مهاجرت پرستاران به دانمارک

مهاجرت پرستاران به دانمارک

مهاجرت پرستاران به دانمارک، راحت ترین کشور برای مهاجرت پرستاران و شرایط کار و مهاجرت کادر درمان به دانمارک در این مقاله به صورت تخصصی و علمی مورد تحلیل و بررسی قرار می گیرد. مهاجرت پرستاران به دانمارک چه مراحلی دارد؟ معادل سازی مدارک پرستاران در دانمارک به چه صورت است؟ بهترین راه مهاجرت پرستاران به دانمارک چیست؟ پرستاری یکی از مشاغل پر تقاضا جهت کار در اروپا و حتی کشورهایی مثل کانادا و استرالیا در سال های اخیر بوده است و قوانین مختلف و متعددی در جهت حمایت پرستاران و کار پرستاری وضع شده است. پرستاری مانند سایر مشاغل زیر شاخه پزشکی، بدون گذراندن دوره های معادل سازی و آزمون های مخصوص کشور مقصد امکان پذیر نیست و پرستاران باید جهت کار در کشورهای خارجی، دوره های معادل سازی را طی کنند. روند معادل سازی در هر کشور متفاوت است و در این مقاله به روند مهاجرت پرستاران به دانمارک و معادل سازی مدارک آنها به صورت تخصصی پرداخته می شود. مؤسسه ویژن با سالها  سابقه کار در زمینه مهاجرت و حقوق بین الملل، به صورت تخصصی پرونده مهاجرت پرستاران به دانمارک و همچنین مهاجرت کادر درماان به دانمارک را انجام داده و یاری رسان پرستاران عزیز در خصوص مهاجرت قانونی به دانمارک می باشد. بدین منظور شما می توانید با مؤسسه ویژن تماس گرفته و یا فرم تماس را تکمیل نمایید تا از این طریق، از مشاوره تلفنی مشاوران متخصص این مجموعه بهره مند گردید. در مقاله مهاجرت پرستاران به دانمارک، مطالب ذیل مورد بررسی قرار می گیرد:

مهاجرت پرستاران به دانمارک و شرایط عمومی
مهاجرت پرستاران به دانمارک و لزوم یادگیری زبان کشور دانمارک
مهاجرت پرستاران به دانمارک و ویزای همراه
مهاجرت پرستاران به دانمارک و شرایط و مدارک مورد نیاز
مهاجرت پرستاران به دانمارک و سئوالات مهم
مهاجرت پرستاران به دانمارک و مراحل معادلسازی
مهاجرت پرستاران به دانمارک و میزان حقوق
مهاجرت پرستاران به دانمارک و هزینه های زندگی در دانمارک
مهاجرت پرستاران به دانمارک و نکات مثبت و مزایا
مهاجرت پرستاران به دانمارک و اخذ اقامت و پاسپورت دانمارک
پاسخ به سوالات رایج درباره مهاجرت پرستاران به دانمارک
مهاجرت پرستاران به دانمارک و سخن پایانی
مهاجرت پرستاران به دانمارکمهاجرت پرستاران به دانمارک و شرایط عمومی
دانمارک کشوری در قسمت اروپای شمالیست و از نظر کیفیت زندگی و سطح رفاه و امنیت، جزو برترین کشورهای دنیا می باشد و آرزوی بسیاری برای زندگی است. زیبایی های طبیعی کشور دانمارک، پاکیزگی و شرایط مناسب آب و هوایی در این کشور از بزرگترین مزایای زندگی در این کشور است. پایتخت کشور دانمارک، شهر کپنهاگ می باشد که اکثر مردم آن به علت توجه زیاد به محیط زیست، با دوچرخه تردد می کنند و در نتیجه این شهر، از پاکیزه ترین شهرهای دنیا محسوب می شود. فساد اداره در کشور دانمارک نزدیک به 0 است و کمترین میزان جرم و جنایت در این کشور اتفاق می افتد. زبان رسمی مردم دانمارک، زبان دانمارکی می باشد که جزو زبان های سخت اروپای شمالی به شمار می آید، اما زبان انگلیسی در این کشور کاملاً رایج می باشد.

