کار پیراپزشکان در کانادا

مهاجرت کاری پیزاپزشکان به خارج از کشور

در این نوشتار قصد داریم در مورد مهاجرت کاری پیزاپزشکان به خارج از کشور صحبت نماییم. منظور از مهاجرت کاری، مهاجرتی هست که قصد متقاضی، کار در یک کشور خارجی میباشد.

 ابتدا باید منظورمان از پیراپزشکان را بگوییم که به چه رشته هایی پیراپزشکی گفته میشود. رشته های پیزاپزشکی عموما به رشته هایی گفته میشود که از شاخه علوم تجربی میتوان در دانشگاه ها تحصیل کرد. رشته هایی پیزاپزشکی که عموما در دانشگاه های ایران تدریس میشود شامل رشته های زیر میباشد.

1-   پرستاری

2-   مامایی

3-   فیریوتراپی

4-   بینایی سنجی

5-   رایولوژی

6-   رادیو تراپی

7-   شنوایی سنجی

8-   علوم آزمایشگگاهی

9-   هوشبری

10-  اتاق عمل

11-  اعضای مصنوعی

12-  گفتار درمانی

13-  کاردرمانی

14-  علوم تغذیه

15-  کارشناسی ساخت پروتزهای دندانی

هر کدام از متخصصین رشته های ذکر شده اگر قصد مهاجرت کاری به کشور دیگری را داشته باشند میبایستی در کشور مورد نظر مدارک خود را به تایید سازمان های مربوطه برسانند.

برای معادل سازی مدارک هر کدام از این رشته ها میبایستی پروسه ای طی شود که این پروسه شامل سه مرحله میباشد.

ابتدا متقاضی میبایستی که زبان کشوری که قصد دارد در آن مشغول به کار شود بیاموزد. بدین علت که شرایط کاری پیراپزشکان به گونه ای است که با انسانها در ارتباط هستند، پس میبایستی که حتما زبان کشور مد نظر خود را بیاموزند.

در مرحله بعدی چنانچه در کشور مزبور امتحانی برای معادل سازی رشته ها وجود دارد میبایستی متقاضی امتحانات لازم را بگذراند.

در مرحله سوم به طور معمول بعد از گذراندن امتحانات متقاضیان کار در رشته های پیراپزشکی معمولا دوره هایی جهت کارورزی و کارآموزی و آشنایی با قوانین پزشکی و سلامت آن کشور برای متقاضیان برگزار میشود. در برخی از کشورها متقاضیان برای شرکت در این دوره ها هزینه هایی نیز باید پرداخت نمایند مانند کشور استرالیا و در برخی دیگر در زمان شرکت در این دوره ها حقوقی نیز به پیراپزشکان داده میشود مانند دانمارک.

مدت زمان شرکت در این دوره ها نیز بستگی به کشور و رشته متفاوت میباشد ولی به طور معمول بین 6 ماه تا دو سال میباشد.

پس از گذراندن این مراحل پیراپزشکان میتوانند وارد بازار کار شوند و از فرصتهای شغلی آن کشور استفاده نمایند.

مورد دیگری که باید به آن توجه داشته باشیم این است که پیراپزشکان باید کشوری را جهت مهاجرت انتخاب نمایند که در آن کشور بدان رشته ها نیاز باشد و بازار کار اشباعی نداشته باشد تا بتوانند در کشور مزبور برای کاریابی و به دست آوردن کار اقدام نمایند.

مسائلی که عنوان شد در مورد مهاجرت کاری پیراپزشکان به طور کلی بررسی انجام گردید. طبیعی هست که شرایط مهاجرت در هر کشوری میتواند متفاوت باشد.

برای بررسی شرایط مهاجرت کاری پیراپزشکان به هر کشوری میبایستی شرایط آن کشور را به طور جداگانه بررسی نمایید.

در مقالاتی که در این سایت وجود دارد میتوانید شرایط مهاجرت کاری پیراپزشکان به کشورهای مختلف را بررسی نمایید و یا این که میتوانید با مشاورین موسسه ویژن تماس گرفته و در مورد مهاجرت کاری رشته های پیراپزشکی در کشورهای مختلف اطلاعاتی را به دست آورید.

