کار پرستاری در نروژ

کار پرستاری در نروژ

خبر خوش به پرستاران این است که کار پرستاری در نروژ جزو مشاغل مورد نیاز در سال 2019 بوده و این کشور با کمبود نیرو در زمینه متخصصان مراقبتهای درمانی مواجه است. پس، دولت نروژ بنا به سیاست های جذب مهاجران مهارتی از مهاجرت پرستاران خارجی به کشور نروژ استقبال می کند به شرط آن که تحصیلات متقاضیان معادل استانداردهای نروژی باشد. پس معادل سازی مدرک پرستاری در کنار دریافت پیشهاد کاری یا Job Offer در نروژ جزو شروط اصلی اخذ ویزای اسکیل وورکر نروژ می باشد.

در حال حاضر، سیستم سلامت نروژ تحت فشار افزایش دو برابر نرخ رشد جمعیت می باشد و همزمان با رشد جمعیتی در این کشور قاره سبز و افزایش طول عمر افراد، کمبود نیرو در بخش سلامت و مراقبت های درمانی نروژ بیش از پیش احساس می شود. سیستم بهداشتی نروژ برخلاف آمریکا و انگلستان دارای شرایط خاصی برای کار پرستاری است. نظام سلامت نروژ توسط چهار سازمان منطقه ای مشتمل بر مناطق جنوب شرقی، غرب، مرکز و مناطق شمالی مدیریت می شود. شما برای کار پرستاری نیازمند اخذ مجوز کار هیئت امور بهداشتی و اجتماعی هر منطقه تحت نظارت اداره ثبت پرسنل سلامت (SAK) می باشید. توصیه ما به شما مشاوره با کارشناسان و وکلای مجرب موسسه ویژن جهت نیل به اهداف عالی و ساخت آینده بهتر می باشد.

شرایط کار پرستاران در نروژ
پرستاران عزیز باید بدانند که امکان کاریابی و انجام کار پرستاری در نروژ برای پرستاران خارجی در نروژ مهیاست. اما این امر به سادگی ارسال یک درخواست نیست. اول از همه، شما باید از نحوه عملکرد سیستم مراقبت درمانی نروژ مطلع شوید. نظام درمانی کشور نروژ هم از لحاظ مدیریت و هم از لحاظ مشاغل موجود، کاملا متفاوت از کشورهای انگلوساکسون همانند آمریکا و انگلیس یا استرالیا می باشد. سیستم مراقبت درمانی نروژ توسط چهار سازمان منطقه ای پوشش دهنده مناطق جنوب شرقی، غرب، مرکز و مناطق شمالی مدیریت می شود.

هر سازمانی هم مسئول عملکرد بیمارستان ها و استخدام کارکنان درمانی خود می باشد. اما نحوه اخذ مجوز کار پرستاری در نروژ چگونه است؟ تقریبا می توان گفت که تمامی کارفرماهای بخش درمانی نروژ از کارکنان خود خواستار ارائه مجوز رسمی کار می باشند. مجوز کار پرستاری در نروژ را می توان از اداره ثبت پرسنل سلامت (SAK) دریافت نمود.

مدارک لازم جهت اخذ مجوز کار پرستاری در نروژ
فرآیند اخذ مجوز کار به معنای درخواست کار نیست. زمانی شما می توانید در نروژ کار یا جاب آفر درخواست نمائید که مجوز کار شما تایید شود. مگر اینکه به شما اجازه کار همزمان با رسیدگی به درخواستتان اعطاء شود. اما همچنان شرط شماره یک کار پرستاری در کشور نروژ، ارائه مدرک پرستاری عمومی می باشد. شرط مهم دیگر کار پرستاری در کشور نروژ، تسلط بر زبان نروژی است که با ارائه مدرک زبان اثبات می شود. سایر شرایط درخواست مجوز کار پرستاری و مدارک لازم به شرح ذیل است:

مدرک تحصیلی: حداقل لیسانس پرستاری
مدت زمان رسیدگی به درخواست مجوز: 7 ماه
هزینه درخواست غیرقابل استرداد: 1,665 NOK
مدرک مهارت زبان نروژی: سطح B2
برنامه تحصیل و کار پرستاری در نروژ
تحصیل رشته پرستاری و اخذ مدرک دانشگاهی از این رشته لازمه اخذ مجوز کار پرستاری در نروژ و بسیاری از کشورهای جهان می باشد. تحصیل پرستاری در نروژ به دلیل آینده کاری خوب و نیز کیفیت آموزشی برتر همواره مورد توجه خیل کثیری از متقاضیان خارجی می باشد. مدت تحصیل پرستاری در نروژ معمولا 3 الی 4 سال می باشد و امکان تحصیل به زبان انگلیسی نیز برای متقاضیان فراهم است. از جمله شرایط و الزامات تحصیل پرستاری در کشور نروژ شامل ارائه مدرک دیپلم متوسطه و ارائه نمره آزمون زبان می باشد.