مهاجرت پرستاران به دانمارک

کشور دانمارک در برخی مشاغل، نیاز به نیروی کار متخصص دارد. از جمله این مشاغل رشته های کامپیوتر، مارکتینگ و مشاغل پیراپزشکی مثل پرستاری می باشد. در واقع دانمارک، راحت ترین کشور برای مهاجرت پرستاران است؛ چرا که همانطور که گفته شد، با توجه به کمبود کادر درمانی در این کشور، شرایط مهاجرت کادر درمانی به دانمارک فراهم شده است، برای مشاغلی مانند کامپیوتر و مارکتینگ، امکان یافتن کار و کاریابی با مدرک زبان انگلیسی امکان پذیر است اما برخی مشاغل نظیر پرستاری، نیاز به گذراندن دوره های زبان دانمارکی دارد. شرایط اقتصادی و کار در این کشور بسیار ایده آل می باشد و به علت نیاز این کشور به پرستار، شرایط و قوانین مناسبی در سال 2019 برای مهاجرت پرستاران به دانمارک و ورود آنان به این کشور وضع شده است که در این مقاله به آنها می پردازیم.

مهاجرت پرستاران به دانمارک و لزوم یادگیری زبان کشور دانمارک
مهاجرت پرستاران به دانمارک

زبان دانمارکی از سخت ترین زبان های دنیاست و این شاید تنها نکته منفی مهاجرت پرستاران به دانمارک باشد. البته یادگیری زبان دانمارکی نیز همانند سایر کشورهای اسکاندیناوی، در محیط امکان پذیر است و در کل برای شخصی که هدف اصلی وی موفقیت و پیشرفت در زندگی می باشد، سختی های راه معنی ندارد و این مراحل را پشت سر خواهد گذاشت. همانطور که اشاره شد در برخی مشاغل نظیر مهندسی کامپیوتر و… با تسلط بر زبان انگلیسی می توان در کشور دانمارک کار کرد و اقامت گرفت؛ اما برای اقامت و کار در رشته های پزشکی و پرستاری و یا تحصیل پزشکی در دانمارک، به علت حساسیت بالای این مشاغل و نیاز با ارتباط مستقیم با مردم و بیماران، داشتن مدرک زبان دانمارکی در سطح IDansk 3 الزامی می باشد. گذراندن این دوره ها ممکن است بین 1 الی 2 سال به طول بیانجامد که البته بستگی به خود شخص نیز دارد. دوره ها به صورت فشرده و عادی ارائه می شود و شخص باید این دوره های زبان را در کشور دانمارک بگذراند. متقاضیان کار در رشته پرستاری دانمارک پس از یادگیری زبان و پاس کردن آزمون زبان دانمارکی، بقیه مراحل معادل سازی را طی خواهند کرد.

مهاجرت پرستاران به دانمارک و ویزای همراه
طی کردن دوره زبان دانمارکی برای پرستاران متقاضی مهاجرت به دانمارک ممکن است بین 2 تا 3 سال زمان بر باشد. با توجه به این بازه زمان نسبتاً طولانی، شرایط مهاجرت همراهان و اعضای خانواده فرد متقاضی بسیار اهمیت می یابد. از آن جایی که در بین مردمان کشورهای حوزه اسکاندیناوی، خانواده از جایگاه و ارزش والایی برخوردار است، در قوانین مهاجرتی این کشورها نیز اهمیت این موضوع لحاظ شده است. در قوانین مهاجرت پرستار به دانمارک، بستر مهاجرت همزمان اعضای خانواده شامل همسر و فرزندان مجرد زیر 18 سال وی فراهم شده است و فرزندان می توانند پس از ورود به دانمارک، به تحصیل رایگان در مدارس دانمارک بپردازند. علاوه بر این، همسر فرد اصلی نیز می تواند به جستجوی کار پرداخته و با کار در دانمارک حتی به صورت تمام وقت، اقامت کاری دانمارک را دریافت کند. همانطور که مشاهده می نمایید شرایط بسیار مناسبی برای مهاجرت پرستار به دانمارک در نظر گرفته شده است و به همین دلیل دانمارک را به عنوان راحت ترین کشور برای مهاجرت پرستاران می شناسیم. لازم به ذکر است که این شرایط مساعد نه تنها برای مهاجرت پرستار به دانمارک، بلکه برای مهاجرت کادر درمانی به دانمارک از جمله مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان فراهم شده است. البته در کنار شرایط مناسب تعریف شده برای همراهان در پروسه مهاجرت پرستار به دانمارک، محدودیت هایی نیز مانند محدودیت در استفاده از خدمات اجتماعی مختص شهروندان نظیر اخذ بورسیه های تحصیلی مختص شهروندان دانمارکی و یا استفاده از وام های بدون بهره و… وجود دارد.