طبیعتا شرایط افراد و متقاضیان مهاجرت کاری پیراپزشکی با یکدیگر متفاوت میباشد و شاید شرایط کشوری که برای یک پیراپزشک مناسب باشد برای پیراپزشک دیگر مساعد نباشد. لیکن شرایط  مهاجرت کاری باید فرد به فرد بررسی گردد.

برای بررسی شرایط خودتان جهت مهاجرت میتوانید با مشاورین موسسه تماس بگیرید و از مشاوره های تخصصی آنان بهره مند شوید.

کار پیراپزشکان در کانادا

از دلایل بسیار مهمی که باعث می شوند تعداد زیادی از افراد رویای مهاجرت به کانادا را درسر داشته باشند و کانادا را برای مهاجرت انتخاب کنند،می توان به دلایل بسیاری اشاره کرد اما از مهمترین ها آنها این است که استانداردهای زندگی در این کشور بسیار بالاست، سیستم آموزشی این کشور با بهترین سیستم های آموزشی در دنیا رقابت می کند، دارای بهترین سیستم های درمانی و بهداشت در دنیاست و از نظر اقتصادی و صنعت یکی از هفت کشور صنعتی دنیا می باشد.

کانادا از شمال به اقیانوس منجمد شمالی، از غرب و شرق به اقیانوس اطلس و اقیانوس آرام و از جنوب و شمال غرب با ایالت متحده ی آمریکا همسایه است.

استانداردهای علمی بالا و کیفیت بالای سیستم آموزشی  در کانادا، کمتر بودن هزینه زندگی و هزینه ی تحصیل دانشجویان بین المللی نسبت به سایر کشورها مانند ایالات متحده و انگلستان باعث شده تا بسیاری از افراد در سراسر دنیا، کانادا را به عنوان مقصد مهاجرتی خود انتخاب کنند.

کانادا از جوامعی با فرهنگ های مختف تشکیل شده است و همه ساله هزاران مهاجر از سراسر دنیا به این کشور مهاجرت می کنند، به همین علیت می توان گفت کانادا یکی از بهترین کشورهای مهاجر پذیر است.

برای ورود و مهاجرت به کانادا راه های متعددی وجود دارد از جمله: مهاجرت کاری، مهاجرت از طریق ازدواج، مهاجرت از طریق سرمایه گذاری و مهاجرت تحصیلی وجود دارد اما از آنجا که این کشور در سالهای اخیر با کمبود نیروی کار در گروه پیراپزشکی مواجه است در این نوشتار قصد داریم به توضیح مهاجرت گروه پیراپزشکان به کانادا بپردازیم.

از آنجایی که کار پیراپزشکان مستقیما با جان بیماران در ارتباط است مهم ترین مساله ای که باید عنوان شود بحث معادل سازی مدرک می باشد و هر کشوری برای جذب گروه پیراپزشکانی که در کشوری خارجی تحصیل کرده اند، پروسه ی مخصوص به خود را در نظر گرفته است که این پروسه در کشورهای مختلف معمولا شامل آزمون های تئوری و عملی و همچنین یک دوره ی بیمارستانی یا اصطلاحا دوره ی کارورزی و گاها گذراندن چند واحد تحصیلی در دانشگاه ها می باشد.

بنابراین دانستن زبان اصلی کشور مقصد یعنی داشتن مدرک آیلتس6.5 و همچنین به تایید رساندن مدارک تحصیلی و کاری متقاضی از الزامات درخواست ویزای کاری برای گروه پیراپزشکی می باشد.

شرایط معادل سازی مدارک پیراپزشکان در کانادا

ویزای کاری کانادا برای متقاضیان به کار، به صورت ویزای Skill worker می باشد که در این نوع ویزا متقاضی باید مجموع امتیازات لازم را کسب کند تا صاحب این ویزا شود که در حال حاضر شرایط اخذ این ویزا بسیار رقابتی است و مدت زمان بسیار زیادی تا گرفتن نتیجه ی لازم و دریافت ویزا لازم است.

پس از دریافت ویزا متقاضیان بایستی برای معادسازی مدارک خود اقدام کنند که پروسه ی معادلسازی شامل آزمون RN، دوره ی کارورزیو گذراندن تعدادی واحد دانشگاهی می باشد تا در نهایت شخص پس از گذراندن این این مراحل بتواند مشغول به کار شود.

