مهاجرت به استرالیا

اسکیل ورکر استرالیا

اسکیل ورکر استرالیا یک نوع ویزای کار استرالیا میباشد ، شرایط اخذ ویزای اسکیل ورکر استرالیا 2020 چیست،  اسکیل ورکر استرالیا بر اساس سیستم امتیاز بندی Point Based System میباشد ، جهت اخذ ویزای اسکیل ورکر استرالیا افراد میبایست یک سری امتیازات کسب کنند ، امتیازات اسکیل ورکر استرالیا بر اساس مدرک زبان ، و میزان تحصیلات و سابقه کاری و … احتساب میگردد، استرالیا چگونه کشوری است؟ مهاجرت به استرالیا از چه طریقی امکان پذیر است و آیا اسکیل ورکر استرالیا  مناسبترین راه است؟  آیا می دانید چگونه می توان از طریق اسکیل ورکر برای مهاجرت به استرالیا اقدام کرد؟ آیا میدانید مدارک لازم برای اخذ ویزای اسکیل ورکر استرالیا 2020 چیست؟ آیا میدانید مدت زمان اخذ ویزای اسکیل ورکر استرالیا چقدر است؟در این مقاله سعی بر آن است، که شما عزیزان را با انواع ویزاهای کار استرالیا، شرایط اخذ ویزای کار استرالیا و اخذ ویزای کار متخصصان استرالیا و ویزای  Skilled Workerآشنا کنیم.

 

استرالیا

استرالیا کشوری مهاجرپذیر است و مهاجران آن از ملیتهای مختلف می باشند. امروزه استرالیا یکی از مقاصد اصلی مردم برای مهاجرت می باشد،و همچنین در ذهن خود، سوالات بسیاری درباره ی شرایط کار در استرالیا دارند.

کشور بسیار زیبای استرالیا در میان آبهای اقیانوس احاطه شده ،پر از فرصتها و تجربه های نوین، سالهاست که جزو پر طرفدارترین کشورهای دنیا می باشد. دوستداران و خواهان زیادی برای مهاجرت را دارا میباشد ، تا سال های اخیر هم بصورت گسترده ایی جذب نیروی متخصص و دانشجو مینمود وشرایط تقریبآ سهلی که داشت باعث شد خیل عظیمی از هموطنان ما هم به استرالیا مهاجرت نمایند، تا اینکه نیروهای مورد نیاز را تقریبآ تا حد زیادی تامین نمود و بعد از آن شرایط را برای متقاضیان ورود به این کشور به یکباره سخت نمود و اصطلاحآ تقریبآ درهای گشوده بروی متقاضیان را بست و فیلترهای سختی را اعمال کرد، البته هنوز درصد کمی از نیروی ماهر را قبول میکند.

استرالیابدلیل داشتن قوانین کار محکم و بنفع کارگر تبدیل به کشوری پرطرفدار و پر متقاضی جهت ویزای کاری شده که این یکی از دلایلی میباشد که پروسۀ اخذ ویزا را با مشکلاتی همچون طویل المدت بودن مواجه کرده است.

اسکیل ورکر استرالیا  یا همان ویزای کار استرالیا بر پایه ی یک سیستم امتیازی می باشد که در این سیستم هر متقاضی می بایست حداقل امتیاز را برای پذیرش اخذ کند. این امتیازات شامل موارد مختلفی از جمله مدرک زبان آیلتس، سن، وضعیت تحصیلی،تجربه کاری و غیره می باشد که هر کدام از این موارد امتیازات مشخصی در چارت امتیازبندی استرالیا دارا می باشد.

ویزای نیروهای متخصص و ماهر استرالیا یا همان  Skilled Worker، یکی از پرطرفدارترین و البته سخت ترین راههای مهاجرت به استرالیا می باشد. با وجود سختی و طولانی بودن پروسۀ ویزای اسکیل ورکر، هنوز هم یکی از پر طرفدارترین روش ها در میان افرادی است که قصد مهاجرت و کسب اقامت دائم کشور دیگری را دارند.