مهاجرت پرستاران به دانمارک و شرایط و مدارک مورد نیاز
قبل از شروع روند معادل سازی مدارک برای مهاجرت پرستاران به دانمارک، بهتر است که متقاضی از مدارک مورد نیاز و شرایط پذیرش مطلع باشد. در این روش شخص نیاز به داشتن پاسپورت، مدرک لیسانس پرستاری از دانشگاه های معتبر و ترجیحاً گذراندن طرح پرستاری می باشد. در کنار این مدارک باید مدارک خانواده خود نظیر سند ازدواج و سند تولد فرزند را نیز به سفارت دانمارک ارائه دهد. مدارک دال بر تمکن مالی شخص که بتواند توانایی وی را در تأمین هزینه های زندگی خود و خانواده اش در طول مدت اقامت در دانمارک اثبات کند نیز نیاز می باشد. در روش مهاجرت پرستاران به دانمارک، پرستاران نیاز به ارائه مدرک زبان دانمارکی یا حتی انگلیسی ندارند و بدون مدرک زبان می توانند این اقامت را دریافت کنند؛ اما جهت سهولت طی مراحل و گذراندن دوره های زبان، توانایی کار و برقراری ارتباط در کشور دانمارک توصیه می شود که افراد متقاضی، از تسلط مناسب بر زبان انگلیسی برخوردار باشند؛ زیرا زبان انگلیسی در این کشور بسیار رایج است. لازم به توجه است که این ویزا مخصوص پرستاران می باشد و مدرک شخص متقاضی باید پرستاری باشد. بنابراین افرادی که مدارک آنها به عنوان مثال اتاق عمل، فوق دیپلم پرستاری یا بهیاری می باشد نمی توانند درخواست این نوع ویزا را بدهند و بهتر است که از طریق تحصیل، اقامت دانمارک را دریافت کرده و پس از آن، مراحل معادل سازی را طی نمایند.

 

تحصیل در دانمارک

مهاجرت پرستاران به دانمارک و سئوالات مهم
برای متقاضیان مهاجرت به دانمارک، ممکن است سئوالاتی مشترک مطرح شود که پاسخ به آن ها می تواند راهگشای آنان در پروسه مهاجرت پرستاران به دانمارک باشد. مهاجرت پرستاران به دانمارک قطعاً با سختی ها و هزینه هایی همراه است که باید قبل از اقدام به این روش به آنها پاسخ داده شود. پرستار متقاضی مهاجرت به دانمارک عموماً با این سئوالات مواجه خواهد شد:

هزینه های مهاجرت پرستاران به دانمارک چه مقدار است؟
مهاجرت پرستاران به دانمارک دارای چه ریسک ها، خطرات و هزینه هایی می باشد و احتمال موفقیت در این مسیر چه مقدار است؟
پس از اتمام دوره زبان، در صورتی که شخص متقاضی مهاجرت نتواند آزمون زبان را پاس کند چه اتفاقی خواهد افتاد؟
آیا امکان اخذ اقامت دائم از این طریق در دانمارک وجود دارد یا خیر؟
میزان حقوق و مزایا برای پرستاران در دانمارک چه قدر است؟
زبان دانمارکی طی چه مدتی قابل یادگیری است؟
مؤسسه حقوقی ملک پور در خصوص مهاجرت پرستاران به دانمارک چه خدماتی ارائه می نماید؟
مهاجرت پرستاران به دانمارک و روند معادل سازی مدارک پرستاری در دانمارک
مهاجرت پرستاران به دانمارک

