کار در نروژ و بررسی شرایط اخذ ویزای کاری نروژ

کار در نروژ و بررسی شرایط اخذ ویزای کاری نروژ + مشاغل مورد نیاز نروژ ۲۰۲۰-۲۰۲۱

 

 

کار در نروژ ، شرایط اخذ ویزای کاری نروژ ، جدیدترین لیست مشاغل مورد نیاز نروژ ۲۰۲۰-۲۰۲۰۱ و پیشنیازهای مهاجرت کاری به نروژ در این مقاله مورد بررسی علمی قرار می گیرد. شرایط کار در نروژ برای ایرانیان چگونه است؟ مدارک نیاز اخذ ویزای کاری نروژ کدام اند؟ چه مشاغلی در کشور نروژ مورد نیاز می باشد؟ آیا اخذ ویزای کار نروژ برای ایرانیان گزینه مناسبی است؟ چگونه می توان فرصت های شغلی نروژ را جستجو کرد و به اشتغال در نروژ دست یافت؟ در این مقاله سعی بر آن است که پاسخ اینگونه سوالات داده شده و اطلاعات کاملی در باب زندگی و کار در نروژ در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. کشور اروپایی نروژ اگرچه به عضویت اتحادیه اروپا در نیامده اما روابط نزدیکی با کشورهای عضو این اتحادیه و حتی کشور آمریکا دارد. این کشور بزرگترین تولید کننده نفت و گاز بعد از خاورمیانه به شمار می رود و اخیراً مورد توجه متقاضیانی که قصد کار در نروژ و اخذ ویزای کار نروژ را دارند، قرار گرفته است. شما عزیزان بعد از مطالعه این مقاله می توانید با  موسسه ویژن تماس گرفته و از طریق مشاوره تلفنی  این موسسه، سوالات خود را در خصوص اخذ ویزای کار نروژ برای ایرانیان و همچنین دیگر زمینه های مهاجرتی مطرح نمایید. در ادامه ما را همراهی کنید تا به شرایط ، مزایا و معایب کار در کشور نروژ بپردازیم. سرفصلهای زیر موضوعات بحث و بررسی این مقاله می باشند :

  • کار در نروژ و شرایط عمومی ویزای کاری نروژ
  • کار در نروژ و شرایط اخذ ویزای کاری نروژ
  • کار در نروژ و مدارک مورد نیاز ویزای کار نروژ
  • کار در نروژ و نرخ بیکاری در نروژ
  • کار در نروژ و لیست مشاغل مورد نیاز نروژ ۲۰۲۰-۲۰۲۱
  • کار در نروژ و میزان حقوق در نروژ
  • کار در نروژ و نحوه کاریابی در نروژ
  • کار در نروژ و مؤسسات کاریابی در نروژ
  • کار در نروژ و بررسی ویزای همراه
  • کار در نروژ و وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در نروژ
  • کار در نروژ و سخن پایانی

کار در نروژ و شرایط عمومی ویزای کاری نروژ

کشور نروژ که در شمال اروپا قرار دارد، دارای ذخایر بزرگ نفت و گاز و آب شیرین است. این کشور ثروتمند اروپایی با نام رسمی پادشاهی نروژ شناخته می شود. فنلاند، سوئد و روسیه همسایگان کشور نروژ هستند. جمعیت این کشور در حدود ۵ میلیون نفر است که در مساحت ۳۸۵٫۲۰۷ کیلومتر مربع جای گرفته اند. زبان رسمی کشور نروژ، نروژی و سامی بوده و نظام پادشاهی مشروطه پارلمانی بر آن حاکم است. پایتخت نروژ شهر اسلو است و عمده جمعیت این کشور در اطراف آن ساکن هستند. بیشتر نواحی این کشور را کوهستان ها و سواحل تشکیل می دهند و حدود ۷۰ درصد از بخش های این کشور به خاطر اقلیم سرد غیر قابل سکونت است. این کشور ذخایر طبیعی فراوانی دارد که از جمله آن ها می توان به مواد معدنی، نفت خام و گاز طبیعی، چوب، نیروی برق آبی، آب شیرین اشاره کرد. صنایع پتروشیمی یک چهارم درآمد ناخالص این کشور را شامل می شوند و بر اساس آمار بانک جهانی کشور نروژ، جایگاه چهارم را در سرانه درآمد به خود اختصاص داده است. کشور نروژ قوانین جامعی در رابطه با اشتغال در نروژ وضع کرده و اجرای آن در مورد تمامی افراد، فارغ از ملیت آن ها بدون محدودیت است. آنچه که این کشور را به مقصدمناسبی برای کار تبدیل می کند بالا بودن سطح کیفیت زندگی و نرخ بیکاری مناسب این کشور می باشد. گفتنی است که برابری و رفاه اجتماعی یکی از شاخصه های مهم زندگی در نروژ می باشد.

