مهاجرت به نیوزلند

vision-job.ir

مهاجرت به نیوزلند و بررسی راه های آن

مهاجرت به نیوزلند، راه های مهاجرت به نیوزلند، انواع روش های اخذ پاسپورت نیوزلند در این مقاله مورد بررسی و تحلیل قرار می گیرد. از چه راه هایی می توان به نیوزلند مهاجرت کرد؟ بعد از چند سال کار در نیوزلند می توان موفق به اخذ اقامت دائم نیوزلند و اخذ پاسپورت نیوزلند شد؟ هزینه های مهاجرت به نیوزلند و زندگی در نیوزلند به چه شکل می باشد؟ در این مقاله به این سوال و دیگر سوالات شما در خصوص مهاجرت به نیوزلند پاسخ داده خواهد شد. همچنین می توانید در صورت داشتن سوالات دیگر در خصوص مهاجرت به نیوزلند و کشورهای دیگر و بررسی شرایط مهاجرتی خود با مشاورین و کارشناسان ما در موسسه ویژن تماس حاصل فرمایید و از مشاوره تلفنی  ما بهره مند گردید.

مهاجرت به نیوزلند و شرایط عمومی آن

کشور نیوزلند کشوری است در بخش جنوبی اقیانوس آرام و نزدیک به کشور استرالیا که با فاصله ی زیادی از دیگر کشورها واقع شده است. این کشور شامل دو جزیره بزرگ جنوبی و شمالی و چند جزیره کوچک است. یکی از عوامل مهم و اساسی در مهاجرت به یک کشور آب و هوای آن کشور است. کشور نیوزلند با آب و هوایی معتدل و اقیانوسی و چهار فصل مطلوب بسیاری از مهاجران به این کشور می باشد.

 

از دیگر عوامل کلیدی در مهاجرت به نیوزلند، شرایط اقتصادی آن است. نیوزلند کشوری است توسعه یافته که از لحاظ اقتصادی در وضعیت مطلوبی قرار دارد و لذا این کشور را به کشوری مطلوب به جهت مهاجرت تبدیل کرده است.

مهاجرت به نیوزلند از طریق کار

یکی از راه های مورد پسند افراد برای مهاجرت به یک کشور مهاجرت کاری می باشد، چرا که خیالشان از هزینه های زندگی شان در کشور مقصد راحت می شود. در این مسیر مهاجرتی یکی از عوامل مهمی که فرد مورد بررسی قرار می دهد آمار بیکاری آن کشور است. نیوزلند نیز از این امر مستثنی نیست. از این رو در این مقاله به بیان آمار بیکاری کشور نیوزلند می پردازیم. نرخ بیکاری کشور نیوزلند برابر با 4 درصد می باشد که نرخ بیکار بسیار کمی است. از این رو اکثر افراد متخصصی که به این کشور مهاجرت می کنند امکان کاریابی خواهند داشت. در صورتی که فرد پیشنهاد کاری از یک کارفرمای نیوزلندی را داشته باشد می تواند اقدام به اخذ ویزای موقت نیوزلند کند. به علاوه راه هایی وجود دارد تا فرد از طریقی موفق به اخذ اقامت دائم نیوزلند از طریق مهارت و تخصص شود. این نوع از مسیر مهاجرت به نیورلند و اخذ اقامت دائم نیوزلند از یک سیستم امتیاز بندی پیروی می کند که در این سیستم عوامل زیر تاثیرگذار هستند:

سن
سابقه کاری
پیشنهاد کاری
مدرک زبان
مدرک تحصیلی دانشگاهی

لازم به ذکر است اشاره کنیم فردی که می خواهد از این طریق اقدام نماید باید سنی کنتر از 55 سال را داشته باشد. در این حالت فرد باید موفق به اخذ امتیاز 140 شود. اگرچه در صورتی که فرد امتیازی برابر با 110 الی 135 را کسب نماید شانس قبولی را نیز خواهد داشت.