در این نوشتار سعی بر این است که مطالب و قوانین استرالیا را صرفآ بر طبق حقیقت محض برگرفته از سایت سفارت استرالیا برایتان بیاوریم و در گوشه ایی هم از حقیقت های تلخ پس این قضیه برایتان پرده برداری کنیم ، باشد که کمکی هرچند کوچک جهت جلوگیری از فریب خوردن شما عزیزان کرده باشیم.

از پرطرفداترین راههای مهاجرت به استرالیا اخذ ویزای متخصصین استرالیا و اسکیل ورکر استرالیا یا همان  ویزای کاری استرالیا میباشد ، دولت استرالیا برای مهاجران فرصتهای شغلی زیادی را ایجاد کرده و هر ساله لیستی از مشاغل مورد نیاز را در سایت سفارت قرار میدهد ولیکن ازدیاد درخواست ها برای گرفتن ویزای کار ، این پروسه را عملآ مشکل و طولانی مدت کرده ،

در مورد حقوق کار در استرالیا قابل ذکر است که برای هر شغلی قوانین و مقررات خاص آن شغل تعریف شده که به آن Award  میگویند ، بعنوان مثال awardیا همان قوانین مرتبط با شغل مهندسین کامپیوتر با دندانپزشکان از نظر ساعات کاری ، حداقل دستمزد ، شیفت شب و اضافه کاری و … متفاوت است. طبق قانون کار تصویب سال ۲۰۱۰ حداکثر ساعات کاری برای مشاغل تمام وقت تقریبآ ۴۰ ساعت در هفته میباشد و حداقل حقوق برای کارگران که پایینترین سطح درآمد را دارا هستند ، تقریبآ ۱۵ دلار برای هرساعت کار میباشد.

طبق قوانین استرالیا کارگر و کارفرما میتوانند جهت ایجاد شرایط خاص در کار و چگونگی عقد قرارداد توافق کنند ولیکن در این قرارداد فی مابینشان باید حداقل های قانون کار را جهت حمایت از کارگر رعایت نمایند و در غیر اینصورت حتی این قرارداد که دوجانبه و با توافق طرفین منعقد شده هم اثر حقوقی نخواهد داشت و همچنین کارفرما موظف به پرداخت حداقل دستمزد مصرح در قانون به کارگر است ، هرگونه تبعیض قائل شدن بین کارگران توسط قانون منع شده است و کارفرمایان اجازه ندارند بر پایه و اساس نژاد و رنگ پوست و مذهب و جنسیت و زبان و گویش کارگران مابین آنها تبعیض قائل شده و حتی آنها را به استخدام درآورند.

سیستم  اسکیل ورکر استرالیا  یا ویزای کار استرالیا بر اساس Point Based System می باشد و حتمآ مطمئن شوید که حداقل ۶۰ امتیاز را دارا هستید و بعد از آن اقدام به اخذ ویزا بفرمایید، در صورتیکه دارای تحصیلات عالی و تخصص و مهارت خاصی هستید و همچنان با زبان انگلیسی در حد قابل قبولی آشنا هستید و شغل و حرفه و یا مهارت خاص شما در لیست شغلهایی که هرساله استرالیا معرفی میکند باشد، شانس شما در اخذ اسکیل ورکر استرالیا  یا ویزای کاری استرالیا بسیار بالاتر میرود.

 

در استرالیا دسته های مختلفی از ویزا وجود دارد که در ذیل آورده ایم:

  1. ویزای نیروی کار متخصص و ماهر
  2. ویزای تحصیلی
  3. ویزای ازدواج و نامزدی
  4. ویزای سرمایه گذاری
  5. ویزای توریستی

 

از این ویزا ها ما به مورد اول در این مقاله بیشتر خواهیم پرداخت ،که خود به دو دسته تقسیم میشود:

افراد ساکن استرالیا می باشند.