 

قانون اشتغال نروژی در اصل با قانون محیط کار (WEA) اداره می شود. WEA بعنوان یک اصل اساسی کاری ، حداقل حقوقی را برای نیروی کار در نروژ فراهم می کند که مانع از اعمال کارهای اجباری و ناخواسته برای نیروی کار می شود. در مورد اتحادیه های کارگری نیز باید گفت که اتحادیه های کارگری در نروژ کاملاً نیرومند هستند. کنفدراسیون اصلی اتحادیه های کارگری نروژ (LO) قطعاً بزرگترین و تأثیرگذارترین سازمان کارگری در نروژ است. همچنین ، NHO اصلی ترین نماینده برای کارفرمایان نروژی است با شرکت هایی از مشاغل خانوادگی کوچک گرفته تا شرکت های چند ملیتی. کارفرما در نروژ موظف است با همه کارمندان قرارداد کتبی بنویسد. این امر بدون در نظر گرفتن این که یک موقعیت دائمی یا اشتغال موقت و مستقل از مدت اشتغال است ، صدق می کند. هیچ استثنایی برای این قانون وجود ندارد. این وظیفه کارفرمایان است که یک قرارداد کتبی تهیه کنند. قرارداد کار باید حداکثر یک ماه پس از شروع کار کار امضا شود.

شایان ذکر است که اگر یک قرارداد کار شامل شرایطی باشد که خلاف مفاد قانون یا مقررات باشد ، توافق نامه در این زمینه ها معتبر نخواهد بود ، حتی اگر هم کارفرما و هم کارمند آن را امضا کنند.

شرایط قرارداد برای کارمندان عادی در نروژ به شرح ذیل است :

اگرچه کارفرما اطمینان حاصل کند که در هر شغلی یک قرارداد کتبی وجود دارد ، اما هنوز هم برخی از کارمندان هستند که قرارداد ندارند. توافق کلامی به همان اندازه کتبی معتبر است.

قرارداد کار در مورد موضوعاتی که از اهمیت قابل توجهی در اشتغال در نروژ برخوردار هستند را بیان می کند و حداقل اطلاعات زیر را حداقل ارائه می دهد:

  • نام و هویت کارمندان
  • محل کار. اگر محل کار ثابت یا اصلی وجود نداشته باشد ، در قرارداد کار آمده است که اگر کارمند در نقاط مختلف کار می کند،کارفرما موظف است آدرس کسب و کار را به وی اعلام می کند.
  • توضیحات مربوط به کار یا عنوان ، موقعیت یا دسته کار
  • زمان شروع اشتغال
  • مدت زمان پیش بینی شده در صورت موقت اشتغال.
  • مقررات مشروط.
  • حق تعطیلات و حقوق و دستمزد کارمندان و ضوابط تعیین زمان تعطیلات.
  • دوره های اعلامیه کارمند و کارفرما.
  • حقوق یا مزایای دیگر
  • طول و مکان ساعات کاری روزانه یا هفتگی توافق شده. ساعات های کاری قابل انعطاف
  • طول استراحت.
  • جزئیات هرگونه توافق جمعی که بر اشتغال تأثیر می گذارد.