vision

مهاجرت به نیوزلند از طریق تحصیل

مهاجرت تحصیلی یکی از روش های رایچ و محبوب در میان افراد در مهاجرت به نیوزلند می باشد. فردی که قصد مهاجرت به نیوزلند از طریق تحصیل را دارد یکی از عوامل مهمی که در ابتئا مورد بررسی قرار می دهد، ارزش و اعتبار موسسات و دانشگاه های این کشور است. کشور نیوزلند با برخورداری از دانشگاه هایی با رنک بالا مقصد بسیاری از افرادی که قصد مهاجرت تحصیلی دارند قرار گرفته است. فردی که قصد مهاحرت به نیوزلند از طریق تحصیل را دارد باید دارای معدل بالا، رزومه قوی، سطح زبان مطلوب (زبان معادل آیلتس 6 برای مقطع کارشناسی، آیلتس 6.5 برای مفطع کارشناسی ارشد و آیلتس 7 برای مقطع دکتری) باشد. هزینه تحصیل در کشور نیوزلند در مقطع کارشناسی در حدود سالیانه 18 الی 30 هزار دلار و در مقطع کارشناسی ارشد در حدود 10 الی 18 هزار دلاردر سال می باشد. هرچند افرادی که قصد مهاجرت تحصیلی به نیوزلند و با دیگر کشورها را دارند اغلب به دنبال اخذ بورسیه تحصیلی هستند، چرا که علاقه مند به تحصیل رایگان می باشند.
اما نکته ای که در اینجا باید به آن توجه کرد این است که اخذ بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی بسیار سخت و تقریباً غیر ممکن است. همچنین اخذ بورسیه در مقطع کارشناسی ارشد دشوار و در مقطع دکتری در صورتی که فرد دارای رزومه قوی باشد ممکن است.

در ادامه به مدارک مورد نیاز به جهت اخذ بورسیه تحصیلی در مقطع دکتری می پردازیم:

معدل بالا (بسته به دانشگاه و رشته این معدل می تواند متقاوت باشد، اما به طور کلی معدل بالای 17 یا 18 در مقطع کارشناسی ارشد الزامی است)

مدرک زبان معادل آیلتس 7

داشتن یک یا دو مقاله ISI معتبر

برخورداری از سطح علمی بالا، چرا که در این مسیر فرد ملزم به پیدا کردن یک سوپروایزر است و در این مسیر باید موفق به قبولی در مصاحبه های پیش رو با اساتید باشد

داشتن انگیزه نامه قوی

داشتن دو یا سه توصیه نامه (بسته به دانشگاه متفاوت است)

داشتن کتاب چاپ شده، مقام های بین المللی در مسابقات و یا جشنواره های معتبر رزومه فرد را قوی تر می کند و به تبع شانس فرد را برای اخذ بورسیه ی تحصیلی یا فاند افزایش می دهد

در ادامه به بیان نام دانشگاه های تراز اول کشور نیوزلند می پردازیم:

اسم دانشگاه رتبه در کشور نیوزلند رتبه در جهان
دانشگاه آکلند 1 198
دانشگاه مسی 2 498
دانشگاه اتاگو 3 503
دانشگاه کانتربری 4 553
دانشگاه ویکتوریا ولینگتن 5 627
دانشگاه وایکاتو 6 696

مهاجرت به نیوزلند از طریق سرمایه گذاری

با توجه به شرایط مساعد اقتصادی کشور نیوزلند، امروزه بسیاری از افراد خواهان سرمایه گذاری در نیوزلند می باشند. کشور نیوزلند شرایطی را فراهم آورده است که فرد با ارائه یک بیزینس پلن مناسب و سرمایه گذاری 100 هزار دلار بتواند یک اقامت 3 ساله دریافت نمیاد. فرد باید پس از 12 ماه از ورود خود به کشور نیوزلند سرمایه گذاری خود را انجام داده باشد و در دو سال باقی مانده اثبات نماید که بیزینسش در اقتصاد کشور تاثیر مثبت داشته است و در این حالت دولت نیوزلند یک اقامت 3 ساله دیگر به او اعطا می کند. سیستم سرمایه گذاری نیوزلند نیز یک سیستم امتیاز بندی است که فرد باید موفق به اخذ 120 امتیاز گردد تا بتواند اقامت سرمایه گذاری را اقدام نماید. نحوه سیستم این امتیاز بندی در جدول زیر نشان داده شده است.

1 مهاجرت به نیوزلند

مهاجرت به نیوزلند و اخذ تابعیت از طریق تولد

مهاجرت به نیوزلند و اخذ تابعیت از طریق تولد در کشور نیوزلند امکان پذیر نمی باشد. اخذ اقامت از طریق تولد در کشورهای مختلف از دو قانون حون و خاک تبعیت می کند. قانون خاک بیان می دارد در صورتی که فردی در کشور به دنیا بیاید صرف نظر از اینکه پدر و مادر او اقامت آن کشور را دارند یا خیر، اقامت آن کشور را بدست می آورد. قانون خون بیان می دارد که تابعیت فرد به دنیا آمده وابسته به تایعیت پدر یا مادر فرد متولد شده می باشد و اینکه در کشور مربوطه به دنیا بیاید هیچ آثار تابعیتی ندارد. کشور نیوزلند کشوری است که از قانون خون تبعیت می کند از این رو تولد فرد در کشور نیوزلند هیچ آثار تابعیتی به دنبال ندارد.