یکی از مهمترین مباحث و مراحل مهاجرت پرستاران به دانمارک، پروسه معادل سازی مدارک پرستاری است. معادل سازی مدارک پرستاری در دانمارک در مقایسه با پزشکان و دندان پزشکان، کمی ساده تر و سریعتر می باشد. در حالی که پزشکان و دندان پزشکان می بایست مدارک خود را جهت تأیید اولیه به سازمانی در آمریکا ارسال کرده و پس از تأیید از این مرحله، درخواست تأیید مدارک خود در دانمارک را بدهند؛ پرستاران مستقیماً می توانند مدارک خود را به اداره بهداشت دانمارک ارسال کنند. مراحل معادل سازی مدارک پرستاری در دانمارک به صورت زیر می باشد:

ارزیابی و ارزش گذاری مدارک تحصیلی: در این مرحله که مرحله اول می باشد باید مدارک تحصیلی پرستاران ارزیابی شود. برای این کار، می بایست مدارک متقاضیان به اداره سلامت و بهداشت دانمارک ارسال شود. پس از اتمام ارزیابی، تأیییه مدارک متقاضیان ارسال می شود و متقاضیان با این تائیدیه به اداره مهاجرت دانمارک مراجعه کرده و درخواست اقامت 3 ساله خود را جهت گذراندن مراحل بعدی ارائه می دهند.
آزمون زبان: پس از ورود به کشور دانمارک و گذراندن کلاس های زبان (که تقریباً رایگان می باشد.) شخص پرستار باید در آزمون مخصوص زبان شرکت نماید که تنها 2 بار در سال انجام می شود.
کارآموزی: در این مرحله شخص پس از گذراندن آزمون دانمارکی و اخذ مدرک زبان، باید با مراکز درمانی و بیمارستان ها ارتباط برقرار کند و در یک بیمارستان به عنوان کارآموز پرستاری مشغول به کار شود. این مرحله قبل از اتمام دوره زبان نیز امکان پذیر است ولی بسیار بعید می باشد که بدون داشتن تسلط بر زبان دانمارکی، پیشنهادی به شخص ارسال شود. این دوره ها همگی همراه با حقوق و مزایا می باشند.
مهاجرت پرستاران به دانمارک و میزان حقوق
دانمارک جزو کشورهای ثروتمند دنیا می باشد و مردم این کشور در رفاه و آسودگی زندگی می کنند. به همین علت نیز خوشحال ترین مردم دنیا محسوب می شوند. همانطور که میزان حقوق در کشور دانمارک در مقایسه با بسیاری از کشورها بالاتر است، به همان میزان نیز مالیات پرداختی اتباع دانمارکی در مقایسه با برخی کشورها بالاتر می باشد که این موضوع، در قبال خدماتی که توسط دولت این کشور ارائه می نماید منطقی است. میزان درآمد و حقوق در کشور مقصد، یکی از مهم ترین موارد مورد توجه برای متقاضیان مهاجرت پرستاران به دانمارک می باشد. پرستاران در دانمارک درآمد متفاوتی با توجه به شهر و بخشی که مشغول به کار هستند دارند ولی به صورت متوسط یک پرستار در دانمارک در طول یک ماه حدود 8 هزار یورو الی 20 هزار یورو درآمد خواهد داشت. البته این درآمد پرستاران در 3 الی 4 سال اخیر، رشد فوق العاده ای داشته است و به علت نیاز این کشور به نیروی پرستار، درآمد بالایی برای این شغل در نظر گرفته شده است. البته بخش زیادی از این درآمد به عنوان مالیات بر حقوق کسر می شود و خالص دریافتی پایین تر از این میزان می باشد.