 

کار در نروژ و شرایط اخذ ویزای کاری نروژ

کشور نروژ در راستای جذب نیروی کار ماهر، مجوز هایی را در نظر گرفته است. اگر شما یک  تحصیلات دانشگاهی  و با آموزش حرفه ایی در نروژ  داشته باشید می توانید برای اجازه اقامت در کشور نروژ به عنوان نیروی کار ماهر اقدام نمایید. در حالت کلی برای اخذ ویزای کاری نروژ و مهاجرت کاری به نروژ می بایست پیشنهاد کاری تمام وقت متناسب با مهارت های خود از یک کارفرمای نروژی داشته باشید و میزان حقوق و شرایط کاری نباید از حد نرمال این کشور پایین تر باشد ( این نیز باید در قرارداد کاری تان قید شده باشد ) . اگر پس از مدتی شما بخواهید کارفرمای خود را تغییر دهید، چنانچه عنوان شغلی شما تغییر نکند نیازی به مجوز جدید ندارید، اما در صورتی که قصد تغییر نوع فعالیت خود حتی در همان شرکت را داشته باشید می بایست برای اخذ مجوز جدید اقدام نمایید. در صورتی که شما شغل خود را از دست بدهید باید پلیس محل زندگی خود را در طی ۷ روز از موضوع آگاه کنید و به مدت ۶ ماه فرصت دارید که به دنبال کار جدید باشید و باز چنانچه شغل جدید شما مشابه با نوع شغل قبلی نباشد، می بایست برای مجوز جدید درخواست دهید.

علاوه بر این، کشور نروژ مجوزی برای اقامت به منظور جستجوی کار در نروژ را نیز برای نیروی کار ماهر تعریف کرده است. این مجوز حداکثر به مدت ۱ سال اعتبار دارد و در طول مدتی که به دنبال کار مربوط به تخصص خود هستید می توانید به صورت پاره وقت و یا حتی تمام وقت به اشتغال در نروژ بپردازید. برای این نوع مجوز شما باید هزینه زندگی خود در نروژ، به میزان حداقل ۲۰٫۵۲۱ کرون در ماه را در یک حساب بانکی نشان دهید.  شایان ذکر است که به طور کلی بعد ۳ سال کار در این کشور می توانید برای اخذ اقامت دائم نروژ اقدام نمایید؛ فقط در نظر داشته باشید، این یکسال اقامت شما برای جستجوی کار، در شمار آن سه سال نخواهد بود. به منظور اقدام برای مجوز جستجوی کار نروژ، داشتن یکی از شرایط زیر مورد نیاز است:

  • یک آموزش حرفه ای بعد از مقطع دبیرستان به مدت حداقل سه سال گذرانده باشید. به طور مثال نجاری و یا بهیاری و برنامه آموزشی مشابه با آن در کشور نروژ موجود باشد.
  • یک مدرک آموزشی از دانشگاه و یا کالج داشته باشید. به طور مثال مدرک کارشناسی پرستاری و یا مهندسی.
  • تخصص های ویژه ای را دارا باشید، که بر اساس سابقه کاری به دست آورده اید. البته این مورد تحت شرایط خاص امکان پذیر است.

 

شرایط ویزای کار کشور نروژ برای کادر درمان در یک نگاه

کشور نروژ به جهت تکمیل کادر درمان خود ویزایی ۲ ساله جهت ورود و گذراندن مراحل معادل سازی برای مشاغل کادر درمان نظیر پزشکان ، دندان پزشکان ، پرستاران ، ماماها و … صادر میکند.
این ویزای دو ساله جهت یادگیری زبان نروژی در سطح ب ۲ ، گذراندن دوره های معادل سازی زیر نظر وزارت بهداشت این کشور می باشد و پس از آن شخص می تواند به صورت رسمی در کشور نروژ در رشته خود مشغول به کار شود و اقامت دریافت کند. برخی از نکات کلیدی کار در نروژ :

  • نحصیل زبان نروژی با هزینه های بسیار پایین
  • امکان کار پاره وقت برای شخص اصلی
  • امکان دریافت ویزای همراه به صورت همزمان
  • امکان تحصیل رایگان فرزندان
  • امکان دریافت اقامت دائم بعد از ۵ سال

یکی از تفاوت های اصلی ویزای کار نروژ با کشورهایی مثل دانمارک و یا سوئد اجازه کار متقاضی همزمان با معادل سازی می باشد.