مهاجرت به نیوزلند از طریق ازدواج نیوزلند

یکی از راه های ساده برای مهاجرت به نیورلند، مهاحرت از طریق ازدواج است. در این نوع مهاجرت امری که بسیار مهم است این است که فرد نشان دهد که ازدواح او واقعی است و جعلی نمی باشد. در این راستا فرد باید به ارائه مدارکی مربوط به اینکه زندگی مشترک دارند و در یک خانه ی مشترک زندگی می کنند و دیگر مواردی که حاکی از حقیقی بودن ازدواجشان باشد مانند عکس، گواهی ازدواج، جساب مشترک، قرارداد اجاره نامه را ارائه دهد. در این حالت یک ویزای یک ساله داده می شود که به مدت دو سال دیگر در صورت تداوم ازدواج تمدید می گردد و فرد پس از 3 سال موفق به اخذ اقامت دائم می گردد. همچنین 3 سال بعد از اقامت دانم موفق به اخذ پاسپورت می گردد. از این رو فرد به ظور کلی پس از 6 سال پاسپورت نیوزلند را دریافت می کند.

 

 

مهاجرت به نیوزلند برای هنرمندان و افراد فوق موفق

افرادی که شامل این نوع اقامت می شوند افرادی هستند که از هنر خاصی برخوردار باشند. نام این ویزا TALENT VISA است. در شرایطی که فرد موفق به دریافت این ویزا گردد باید اقدام به فعالیت های فرهنگی ورزشی هنری نماید و در این موارد می تواند مشغول به کار گردد. همچنین باید به این نکته توجه کرد که هر فرد هنرمندی نمی تواند موفق به اخذ این ویزا گردد و حتما فرد باید دارای مقامات بین المللی و رتبه های جهانی باشد، چرا که هدف کشور نیوزلند از ارائه این راه مهاجرتی جذب افراد نخبه در این زمینه ها می باشد. شایان ذکر است افرادی می توانند برای اخذ این نوع ویزای هنرمندان اقدام نمایند که سنی زیر 55 سال را داشته باشند.

مهاجرت به نیوزلند و هزینه های زندگی در نیوزلند

یکی از مهمترین مسائلی که فرد در مهاجرت به هر کشور و از هر روش مهاجرتی ای مد نظر قرار می دهد هزینه های زندگی در آن کشور است و کشور نیوزلند از این قانون نیز مستثنی نیست. از این رو بر آن شدیم تا برای اطلاعات هر چه بیشتر شما عزیزان و بزرگواران به ارائه هزینه برخی از اقلام زندگی با ارائه جدول زیر بپردازیم:

قیمت ها مایحتاج  زندگی
18.00 دلار غذا در رستوران ارزان قیمت
دلار 85,00 غذا برای 2 نفر در رستوران متوسطه
2.69 دلار 1 لیتر شیر
2.23 دلار 500 گرم کباب نان سفید تازه
2.68 دلار 1 کیلو گرم برنج سفید
4.68 دلار تخم مرغ
9.71 دلار 1 کیلو گرم پنیر محلی
12.43 دلار 1 کیلو گرم سینه مرغ
16.86 دلار 1 کیلو گرم گوشت گاو
3.50دلار بلیط یک طرفه ( حمل و نقل محلی )
3.50دلار تاکسی با تعرفه عادی
دلار 2,95 تاکسی تا یک 1 کیلو متر با تعرفه عادی
1،487.04 دلار آپارتمان (1 خوابه) در مرکز شهر
1،221.40 دلار آپارتمان (1 اتاق خواب) خارج از مرکز
2،462.71  دلار آپارتمان (3 اتاق خواب) در مرکز شهر
1،985.52 دلار آپارتمان (3 اتاق خواب) خارج از مرکز شهر
6،666.56 دلار قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان در مرکز شهر
5،238.31 دلار قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان خارج از مرکز شهر

مهاجرت به نیوزلند و اخذ تابعیت

بدون شک هدف بسیاری از افراد از انتخاب هر یک از روش های مهاجرت به نیوزلند ارائه شده در بخش های بالا اخذ اقامت دائم و تابعیت کشور نیوزلند است. تا سال 2005 فرد پس از 5 سال کار کردن در کشور نیوزلند موفق به اخذ اقامت تابعیت و پاسپورت می شدند. از آن سال به بعد و تا قبل از سال 2010 فرد پس از 3 سال اقامت دائم و حضور در کشور نیوزلند می توانست به جهت اخذ پاسپورت نیوزلند خود اقدام نماید. قانونی که در حال حاضر مورد اجرا قرار می گیرد این است که فرد پس از 5 سال می تواند موفق به اخذ اقامت دائم و پاسپورت خود شود

    en_USEnglish
    fa_IRفارسی en_USEnglish

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد.

    آدرس:

    گیلان - رشت

    شماره تماس:

    001234656789

    ایمیل:

    info@company.com

    Cart