مهاجرت پرستاران به دانمارک

مهاجرت پرستاران به دانمارک و شرایط ویزای همراه و الحاق خانواده
همانطور که کشور دانمارک از نظر میزان درآمد و مزایا در سطح بالایی قرار دارد، از نظر هزینه های زندگی نیز جزو کشورهای گران اروپا محسوب می شود. مهاجرت پرستاران به دانمارک مستلزم اطلاع از میزان حقوق دریافتی پرستاران می باشد. البته هزینه زندگی در مقایسه با درآمد بسیار کمتر است و با کار ثابت به راحتی می توان هزینه های زندگی یک خانواده را تأمین کرد. مهاجرت پرستاران به دانمارک مستلزم داشتن سرمایه اولیه برای هزینه های زندگی تا زمانی می باشد که شخص پرستار مشغول به کار شود. هزینه های زندگی در کپنهاگ در بالاترین سطح از هزینه ها در دانمارک می باشد که این مقدار، برای یک نفر حدود 1000 الی 1500 یورو در ماه است. برخی از هزینه های زندگی در دانمارک در جدول ذیل مشخص شده است:

کالا و خدمات در دانمارک

هزینه (یورو)

یک کیلو گوشت

11 یورو

یک کیلو موز

2.25 یورو

کاپوچینو

5 یورو

یک کیلو پیاز

1.12 یورو

بلیط قطار یک طرفه

3.21 یورو

رفت و آمد ماهیانه

53 یورو

سینما

14 یورو

اجاره آپارتمان 1 خوابه در مرکز شهر

858.91 یورو

اجاره آپارتمان 1 خوابه در خارج از مرکز شهر

639.93 یورو

اجاره آپارتمان 3 خوابه در مرکز شهر

1622.17 یورو

اجاره آپارتمان 3 خوابه در خارج از مرکز شهر

1242.77 یورو

مهاجرت پرستاران به دانمارک و نکات مثبت و مزایا
این روش مزایای بسیاری دارد ولی بازهم باید تمام نکات مثبت و منفی با یکدیگر مقایسه شوند و بار دیگر نکات مثبت این روش بررسی شوند. مهاجرت پرستاران به دانمارک سالهای سال، روشی بسیار سخت و نیازمند پیدا کردن اسپانسر و پیشنهاد کارآموزی بود و به همین علت متقاضیان کار پرستاری در این کشور ناامید بودند. در حال حاضر شرایط این کشور به میزانی ایده آل است که برای پرستاران، جزو بهترین روش ها و مسیرهای مهاجرتی می باشد. قوانین مهاجرت پرستاران به دانمارک که مهاجرت متقاضیان این شغل به کشور دانمارک را میسر ساخته است، به تازگی تصویب شده است و مشخص نیست که تا چه زمانی اعتبار داشته باشد. بنابراین به افرادی که در این تصمیم و زمینه مهاجرتی جدی می باشند توصیه می شود که سریع تر مراحل پذیرش و اقدامات خود را آغاز کنند. این مقاله توسط تیم حقوقی ویژن تهیه و تدوین شده است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع، شرعاً و قانوناً حرام می باشد و پیگرد قانونی خواهد داشت. قوانینی که برای یک شغل خاص وضع می شوند و امکانات خاصی به این افراد داده می شود معمولاً محدود است و دائمی نمی باشند. لیستی از مزایا و نکات مثبت مهاجرت پرستاران به دانمارک:

 

مهاجرت مطمئن و کم هزینه و بدون نیاز به هزینه های بسیار زیاد
عدم نیاز به داشتن پیشنهاد شغلی از کشور دانمارک
امکان همراه بردن خانواده به صورت همزمان
اجازه کار تمام وقت همراه
اجازه تحصیل رایگان فرزندان
درآمد بسیار بالای پرستاران در دانمارک
کشور دانمارک جزو بهترین کشورهای دنیا می باشد.
امکان اخذ اقامت دائم و حقوق شهروندی
بدون نیاز به مدرک زبان

مهاجرت پرستاران به دانمارک و اخذ اقامت و پاسپورت
کشور دانمارک کشوری مهاجر پذیری می باشد اما شرایط مهاجرت و اخذ اقامت دائم در این کشور متفاوت است. در خصوص مهاجرت پرستاران به دانمارک باید گفت در صورتی که افراد پس از مهاجرت به دانمارک و یافتن کار پرستاری و اتمام پروسه معادلسازی خود، اقامت کاری دانمارک را دریافت کنند می توانند با استفاده از 2 قانون متفاوت، درخواست اقامت دائم دانمارک را بدهند.