 

کار در نروژ و مدارک مورد نیاز ویزای کار نروژ

بمنظور اخذ ویزای کاری نروز هنگام مراجعه به سفارت این کشور می بایست کپی و اصل مدارک خود را به همراه داشته باشید. دقت بفرمایید که چنانچه مدارک شما به زبان انگلیسی یا نروژی نباشد، آن ها را به یکی از این دو زبان ترجمه نمایید. شما وظیفه دارید که تمامی مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای کار نروژ و کار در نروژ را به همراه داشته باشید و چنانچه که این مدارک کامل نباشند پروسه بررسی ویزای شما طولانی تر و در بعضی موارد رد خواهد شد. یک سری از مدارک برای اخذ هر دو نوع ویزای یاد شده، یکسان است که در زیر به آن ها می پردازیم اما تفاوت هایی نیز وجود دارد. به طور مثال در مورد ویزای جستجوی کار نروژ شما باید پرینت ۶ ماهه حساب بانکی خود را که نشان دهنده تمکن مالی شما به میزان ۲۰٫۵۲۱ کرون در ماه است، ارائه دهید و در مورد ویزای نیروی کار ماهر نروژ نشان دادن فرم تکمیل شده پیشنهاد کاری ( Job Offer ) و مدارکی که تطابق حقوق پیشنهاد شده با شرایط نرمال اثبات می کند، الزامی خواهد بود. لیست مدارک مورد نیاز در هر دو نوع مجوز کار در نروژ به شرح زیر است:

  • پاسپورت و کپی تمامی صفحات آن
  • فرم درخواست امضاء شده
  • دو قطعه عکس گذرنامه ای جدید با پس زمینه سفید
  • مدارکی که نشان دهنده داشتن محل سکونت در کشور نروژ است.
  • مدارک تحصیلی و آموزشی
  • مدارک مربوط به سابقه کاری
  • چک لیست تکمیل شده و امضا شده مدارک مورد نیاز

از اولین گام هایی که قبل از اقدام برای اخذ مجوز کار در نروژ و اخذ ویزای کاری نروژ باید بدان توجه شود، این است که مشاغل مورد نیاز در کشور را بررسی کنیم تا بتوانیم از موقعیت مشاغل مرتبط با تخصص خود اطمینان حاصل کنیم. انگلیسی زبان بودن معمولاً از جمله نکات مثبت متقاضیان محسوب می شود اما در کشور نروژ با توجه تسلط کامل شهروندان این کشور بر زبان انگلیسی، این امر برتری به حساب نخواهد آمد. شغل های تخصصی در کشور نروژ شامل بسیاری از رشته های حوزه مهندسی و ساخت و ساز و همچنین زمینه های تحقیقاتی است. مشاغل پاره وقت و فصلی نیز در این کشور رایج هستند. از دیگر مشاغل مورد نیاز در این کشور می توان به تدریس، رانندگی، مشاغل مربوط به حوزه توریست، حقوق، صنایع نفت و گاز، غذاهای دریایی و غیره اشاره کرد.

لیست مشاغل مورد نیاز نروژ ۲۰۲۰-۲۰۲۱

مشاغل مهندسی در حوزه ساخت و ساز
مشاغل مهندسی در حوزه صنایع نفت و گاز و پتروشیمی
توسعه دهندگان و برنامه نویسان اپلیکیشن های تحت وب
توسعه دهندگان و برنامه نویسان برنامه های تحت ویندوز و دیگر پلتفرم ها
تدریس و آموزش
مشاغل مربوط به رانندگی ( تاکسی ، تراک ، کامیون ، اتوبوس و … )
مشاغل مربوط به صنعت توریسم
مشاغل مربوط به غذاهای دریایی
مشاغل استارتاپی
تحقیق و توسعه R & D
پرستاری

شایان ذکر است که کارفرمایان نروژی در اغلب موارد از استخدام نیروی کار خارجی اجتناب می کنند و ترجیح می دهند فرصت های شغلی را برای شهروندان کشور خود امکان پذیر سازند.با این حال، تا زمانی که شما بدانید شغل های کمبود در این کشور در چه بخش هایی می باشد همچنان شانس فرصت کار در نروژ برای نیروی کار ماهر بین المللی در دسترس می باشد .اگر نیروی کار خارجی برای مشاغل زیر درخواست کنند شانس دریافت شغل برای آن ها بالاتر می باشد .

