانس بهتری برای پیدا کردن کار دارند. لازم به ذکر است که داشتن رزومه خوب در مشاغل مورد نیاز، مهاجرت کاری به نروژ را آسان تر می کند. در ادامه لیست مشاغل مورد نیاز کشور نروژ در سال 2020 را مطرح نمودیم:

رشته های پزشکی و پرستاری رشته های مدیریت
رشته مکانیک رشته بانکداری
رشته مهندسی عمران رشته معدن
رشته نفت رشته کامپیوتر
رشته الکترونیک توریسم

مهاجرت کاری به نروژ و نحوه کاریابی در نروژ

همانطور که در مطالب بالا به آن اشاره کردیم، مهاجرت کاری به نروژ منوط به داشتن پیشنهاد شغلی از طرف کارفرما در این کشور می باشد. متقاضیانی که قصد کار در نروژ را دارند می توانند از طریق سایت های موسسات کاریابی که در ادامه به آن می پردازیم اقدام کنند. موسسات کاریابی پل ارتباطی بین کارفرما و متقاضی کار می باشند بدین صورت که کارفرما شرایط نیروی مورد نیاز خود را در سایت نوشته و متقاضی با بررسی آگهی کارفرما، در صورت همخوان بودن شرایط می تواند اقدام کند. در ادامه به مهاجرت کاری به نروژ و معرفی موسسات کاریابی می پردازیم.

مهاجرت کاری به نروژ و مؤسسات کاریابی در نروژ

داشتن پیشنهاد شغلی از طرف کارفرما اصلی ترین امر در مهاجرت از طریق کار می باشد. کارفرما ها در کشور نروژ شرایط مورد نیاز برای استخدام را در سایت موسسات کاریابی لحاظ می کنند، متقاضیان مهاجرت کاری به نروژ نیز می توانند رزومه خود را در این سایت ها آپلود کنند. چنانچه کار فرمایی رزومه فردی را مطالعه و تایید نمایید با متقاضی ارتباط برقرار نموده و مصاحبه صورت می گیرد. در ادامه لیستی از موسسات کاریابی که در خصوص مهاجرت کاری به نروژ اقدام می کنند را تهیه نمودیم:

نام موسسات کاریابی
Randstad
Indeed Norway
JobbDirekte
Jobbforalle
Nav.no
Finn Jobb
StepStone Norway
Jobs in Oslo

 

مهاجرت کاری به نروژ و وضعیت اقامت و تابعیت

در این قسمت به بررسی وضعیت تابعیت از طریق مهاجرت کاری به نروژ می پردازیم. کار در کشور نروژ سبب اخذ اقامت و تابعیت هم برای نفر اصلی هم برای همراه ها می گردد. چنانچه فردی بین 3 تا 5 سال در کشور نروژ مشغول به کار شود و بیمه و مالیات بپردازد می تواند برای اقامت دائم خود و همراهان اقدام نماید. 1 تا 2 سال بعد از اخذ اقامت دائم نیز می توان برای پاسپورت نروژ اقدام نمود. البته لازم به ذکر است که اخذ پاسپورت نروژ نیاز به رعایت یکسری شرایط دارد که در مقاله مخصوص به آن ذکر شده است. این مقاله به وسیله کارشناسان موسسه ویژن نوشته شده و هر نوع کپی برداری از مطالب آن بدون ذکر منبع، از لحاظ شرعی و قانونی حرام و نادرست است.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه شرایط کار در نروژ

✅ شرایط کار در نروژ برای ایرانیان چیست؟

ایرانیان برای اخذ ویزای کار نروژ باید بتوانند از کارفرمایی در این کشور پیشنهاد کار دریافت کنند.

✅ آیا می توان برای یافتن کار در نروژ ویزای جستجوی کار گرفت؟

خیر، شما برای جستجوی کار در کشور نروژ باید از راه دور اقدام کنید. شما می توانید از موسسات کاریابی کمک بگیرید یا مستقیما با کارفرمایان نروژی ارتباط بگیرید.

✅ شغل های پردرآمد در نروژ کدامند؟

حوزه بهداشت و درمان، خدمات مالی، کنترل و استراتژی مالی، فروش و توسعه تجارت، مهندسی و فناوری اطلاعات و توسعه نرم افزار از پردرآمد ترین شغل ها در نروژ هستند.

✅ نرخ بیکاری در نروژ و وضعیت کار در این کشور چطور است؟

در آخرین آمار ارائه شده نرخ بیکاری در نروژ 3.6 درصد گزارش شده است که این کشور را در دسته کشورهای با نرخ بیکاری پایین و نیازمند نیروی کار قرار می دهد.

مهاجرت کاری به نروژ و سخن پایانی

مهاجرت کاری به نروژ، اخذ اقامت و تابعیت نروژ از طریق کار و مشاغل مورد نیاز کشور نروژ در سال 2020 در این مقاله مورد تحلیل قرار گرفت. از آنجا که کشور نروژ به دلیل نرخ بیکاری پایین و اقتصاد رو به رشد مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است، تصمیم گرفتیم که این مقاله را در خصوص مهاجرت کاری به نروژ برای شما سروران تهیه کنیم. مدارک مورد نیاز برای مهاجرت به نروژ از طریق کار، نرخ بیکاری در نروژ، مشاغل مورد نیاز، نحوه کاریابی و موسسات کاریابی در کشور نروژ از جمله مباحثی بود که در این نوشتار به آن پرداختیم. امیدواریم با مطالعه این مقاله پاسخ تمامی سوالات خود را دریافت کرده باشید. موسسه ویژن با سالها سابقه درخشان در امر مهاجرت و حقوق بین الملل آماده راهنمایی شما سروران گرامی می باشد. چنانچه نیاز به اطلاعات تکمیلی در امر مهاجرت کاری به نروژ یا دیگر کشورها داشتید می توانید از مشاوره تلفنی مشاورین مجرب بهره مند شوید. همچنین می توانید سوالات خود را در باب مهاجرت کاری به نروژ در بخش دیدگاه های این مقاله مطرح نموده و پاسخ آن را توسط کارشناسان مجرب موسسه دریافت نمایید.

    en_USEnglish
    fa_IRفارسی en_USEnglish

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد.

    آدرس:

    گیلان - رشت

    شماره تماس:

    001234656789

    ایمیل:

    info@company.com

    Cart