اقامت دائم از طریق قانون اتحادیه اروپا: در صورتی که طبق قوانین اتحادیه اروپا، شخصی به مدت 5 سال در یک کشور زندگی کند و زبان و فرهنگ آن کشور را فراگیرد، می تواند درخواست اقامت دائم اروپا (کارت اقامت اتحادیه اروپا) را بدهد.
اقامت دائم دانمارک: طبق قوانین دانمارک، شخصی که به مدت 8 سال در این کشور به طور قانونی زندگی کرده و مالیات پرداخت نماید، می تواند درخواست اقامت دائم بدهد که تحت شرایط خاصی این مدت ممکن است با 4 سال هم امکان پذیر باشد.
جهت دریافت پاسپورت نیز شخصی که به مدت 9 سال به صورت قانونی در این کشور زندگی کند و بر زبان دانمارکی مسلط باشد، می تواند درخواست خود جهت اخذ پاسپورت این کشور را اعلام نماید. اطلاعات بیشتر در خصوص پاسپورت دانمارک و یا اخذ اقامت دانمارک از طریق کار در این کشور، از طریق لینک های ذیل قابل دستیابی می باشد:

مهاجرت پرستاران به دانمارک

اقامت دانمارک از طریق کار

مهاجرت پرستاران به دانمارک

پاسپورت دانمارک

پاسخ به سوالات رایج درباره مهاجرت پرستاران به دانمارک
✅آیا کار پرستاران نیاز به شرایط خاصی دارد؟

بله. قبل از شروع به کار، پرستاران نیاز به معادلسازی مدرک تحصیلی خود خواهند داشت.

✅حقوق پرداختی به پرستاران در دانمارک چقدر است؟

حقوق پرستاران در دانمارک بین 8 تا 20 هزار یورو در ماه است.

✅هزینه زندگی در دانمارک چقدر است؟

با میانگین ماهیانه 1.200 یورو می توان در کشور دانمارک زندگی نمود.

✅نرخ بیکاری در دانمارک در چه وضعیتی است؟

بیکاری در دانمارک در حدود 4 درصد است که نرخ مناسبی محسوب می شود.

_____________________ مهاجرت پرستاران به دانمارک و سخن پایانی _____________________

مهاجرت پرستاران به دانمارک، روش های اخذ اقامت دانمارک از طریق پرستاری و شرایط مهاجرت به دانمارک برای پرستاران در این مقاله به صورت علمی بررسی شده است. پرستارانی که علاقمند به مهاجرت به یکی از کشورهای برتر اروپایی بوده و تمایل دارند که از یک روش مطمئن و مناسب اقدام نمایند، می توانند روش مهاجرت پرستاران به دانمارک را بررسی کرده و شرایط خود را جهت اقدام برای آن ارزیابی نمایند. دانمارک کشوری ایده آل برای زندگی می باشد و کشوریست که در سال های آینده در زمینه تکنولوژی و… پیشرفت های فوق العاده ای خواهد داشت. برای اقدام جدی در این خصوص مؤسسه ویژن می تواند در خصوص انجام تمامی مراحل معادل سازی، جزئیات پرونده مهاجرت پرستاران به دانمارک و اخذ ویزای 3 ساله به شما عزیزان متقاضی مشاوره داده و راهنما و چراغ شما برای روشنایی در این مسیر باشد. جهت دریافت مشاوره و ارزیابی شرایط خود می توانید با تلفن مؤسسه ویژن تماس حاصل فرموده و یا از طریق تکمیل فرم تماس اقدام نمایید تا از مشاوره تلفنی این مؤسسه بهره مند شوید. همچنین شما می توانید سئوالات خود را در بخش “ثبت پرسش” و در پایان این مقاله مطرح نمایید تا کارشناسان مؤسسه در خصوص مهاجرت پرستاران به دانمارک پاسخ شما را بدهند.

    fa_IRفارسی
    en_USEnglish fa_IRفارسی

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد.

    آدرس:

    گیلان - رشت

    شماره تماس:

    001234656789

    ایمیل:

    info@company.com

    سبد خرید