کارگران خارجی جویای کار در استرالیا (۱۹۰،۴۸۵،۴۸۹،۴۵۷،۱۸۷،۱۸۶)

از دو گروه قید شده در بالا تنها به گروه دوم می پردازیم بدلیل آنکه این مقاله جهت دوستان ساکن در خارج از کشور استرالیا که جویای اسکیل ورکر استرالیا و کار در استرالیا هستند نوشته شده است .

 

ویزای subclass 186 :

این ویزا برای کسانیکه بدنبال اقامت دائم هستند مناسب تر میباشد .شما میتوانید برای این ویزا هم از درون خاک استرالیا اقدام کنید و هم از خارج از خاک استرالیا، به این ویزا، ویزای میزبانی کارفرما نیز میگویند. که از لزوماتش داشتن کارفرما با کسب مورد تایید میباشد. از شرایط اخذ این ویزا داشتن سن زیر ۵۰ سال و داشتن کارفرما و داشتن مهارت و قابلیت و داشتن مدرک زبان میباشد.

Features

This visa is a permanent residence visa for skilled workers. It allows you to work in Australia under one of three streams:

The Temporary Residence Transition stream

The Direct Entry stream

The Agreement stream.

Requirements

You might be able to get this visa if you:

Have been nominated by an approved Australian employer

Are younger than 50 years of age, unless you are exempt

Meet the skills, qualifications and English language requirements, unless you are exempt

Apply under the stream for which you were nominated.

 

ویزای subclass 457:

در این نوع ویزای موقت کار استرالیا میتوانید جهت شغلی که کارفرما شما را در آن قبول کرده و اسپانسر شما شده است، به استرالیا سفر نموده و در این نوع ویزا به شما اقامت بالای ۴ سال را میدهد، در این نوع ویزا شما میتوانید در مشاغل تایید شده در لیست استرالیا و در صورتیکه  کارفرما نتوانسته کسی را از ساکنان استرالیا بدین کار بگمارد مشغول به کار شوید.

به این ویزا ویزای کمبود نیروی کار ماهر نیز گفته میشود و در بصورت نامحدود تمدید خواهد شد البته درصورتیکه متخصص هنوز واجد شرایط باشد، و میتوانید این ویزا را هم در خاک کشور استرالیا و هم در خارج از خاک استرالیا درخواست دهید.

 

اگر دارای شرایط زیر باشید ممکن است موفق به اخذ این ویزا شوید:

  • داشتن اسپانسر از طرف یک کسب مورد تایید در استرالیا
  • داشتن مهارت خاص مورد نیاز کسب و کار تایید شده توسط دولت استرالیا

Requirements

 

You might be able to get this visa if:

You have been sponsored by an approved business

You have the required skills to fill a position nominated by an approved business.

ویزای subclass 187:

این ویزای اقامت دائمی میباشد که جهت متخصصانی است که خواستار کار کردن در یک ایالت خاص هستند.

در این تایپ ویزا شما توسط کارفرما برای کار در یک ایالت خاص انتخاب میشوید . . از شرایط اخذ این ویزا داشتن سن زیر ۵۰ سال و داشتن کارفرما و داشتن مهارت و قابلیت و داشتن مدرک زبان میباشد. شما نیز میتوانید برای این ویزا هم از درون خاک استرالیا اقدام کنید.

Features

This visa is a permanent residence visa for skilled workers who want to work in regional Australia. It allows you to work in Australia under one of three streams:

The Temporary Residence Transition stream

The Direct Entry stream

The Agreement stream.

Requirements

You might be able to get this visa if you:

Have been nominated by an approved Australian employer for a job in regional Australia (regional Australia does not include the Gold Coast, Brisbane, Newcastle, Sydney, Wollongong or Melbourne)

Are younger than 50 years of age, unless you are exempt

Meet the skills, qualifications and English language requirements, unless you are exempt

Apply under the stream for which you were nominated.