شرایط اخذ ویزای کاری کانادا

همانطور که اشاره شد ویزای کاری کانادا یا SKILL WORKER از این جهت که به راحتی امکان کار در کانادا و اخذ اقامت دائم کانادا را فراهم می نماید، بسیار مورد استقبال می باشد از این رو در ابتدا متقاضیان باید امتیازات لازم را در فاکتورهایی همچون تحصیلات و مدارک علمی، مدرک زبان انگلیسی، سابقه کاری، شرایط سنی و … کسب کنند و در نهایت بعد از طی شدت مدت زمان لازم که این روزها زمان بر است در صورت اخذ ویزا می تواندد به این کشور ورود کنند و مراحل معادلسازی خود را که در بالا عنوان شد طی کنند.

بعد از این مرحله مدارک فرد اعم از ساپورت مالی ، مدارک همراهان، شرایط محل اسکان متقاضی و … باید مورد بررسی و آماده سازی قرار گرفته و به سفارت ارائه شود و در نهایت پس از یک مدت زمانی مشخص ویزای شخص  و همراهان یعنی همسر و فرزند زیر 18 سال صادر خواهد شد.

کانادا بهترین کشور برای مهاجرت پیراپزشکان

کار در کشورهای اروپایی، آمریکایی و … به عنوان یک فرد فارغ التحصیل شده از رشته های پیراپزشکی، می تواند تجربیات منحصر به فرد و همچنین فرصت های فوق العاده ای برای پیشرفت را برای شما رقم بزند و برای همین ما قصد داریم شما را با بهترین کشور برای مهاجرت پیراپزشکان در سال 2020 آشنا کنیم.

زمانی که به مطالعه رشته های پیراپزشکی می پردازید، شما مهارت هایی را به دست می آورید که امکان نجات دادن جان هزاران انسان را در اختیار شما می گذارد و کسب چنین مهارتی این امکان را برای شما فراهم می کند تا به راحتی، به هر کشوری مهاجرت کنید.

کانادا:

به طور کلی از جمله بهترین کشورها برای مهاجرت پیراپزشکان است که استقبال ویژه ای از مهاجران فارغ التحصیل رشته های پیراپزشکی دارد.

سال ها است که متخصصان رشته های پیراپزشکی جز متخصصان پر متقاضی کانادا قرار گرفته است و این به این معنی می باشد که شما به عنوان یک پیراپزشک در کانادا می توانید شرایط کاری بسیار خوبی را به دست آورید.

جالب بدانید که با توجه به قرار گرفتن مشاغل مربوط به رشته های پیراپزشکی، در لیست شغلهای مورد نیاز کانادا ، امکان دریافت ویزا اگسپرس انتری برای مهاجرت به کانادا تحت عنوان یک متخصص رشته های پیراپزشکی، وجود دارد.

اطلاعاتی که هر پیراپزشک هنگام مهاجرت به کانادا باید داشته باشد
شرایط کار در کانادا برای پیراپزشکان –          تکمیل در دانشکده یا حداقل 3 سال تحصیل در دانشگاه–          کسب مجوز از یک نهاد نظارتی در کانادا
امتیاز لازم برای مهاجرت از طریق برنامه مهاجرتی اکسپرس اینتری 67 یا بالاتر
عوامل تاثیر گذار بر امتیاز بندی ویزا اکسپرس اینتری برای پیراپزشکان سن، میزان تسلط به زبان انگلیسی، میزان تسلط به زبان فرانسوی، میزان تجربه کاری، مدرک تحصیلی، وضعیت تاهل، در صورت متاهل بودن مهارت های شریک زندگیتان و ….
میانگین درآمد سالانه پیراپزشکان در کانادا 67080 یورو
میانگین درآمد ماهانه پیراپزشکان در کانادا 5590 یورو
بهترین مناطق کانادا برای پیراپپزشکان Yukon، Ontario، Alberta
کد پیراپزشکی در کانادا 3234
    fa_IRفارسی
    en_USEnglish fa_IRفارسی

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد.

    آدرس:

    گیلان - رشت

    شماره تماس:

    001234656789

    ایمیل:

    info@company.com

    سبد خرید