کار در نروژ و میزان حقوق در نروژ

به منظور اقدام برای کار در نروژ ، اول از همه جالب است بدانیم که به طور کلی، میزان حقوق و درآمد در نروژ از بسیاری از کشورهای اروپایی بیشتر است و این موضوع همچنین در مورد مشاغل سطح پایین نیز صادق می باشد. بر خلاف قاعده رایج در کشور نروژ، هیچ حداقل دستمزدی در قانون این کشور تعیین نشده است ولی با این وجود تقریباً تمامی افراد درآمد منصفانه ای دارند. می توان گفت که در کشور نروژ حداقل حقوق ۹۰٫۴۳۴ کرون و حداکثر میزان درآمد ۲٫۹۵۸٫۵۸۴ کرون در سال است. بنابراین میانگین درآمد در کشور نروژ چیزی در حدود ۶۶۸٫۱۳۱ کرون نروژی در سال می باشد. شکل زیر نحوه توزیع درآمد و حقوق نیروی کار در نروژ را در تمامی مشاغل این کشور نشان می دهد:

 

اولین قدم برای کار در نروژ و اخذ ویزای کار نروژ یافتن شغل و دریافت پیشنهاد شغلی می باشد . جهت یافتن شغل مناسب با جستجو در سایت های کاریابی و ارسال رزومه خود شانس خود را جهت یافتن کار مناسب امتحان کنید . یکی از پایگاه های داده های شغلی معتبر که می توانید با مراجعه به آن جهت جستجوی شغل اقدام نمایید سایت  NAV.NO  می باشد . همانطور که میدانید مشاغل در اروپا ۳ ماه در هر کشور و ۳ ماه در اتحادیه اروپا آگهی می شود و پس از طی ۶ ماه نیروی کار بین المللی می توانند برای دریافت شغل اقدام نمایند .

نحوه درخواست اشتغال در نروژ

آنچه که برای جستجوی شغل  و نحوه شغل در این سایت بسیار حائز اهمیت می باشد موارد زیر می باشد :

  • در مورد مدارک و توانایی های خود اطمینان حاصل کنید
  • هنگام درخواست شغل باید خلاق باشید
  • بازار کار و فرصت های شغلی را تجزیه و تحلیل کنید
  • موقعیت های خالی کاری را پیدا کنید
  • یک CV کامل و جامع تنظیم کنید
  • یک برنامه شغلی مناسب بنویسید و در آن دلایل خود را برای دریافت این شغل بنویسید
  • پس از بررسی کلیه مدارک ارائه شده در سایت از طرف کارفرما مصاحبه کاری آنلاین یا حضوری دعوت می شوید

پس از مصاحبه اگر موفق به متقاعد کردن کارفرما شدید برای شما جاب آفر تنظیم میگردد و از شما دعوت رسمی به عمل خواهد آمد .

به منظور اخذ ویزای کاری نروژ و  پیدا نمودن کار در نروژ ، یکی از مهترین نکاتی که باید مد نظر داشته باشید، این است که یک رزومه قوی و صحیح بنویسید. رزومه، برگه برنده شما به منظور گرفتن یک شغل است. بیشتر موقعیت های شغلی در سایت های اینترنتی آگهی می شوند، بزرگترین پایگاه این موقعیت ها سازمان رفاه و کار نروژ یا NAV است. موقعیت های شغلی موجود در نروژ در سایت هایی اروپایی نیز یافت می شوند. هر یک از شرکت ها، خود نیز وبسایتی دارند که می توانید از طریق آن، درخواست خود را مبنی بر تصدی شغل مربوطه ارسال کنید. در نظر داشته باشید که بهتر است درخواست خود را از طریق تماس تلفنی نیز پیگیری نمایید. بدین منظور شما همچنین می توانید با مرکز سرویس NAV تماس بگیرید، فقط قبل از آن راجع به شغلی که می خواهید و جایی که قصد دارید زندگی کنید، فکر کرده باشید.همچنین شما می توانید از طریق موسسات کاریابی نیز به منظور پیدا کردن شغل مناسب اقدام نمایید.