 

ویزای subclass 485:

این نوع ویزا به شما اجازۀ تحصیل و زندگی و کار در استرالیا را بعد از اتمام تحصیل خود در استرالیا میدهد ، فقط دانشجویان واجد شرایط اخذ این نوع ویزا برای اقامت میباشند. از شرایط اخذ این ویزا میتوان داشتن سن زیر ۵۰ سال ، بودن در خاک استرالیا ، داشتن ویزا ، حداقل دوسال تحصیل و داشتن مدرک تحصیل در استرالیا ، مدرک زبان ، شغل و تحصیلات باید در لیست SOLآمده باشد.

Features

This visa is for international students who have recently graduated from an Australian educational institution.

It lets you work in Australia temporarily after you have finished your studies.

Requirements

You might be eligible to apply for this visa if you:

Are younger than 50 years of age

Are in Australia

Hold an eligible visa

Meet the two-year Australian study requirement

Meet the English language requirement

Have recently graduated with either an eligible qualification or with skills and qualifications that relate to an occupation on the skilled occupation list (SOL).

 

در آخر هم ویزای کار شما بر اساسEOI  ویا داشتن امتیازاتی بر اساس مهارتهای زیر برای شما صادر خواهد شد:

Basic personal information

Nominated occupation

Work experience

Study and education

Level of English skills

Details of a skills assessment, related to your nominated occupation

Business and investment experience.

  • .اطلاعات اولیه شخصی
  • .پیشنهاد کار
  • .تجربۀ کاری
  • .تحصیلات و سواد
  • .سطح معلومات زبان انگلیسی
  • .جزئیات مربوط به مهارت خاص مورد نیاز برای شغل مرتبط
  • .تجربۀ بیزینس وسرمایه گذاری

مدارک زبان مورد قبول که طبق لیست ۲۰۱۵ که سایت سفارت استرالیا اعلام داشته از قرار ذیل میباشد:

IELTS, TOFEL, CAE, OET, Cambridge

قابل توجه است که تاریخ مدرک Skill Assessment  نباید بیشتر از سه سال از آن گذشته باشد و در صورت منقضی شدن این تاریخ نیاز است که دوباره ارزیابی تمدید گردد و مجددآ مدرک assessment صادر گردد.

 

 

ویزای subclass 489:

این ویزا برای متخصصان متقاضی کار در ایالتهای مشخص شده و همراه خانواده برای بیشتر از ۴ سال میباشد. در این نوع ویزا شما نیازمند حمایت و دعوت از طرف یک ایالت و یا یک ارگان دولتی جهت کار میباشید، شغل مورد نظرتان در لیست باشد، به یک فرم ارزشیابی مناسب نیاز دارید ، ۵۰ سالتان نشده باشد، امتیاز لازم را طبق دستۀ امتیازبندی آورده باشید، حداقل مقداری زبان انگلیسی را بدانید.با این ویزا متخصص و خانوادۀ وی میتوانند بمدت بیش از ۴ سال در استرالیا زندگی و تحصیل و کار نمایند.

Requirements

Invited Pathway

You might be eligible to apply for this visa if invited. When we sent your letter of invitation, you must also have:

Been nominated by an Australian State or Territory government agency or sponsored by an eligible relative living in a designated area

Nominated an occupation that is on the relevant skilled occupations list

A suitable skills assessment for that occupation

Not yet turned 50 years of age

Achieved the score specified in your letter of invitation based on the factors in the points test

At least competent English

Extended Stay Pathway

You can also apply for this visa if you hold a provisional visa in subclass 496, 495, 487 or 475.

 

 

ویزای subclass 190:

در این نوع ویزا شخص متقاضی ایی که از طرف دولت یا ارگان مربوط به ایالتی خاص دعوتنامه کاری دارد، می بایست امتیاز مورد نظر را هم بیاورد و به آنها اجازه اقامت و تحصیل و کار داده میشود.شما باید واجد شرایط اخذ این نوع ویزا باشید، داشتن دعوتنامه کاری لازم میباشد، ۵۰ سالتان نشده باشد، مهارت خاص مرتبط با شغل پیشنهادی باشد، حداقل مقداری با زبان انگلیسی آشنا باشد، از طرف دولت استرالیا و یا ارگان های دولتی دعوت به کار شده باشد. این نوع ویزا را هم میتوان از خارج از خاک استرالیا و هم در داخل خاک استرالیا اقدام نمود .