برنامه تحصیل و کار پرستاری در نروژ
وضعیت درآمد پرستاران در نروژ
مطابق اطلاعات منتشر شده توسط انجمن پرستاران نروژ، دستمزد پایه پرستاران نروژی ثبتی و مجوز دار در حال کار در اوسلو، پایتخت نروژ، درحدود 390,000 NOK می باشد که پس از 5 سال سابقه کار تا 460,000 NOK و پس از مدت حدود 10 سال تا NOK 433500 هم افزایش می یابد. پرستار متخصص در نروژ احتمالا حقوقی معادل 416,000 NOK دریافت می کند که به طور سالانه حدود 446,000 NOK هم افزایش می یابد. این درآمد پس از 5 سال کار پرستاری در نروژ به حدود461,000 NOK و پس از حدود 10 سال هم مجددا افزایش حقوق می یابد. البته ناگفته نماند که درآمد پرستاران هم بسته به منطقه استخدامی و نیز سطح تحصیلات و تخصص آنها متفاوت است.

در مجموع می توان از بحث درآمدی پرستاران در کشور نروژ این نتیجه را استنباط کرد که پرستاری جزو مشاغل با میانگین درآمدی نسبتا بالا در نروژ می باشد. البته همین امر یکی از دلایل اصلی روی آوردن پرستاران خارجی برای کار در نروژ می باشد. اما در این رابطه نیز نباید از سایر شرایط مهاجرتی همانند هزینه زندگی در نروژ غافل شد. چراکه برای تصمیم گیری جهت مهاجرت کاری به یک کشوری علاوه بر لحاظ میانگین درآمدی، توجه به هزینه های زندگی نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است. هزینه زندگی در نروژ به قدری بالاست که حتی 41.83% گرانتر از آمریکا است.

میانگین ماهیانه هزینه زندگی در نروژ در سال 2019 عبارت است از:

هزینه زندگی 1 نفر 9,455.89 NOK
هزینه زندگی خانواده 4 نفری 34,566.77 NOK
مدارک لازم جهت کار پرستاری در نروژ
اگر شما مایل به کار پرستاری در نروژ هستید، شما نیازمند مجوز اقامتی نروژ می باشید. برای اخذ این نوع مجوز، شما باید پیشنهاد کار یا جاب آفر داشته باشید. مجوز کار درخواستی شما هم رابطه مستقیمی با تخصص و نوع کاری دارد که شما قصد انجام آن را در نروژ دارید. بهترین گزینه اخذ اقامت نروژ و کار برای پرستاران در نروژ، اخذ ویزای اسکیل وورکر می باشد. شرط اخذ این نوع ویزا نیز داشتن پبشنهاد کار و نیز برخورداری از مدرک تحصیلی یا حرفه ای معتبر می باشد.

اما مدارک و شرایط لازم برای اخذ ویزای کار نروژ به شرح جدول ذیل است:

کپی پاسپورت معتبر با اعتبار بیش از 90 روز
2 قطعه عکس رنگی پاسپورتی
نامه همراه یا Cover Latter امضا شده از پورتال درخواست ویزای اقامت
مدارک تحصیلی و حرفه ای معتبر
مدرک سابقه کار 2 ساله
CV یا رزومه
بیمه سلامت بین المللی
مدرک اثبات تمکن مالی (صورت حساب بانکی در بانک های نروژی)
قرارداد کار نشان دهنده پیشنهاد کاری یا Job Offer همراه با میانگین ماهیانه درآمد مطابق قوانین کار نروژ
موسسه ویژن بعنوان موسسه مهاجرتی پیشرو در هر زمینه مهاجرتی اعم از اخذ ویزا و اقامت کشورهای اروپایی و کانادا  همواره با مشاوره های تخصصی و به روز کارشناسان و مشاورین خود آماده پاسخگوئی به سوالات هموطنان گرامی می باشد.

    fa_IRفارسی
    en_USEnglish fa_IRفارسی

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد.

    آدرس:

    گیلان - رشت

    شماره تماس:

    001234656789

    ایمیل:

    info@company.com

    سبد خرید