سایتهای کاریابی برای پیدا کردن کار در نروژ

www.jobsinoslo.com
www.finn.no
www.indeed.com
www.monster.com

کار در نروژ و مؤسسات کاریابی در نروژ

موسسات خصوصی کاریابی یکی دیگر از روش های پیدا نمودن کار در نروژ است. این موسسات معمولاً با شرکت و کمپانی های مختلف در ارتباط نزدیک هستند و می توانند شرایط کاری آن ها را به درستی ارزیابی نمایند. همچنان با جلسات مشاوره ای که برای متقاضی تنظیم می کنند، می توانند وی را برای بخش های مختلف فرآیند کاریابی از جمله نوشتن CV و رزومه و انجام مصاحبه نیز آماده نمایند. برخی از موسسات کاریابی در زمینه تخصص ها و گرایش های مشخصی فعالیت می کنند.

نحوه کاریابی در کشور های خارجی

یکی از بزرگترین این موسسات در نروژ موسسه اکسپریس (Experis)، است و خدمات گسترده ای در زمینه استخدام، مشاوره و راه حل های پروژه ها ارائه می دهد. بیشترین فعالیت این موسسه در زمینه رشته های مهندسی، مالی و IT می باشد. موسسه هادسون (Hudson)، از دیگر موسسات شناخته شده در نروژ به شمار می رود، که با داشتن تیم تحقیقاتی اختصاصی به کشف بهترین روش های جذب، انتخاب، تعامل و حفظ استعدادها پرداخته و موضوع استخدام را یک فرآیند علمی می داند. در زیر آدرس وبسایت های این دو موسسه آورده شده است.

موسسات کاریابی معتبر در نروژ

راه ارتباطی

موسسه اکسپریس www.experis.no
هادسون https://www.hudson.no

کار در نروژ و بررسی ویزای همراه

در کشور نروژ ویزایی تحت عنوان ویزای الحاق به خانواده وجود دارد که بر اساس آن اشخاص می توانند برای پیوستن به کسی که در نروژ زندگی می کند یا قصد زندگی و جستجوی کار را دارد، اقدام نمایند. شاید مهم ترین سوال این باشد که کدام یک از اعضای خانواده و یا بستگان می توانند برای اخذ این ویزا درخواست دهند؟ جواب این پرسش جذابیت این کشور را برای متقاضیان کار در نروژ بیشتر می کند، زیرا که علاوه بر همسر و فرزند، پدر و مادر شخص نیز می توانند برای دریافت این ویزا اقدام کنند. همچنین برای خواهر و برادر و فرزندان شیری این امکان فراهم است. الزامات مربوط به درخواست ویزای الحاق به خانواده، در مورد هر یک از اعضا نسبت به نوع رابطه ای که با شخص ساکن در نروژ دارند، متفاوت است. اما برای همه آن ها اثبات تمکن مالی این شخص، به منظور حمایت مالی از خود و متقاضی ضروری می باشد و میزان آن حداقل ۲۶۴٫۲۶۴ کرون نروژی در سال است. لذا متقاضیان کار در نروژ و اخذ ویزای کاری نروژ به راحتی می توانند در زمینه بردن همراهان و عزیزان خود با کمترین دغدغه اقدام نمایند.

  کار در نروژ و مزایا و معایب آن

 از مزایای کار در نروژ می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • پایین بودن نرخ بیکاری
  • بالا بودن سطح رفاه اجتماعی
  • رتبه دوم شادترین کشورهای جهان
  • بشر دوستانه بودن قوانین کاری
  • ۲۵ روز تعطیلی با حقوق در طول کار
  • اگر در هفته بالای ۴۰ ساعت کار کنید برای شما اضافه کاری محاسبه می شود
  • به مادرانی که فرزندشان متولد می شود ۱۰ ماه فراغت از کار در طول یکسال کاری تعلق می گیرد و حقوق این مدت را نیز دریافت میکنند .

از معایب کار در نروژ می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • عدم استقبال از استخدام نیروی کار خارجی
  • داشتن جاب آفر از نروژ که دریافت آن برای افراد خارج از اروپا کمی دشوار می باشد
  • آب و هوای خاص و منحصر به فرد این کشور که در بعضی از فصول کاملا شب و کاملا روز می باشد .