Features

This visa is for points-tested skilled workers who are nominated by a state or territory government agency

It allows you to live and work in Australia as a permanent resident

Requirements

You might be eligible to apply for this visa if you were invited. When we sent you your letter of invitation, you must also have:

Nominated an occupation that is on the relevant skilled occupation list

Obtained a suitable skills assessment for that occupation

Not yet turned 50 years of age

Achieved the score specified in your letter of invitation based on the factors in the points test

At least competent English

Been nominated by an Australian state or territory government agency.

 

 

 

در استرالیا برای این مشاغل برای امسال در زیر گروه ۱۸۹ و ۴۸۹ فرصت شغلی موجود میباشد:

Accountants

Software and Applications Programmers

تعدادی از مشاغل مورد نیاز در سال ۲۰۱۵ استرالیا

You must nominate an occupation from the CSOL, the Consolidated Sponsored Occupations List, if you are nominated by a State or Territory Government, a direct entry stream Employer Nomination Scheme visa, a Temporary Work -Skilled visa, subclass 457 or a Training and Research Visa, Subclass 402.

Applicants who require a skills assessment, as part of their visa application must contact a relevant assessing authority directly, to obtain a skill assessment. The assessing authority will provide all necessary applications forms and associated information relating to the assessment.

There will be a charge by the assessing authorities for the assessment.

