شرایط مهاجرت به استرالیا برای پرستاران

تخصص های پرستاری در لیست SOL

هنگام تقاضا جهت مهاجرت به استرالیا، رایج ترین کد شغلی که برای پرستاران در نظر گرفته میشود، پرستاران NEC(Not Elsewhere Classified) میباشد.این شغل در لیست SOL قرار داشته و ساده ترین کد جهت ارائه درخواست جهت assessment میباشد.

بسیاری از تخصص های پرستاری از جمله مراقبت از سالمندان ، مراقبت های ویژه ، اورژانس، سلامت روان و پرستاران جراحی در لیست SOL قرار دارند.به طور کلی جهت اخذ ارزیابی مثبت، ارائه سابقه کار در زمینه کد انتخابی الزامی میباشد.

علاوه بر مشاغل فوق، تخصص های بهیار (AIN)، دستیار پرستار و دستیار پیراپزشک نیز وجود دارند که در لیست SOL قرار داشته و جزو مشاغل سخت جهت اقدام برای مهاجرت میباشد.

سایر مشاغل پرستاری از جمله مربی پرستاری (کسی که مجوز کار عملی پرستاران را اماده کرده (LPN) و آنها را جهت ورود به پوزیشن های عملی ثبت نام مینماید) ، پژوهشگر پرستاری ( کسی که به دنبال اطلاعات و توصیه محققان در زمینه پرستاری و مراقبت های بهداشتی میباشد) ، مدیر پرستاری( supervisor) ، Enrolled Nurses وMothercraft Nursesدر لیست CSOL قرار دارند. این بدان معناست که برای این مشاغل ویزاهای اسپانسر ایالتی یا اسپانسری کارفرما میتواند انتخاب های خوبی جهت مهاجرت باشند.

راه های مهاجرت برای پرستاران

مهاجرت از طریق تخصص

یکی از این راه ها جهت اخذ اقامت استرالیا برای پرستاران شرکت در امتحانات Register Nurse یا rn و قبولی در این امتحانات است برای حضور در این امتحانات میبایست مدرک آیلتس با نمره 7 در هر چهار مهارت را داشته باشید.

باید در نظر داشت که این امتحانات را میتوان یکی از سخت ترین امتحانات استرالیا نام برد. بازه زمانی این پروسه سه ماه میباشد و متقاضیان در صورتی که در این امتحانات قبول شوند, میتوانند به عنوان نیروی کار در استرالیا نیز مشغول شوند. همانطور که گفتیم قبولی در امتحانات rn بسیار سخت است و دولت استرالیا با توجه به این میداند در صد قبولی در این امتحانات پایین است یکسری دوره را برای پرستاران برگزار میکند که میتوانند پس از سپری کردن در این دوره ها مدرک rn استرالیا را نیز کسب کنند.مدت زمان این دوره ها 12 تا 18 ماه است.

زمانی که توانستید مدرک rn را کسب کنید در این مرحله میتوانید برای ویزای اسکیل ورکر ( 189 و 190 ) نیز اقدام کنید

به طور کل مراحل رجیستر شدن به شرح زیر میباشد :

1-       فرد بایستی ابتدا نمره ۷ در امتحان آیلتس و یا معادل آن در امتحانات زبان دیگر مثل تافل و یا pte را بیاورد (این نمره میتواند در ۲ امتحان کسب شود).

2-      مدارک درسی‌، شامل جزئیات دروس دوره لیسانس، به همراه نامه سابقه کاری و نمره زبان باید برای ارزیابی اولیه به سازمان نظام پرستاری استرالیا فرستاده شود.

3-     حدوداً ۵ تا ۶ ماه زمان میبرد تا نتیجه ارزیابی اولیه دریافت شود.

4-      اگر نتیجه ارزیابی مثبت بود، به شما اجازه داده میشود در یکی‌ از کلاسهای مربوط به رجیستر شدن (بریدجینگ) شرکت کنید. این کلاسها از لحاظ زمان بندی و هزینه خیلی‌ متفاوت هستند. این کلاسها   در برخی مراکز ۲ تا ۳ ماه طول می‌کشد و در برخی ۶ ماه. دوره های طولانی تر معمولا آسان تر هستند. در دوره های ۲ ماهه، یک ماه تئوری و یک ماه عملی میباشد. ‌. در پایان هر ماه، از شما امتحان میگیرند و اگر قبول نشوید یک بار دیگه امتحان میگیرند و اگر ۲ بار رد شوید دیگر نمیتوانید از آن طریق کارتان را ادامه دهید. هزینه کلاسها حدوداً ۱۲ تا ۱۵ هزار دلار میباشد.