کار در نروژ و وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در نروژ

عموماً بعد از سه سال اقامت پیوسته و کار در نروژ می توانید برای اخذ اقامت دائم آن اقدام کنید. شما باید نشان دهید که توانایی تأمین هزینه های زندگی خود را داشته و سوء سابقه کیفری ندارید. همچنین در حالت نرمال چنانچه بین ۱۶ تا ۶۷ سال سن دارید، باید آموزش های اجباری مربوط به زبان نروژی و مطالعات اجتماعی این کشور را گذرانده و امتحانات آن را با موفقیت پشت سر گذاشته باشید و یا اسنادی را ارائه دهید که نشان دهنده معافیت شما از این موضوع است. در نظر داشته باشید که باید حداقل سه ماه قبل از تمام شدن اعتبار اقامت فعلی نسبت به دریافت اقامت دائم اقدام نمایید. با داشتن اقامت دائم در حالی که در طول ده سال گذشته به مدت ۷ سال در این کشور بوده اید و همچنین می خواهید به زندگی در این کشور ادامه دهید، شرایط برای درخواست شهربندی تابعیت نروژ و همچنین پاسپورت نروژ فراهم می شود.

گفتنی است پاسپورت نروژ در رنکینگ بین المللی پاسپورت های جهان در کنار کشورهایی چون سنگاپور ، سوئد ، فرانسه ، بلژیک ، ایتالیا ، مالتا ، ژاپن و یونان در جایگاه چهارم قرار دارد. شما با دستیابی به پاسپورت نروژ قادر خواهید بود به ۱۲۴ کشور جهان بدون نیاز به اخذ ویزا آزادانه مسافرت نمایید.

شایان ذکر است که تا قبل از سال ۲۰۲۰ قانون مدنی کشور نروژ تابعیت مضاعف را قبول نداشت اما از سال ۲۰۲۰ ، به متقاضیان اخذ شهروندی نروژ اجازه تابعیت دوگانه داده خواهد شد.

مطابق اصلاحاتی که در قانون نروژ صورت گرفته است ، از تاریخ دوشنبه ، ۳ فوریه ۲۰۲۰ ، می توانید درخواست خود را برای حفظ تابعیت نروژی ، برنامه برای بازیابی تابعیت نروژی و اعلان والدین خود از طریق پورتال آنلاین برنامه مدیریت مهاجرت نروژی (SpN) ثبت کنید.

پرسش و پاسخ متداول در خصوص شرایط کار در نروژ و اخذ ویزای کاری نروژ

✅ شرایط کار در نروژ و اخذ ویزای کار نروژ برای ایرانیان چگونه است؟

ایرانیان می توانند در صورت داشتن کارفرمایی در کشور نروژ از طریق ویزای کار به این کشور مهاجرت نمایند.

✅ آیا برای کار در نروژ داشتن پیشنهاد کاری لازم است؟

برای کار در نروژ می بایست کارفرمایی داشته باشید و از این کارفرما پیشنهاد کاری دریافت نمایید تا بتوانید ویزای کار نروژ را اخذ کنید.

✅ آیا هزینه کار و زندگی در نروژ پایین است؟

هزینه زندگی در کشور نروژ بسته به نوع زندگی افراد متفاوت می باشد؛ اما میزان حقوق در کشور نروژ نیز به گونه ای است که می توانید به همراه خانواده خود زندگی ایده آلی را تجربه نمایید.

✅ آیا بدون کمک موسسه مهاجرتی می توان به نروژ مهاجرت کاری کرد؟

شما می توانید بدون نیاز به کمک موسسه مهاجرتی نیز از طریق کار به نروژ مهاجرت بفرمایید اما در نظر داشته باشید که استفاده از وکیل متخصص می تواند شانس ویزای شما را افزایش دهد.

✅ آیا کار در نروژ گزینه خوبی برای مهاجرت به خارج از کشور است؟

از آنجایی که برای کار در نروژ نیاز به کارفرما دارید، مهاجرت کاری به این کشور دشوار می باشد و در مقایسه با کشور هایی مثل آلمان و اتریش در اروپا و حتی کانادا و استرالیا که ویزای مختص کار ارائه می کنند شرایط دشوار تری دارد.