Occupation ANZSCO Code    Assessing Authority

Construction Project Manager     ۱۳۳۱۱۱          VETASSESS

Project Builder                                         ۱۳۳۱۱۲VETASSESS

Engineering Manager              ۱۳۳۲۱۱               Engineers Australia/AIM

Production Manager (Mining)     ۱۳۳۵۱۳         VETASSESS

Child Care Centre Manager          ۱۳۴۱۱۱                 TRA

Medical Administrator                      ۱۳۴۲۱۱        VETASSESS

Nursing Clinical Director        ۱۳۴۲۱۲        ANMAC

Primary Health Organization Manager       ۱۳۴۲۱۳        VETASSESS

Welfare Centre Manager            ۱۳۴۲۱۴      ACWA/VETASSESS

Accountant (General)     ۲۲۱۱۱۱        CPA/ICAA/IPA

Management Accountant         ۲۲۱۱۱۲        CPA/ICAA/IPA

Taxation Accountant     ۲۲۱۱۱۳        CPA/ICAA/IPA

External Auditor            ۲۲۱۲۱۳        CPA/ICAA/IPA

Internal Auditor   ۲۲۱۲۱۴        VETASSESS

Actuary                ۲۲۴۱۱۱            VETASSESS

Land Economist   ۲۲۴۵۱۱        VETASSESS

Valuer                   ۲۲۴۵۱۲        VETASSESS

Ship’s Engineer    ۲۳۱۲۱۲        AMSA

Ship’s Master      ۲۳۱۲۱۳        AMSA

Ship’s Officer       ۲۳۱۲۱۴        AMSA

Architect                ۲۳۲۱۱۱       AACA

Landscape Architect      ۲۳۲۱۱۲        VETASSESS

Cartographer        ۲۳۲۲۱۳        VETASSESS

Other Spatial Scientist   ۲۳۲۲۱۴        VETASSESS

Surveyor                ۲۳۲۲۱۲       SSSI

Urban and Regional Planner   ۲۳۲۶۱۱         VETASSESS

Chemical Engineer         ۲۳۳۱۱۱        Engineers Australia

Materials Engineer         ۲۳۳۱۱۲        Engineers Australia

Civil Engineer      ۲۳۳۲۱۱        Engineers Australia

Geotechnical Engineer   ۲۳۳۲۱۲        Engineers Australia

Quantity Surveyor         ۲۳۳۲۱۳        AIQS

Structural Engineer        ۲۳۳۲۱۴        Engineers Australia

Transport Engineer        ۲۳۳۲۱۵        Engineers Australia

Electrical Engineer         ۲۳۳۳۱۱        Engineers Australia

Electronics Engineer      ۲۳۳۴۱۱        Engineers Australia

Industrial Engineer        ۲۳۳۵۱۱        Engineers Australia

Mechanical Engineer      ۲۳۳۵۱۲        Engineers Australia

Production or Plant Engineer  ۲۳۳۵۱۳        Engineers Australia

Mining Engineer-(Excluding Petroleum)     ۲۳۳۶۱۱         Engineers Australia

Petroleum Engineer        ۲۳۳۶۱۲         Engineers Australia

Aeronautical Engineer   ۲۳۳۹۱۱        Engineers Australia

Agricultural Engineer     ۲۳۳۹۱۲        Engineers Australia

Biomedical Engineer      ۲۳۳۹۱۳        Engineers Australia

Engineering Technologist        ۲۳۳۹۱۴        Engineers Australia

Environmental Engineer ۲۳۳۹۱۵        Engineers Australia

Naval Architect    ۲۳۳۹۱۶         Engineers Australia

Agricultural Consultant ۲۳۴۱۱۱        VETASSESS

Agricultural Scientist     ۲۳۴۱۱۲        VETASSESS

Forester      ۲۳۴۱۱۳        VETASSESS

Medical Laboratory Scientist  ۲۳۴۶۱۱         AIMS

Veterinarian         ۲۳۴۷۱۱        AVBC

Metallurgist ۲۳۴۹۱۲        VETASSESS

Physicist (Medical Physicist only)    ۲۳۴۹۱۴        ACPSEM

Early Childhood (Pre-Primary School) Teacher   ۲۴۱۱۱۱        AITSL

Secondary School  Teacher     ۲۴۱۴۱۱        AITSL

Special Needs Teacher   ۲۴۱۵۱۱        AITSL

Teacher of the Hearing Impaired       ۲۴۱۵۱۲        AITSL

Teacher of the Sight Impaired ۲۴۱۵۱۳        AITSL

Special Education Teachers nec        ۲۴۱۵۹۹        AITSL

Medical Diagnostic Radiographer     ۲۵۱۲۱۱        AIR

Medical Radiation Therapist   ۲۵۱۲۱۲        AIR

Nuclear Medicine Technologist         ۲۵۱۲۱۳        ANZSNM

Sonographer        ۲۵۱۲۱۴        AIR

Environmental Health Officer ۲۵۱۳۱۱        VETASSESS

Occupational Health and Safety Adviser    ۲۵۱۳۱۲        VETASSESS

Optometrist          ۲۵۱۴۱۱        OCANZ

Chiropractor        ۲۵۲۱۱۱        CCEA

Osteopath   ۲۵۲۱۱۲        ANZOC

Dental Specialist  ۲۵۲۳۱۱        ADC

Dentist        ۲۵۲۳۱۲        ADC

Occupational Therapist ۲۵۲۴۱۱        OTC

Physiotherapist    ۲۵۲۵۱۱        APC

Podiatrist    ۲۵۲۶۱۱         APodC/ANZPAC

Speech Pathologist        ۲۵۲۷۱۲        SPA

General Practitioner       ۲۵۳۱۱۱        Medical Board of Australia

Anaesthetist         ۲۵۳۲۱۱        Medical Board of Australia

Specialist Physician (General Medicine)     ۲۵۳۳۱۱        Medical Board of Australia

Cardiologist         ۲۵۳۳۱۲        Medical Board of Australia

    fa_IRفارسی
    en_USEnglish fa_IRفارسی

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد.

    آدرس:

    گیلان - رشت

    شماره تماس:

    001234656789

    ایمیل:

    info@company.com

    سبد خرید