✅ آیا پیدا کردن کار در نروژ آسان است؟

برای کار در نروژ نیاز به کارفرمایی دارید و اولویت این کارفرما با نیروی کار نروژی و پس از آن نیروی کار ساکن در اتحادیه اروپا می باشد اما لازم به ذکر است در صورتی که اقامت نروژ را از طریق دیگری ( نظیر مهاجرت تحصیلی ) کسب نمایید، می توانید همانند شهروندان این کشور از شانس بالایی برای پیدا کردن کار برخوردار شوید.

✅ مشاغل مورد نیاز نروژ کدامند؟

مشاغل مورد نیاز کشور نروژ با توجه نیاز های بازار کار این کشور متغیر اند اما بطور کلی رشته های شاخه پزشکی، رشته های فنی مهندسی و مدیریت بازار کار خوبی در این کشور دارند.

✅ آیا کار در نروژ بدون مدرک تحصیلی امکان پذیر است؟

کار در نروژ با مدرک تحصیلی دیپلم نیز امکان پذیر می باشد اما پیدا کردن کارفرما با مدرک دیپلم بسیار دشوار خواهد بود.

✅ میزان حقوق نیروی کار در نروژ چقدر است؟

میزان حقوق نیروی کار در نروژ با توجه به شغل فرد متفاوت می باشد اما بطور کلی میزان حقوق در کشور نروژ بسیار مناسب است و افراد می توانند با توجه به آن زندگی خوبی را در کشور نروژ تجربه کنند.

✅ مزایا و معایب مهاجرت کاری به نروژ کدامند؟

یکی از عیوب اصلی مهاجرت کاری به نروژ این است که شما بدون داشتن جاب آفر نمی توانید موفق به اقامت کاری این کشور شوید؛ اما از مزایای آن این می تواند باشد که با داشتن جاب آفر به سطح بالایی از رفاه و یک زندگی نزدیک به ایده آل در این کشور دست یابید.

کار در نروژ و سخن پایانی

کار در نروژ ، شرایط عمومی مهاجرت کاری به نروژ و اخذ ویزای کار نروژ ، میزان درآمد و مشاغل مورد نیاز نروژ، امکان اخذ ویزای همراه و غیره از عناوین مورد بحث در این مقاله بودند. به منظور کار در این کشور همچون بیشتر کشور های اروپایی نیاز به دعوتنامه کاری ( جاب آفر از یک کارفرمای نروژی ) است و حقوق و شرایط شغل پیشنهاد شده نباید نسبت به وضعیت نرمال و قابل قبول این کشور در سطح پایین تری قرار گرفته باشد. کشور نروژ نیز مانند کشورهایی نظیر آلمان و اتریش، ویزایی به جهت جستجوی کار برای متقاضیان تعریف کرده، که فرصت اقامت در این کشور بدون داشتن دعوتنامه کاری، از طریق آن فراهم می شود. دانستیم که امکان اخذ ویزای همراه، همزمان و یا بعد از رفتن شخص متقاضی کار در نروژ وجود دارد. همچنین امکان درخواست برای اقامت دائم کشور نروژ بعد از سه سال و تابعیت این کشور بعد از ۷ سال فراهم می شود. چنانچه قصد اخذ ویزای کاری و کار در نروژ را دارید و مطالب این مقاله را به درستی مطالعه کرده اید، می توانید سوالات خود را زیر این مطلب نوشته و پاسخ مشاورین ما را دریافت نمایید. همچنین به منظور ارزیابی شرایط و امکانات خود جهت اخذ ویزای کار نروژ با موسسه ویژن تماس بگیرید تا از مشاوره تلفنی این موسسه بهره مند گردید. گفتنی است که قسمت دیدگاههای این مقاله و بخش پرسش و پاسخ همگانی این وبسایت نیز بمنظور پاسخ دهی به سوالات شما عزیزان به کار برده شده است. چنانچه از این مقاله رضایت داشتید، مایه خوشحالی ماست که به این مقاله از طریق ستاره ها امتیاز بدهید.

    fa_IRفارسی
    en_USEnglish fa_IRفارسی

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد.

    آدرس:

    گیلان - رشت

    شماره تماس:

    001234656789

    ایمیل:

    info@company.com

    سبد خرید