5-      برای شرکت در کلاسها فوق به شما ویزای موقت داده میشود.

6-      پس از اتمام کلاس اگر قبول شوید، آنوقت شما رجیستر میشوید .و این هم حدوداً ۲-۳ ماه زمان میبرد.

7-     پس از رجیستر شدن، شما میتوانید برای مراحل ویزای اقامت دائم اقدام کنید. اینکار میتواند از داخل خاک استرالیا و یا از خارج انجام شود.

در این مرحله شما باید پس از اخذ ارزیابی مثبت در شغل مورد نظر خود، از سوی SkillSelect دعوت نامه دریافت نمایید. بسیاری از پرستاران از طریق ویزای تخصص ساب کلاس 189 اقدام می نمایند.در این حالت نیازی به دریافت اسپانسر ایالتی یا خانوادگی نبوده و برای دریافت دعوت نامه ، باید 60 امتیاز را از سیستم امتیاز بندی کسب نمایند. در بعضی موارد به دلیل پایین بودن سطح توانایی در زبان انگلیسی یا سن بالا امکان کسب 60 امتیاز وجود نخواهد داشت ، در این حالت افراد میتوانند اسپانسر ایالتی یا خانوادگی دریافت نمایند.

در صورت دریافت اسپانسر ایالتی، ایالت 5-10 امتیاز اضافه به شما خواهد داد که این امر شما را در اولویت بالاتری در سیستم SkillSelect قرار میدهد. بسیاری از ایالت ها خواستارجذب رشته های پرستاری میباشند.

اسپانسر خانوادگی تنها در صورتی امکان پذیر است که وابستگان شما در مناطق تعیین شده اقامت دائم داشته یا شهروند استرالیایی باشند.در این حالت جهت اخذ ویزای 489 اقدام کرده و در نهایت از طریق اسپانسر خانوادگی ، 10 امتیاز کسب خواهید کرد.

اسپانسری کارفرما

بسیاری از پرستاران از طریق اسپانسری کارفرما ویزا دریافت می نمایند، که از طریق راه های زیر ممکن خواهد بود:

ویزای 457: یک ویزای 4 ساله موقت بوده که کارفرمای تایید شده، باید حداقل حقوق و دستمزد پایه 53000 دلار را پرداخت نماید.

ENS Visa: یک ویزای دائم بوده که عموما آن دسته از افرادی که به مدت 2 سال برای کارفرمای خود کار کرده باشند، میتواند جهت دریافت آن اقدام نمایند.همچنین آن دسته از افرادی که assessment خود را دریافت کرده و دارای حداقل 3 سال سابقه کار در زمینه شغلی خود میباشند، میتواند جهت دریافت این ویزا به طور مستقیم اقدام نمایند.

RSMS Visa: این ویزا مختص آن دسته از افرادی است که از سوی یک منطقه پیشنهاد کاری دریافت نموده اند.در این حالت طیف وسیعی از مشاغل قابل انجام وجود داشته و نیازی به انجام ارزیابی رسمی نخواهد بود و انتخاب مناسبی برای این دسته از افراد میباشد.

کار کردن به عنوان پرستار در استرالیا

جهت کار کردن به عنوان پرستار در استرالیا در ابتدا باید در AHPRA)Australian Health Practitioner Regulation Agency) ثبت نام نمایید.

در صورتی که از طریق اسپانسری کارفرما اقدام نمایید، کماکان باید ثبت نام را انجام داده یا در هنگام ورود به استرالیا واجد شرایط ثبت نام باشید.

جهت ثبت نام نیازمند ارائه مدرک شناخته شده از سوی استرالیا یا خارج از کشور وداشتن مهارت در زبان انگلیسی میباشید.

مدارک پرستاری شناخته شده (Recognised) در خارج از کشور

مدارک لیسانس از سوی کشور های زیر در AHPRA شناخته شده میباشد :

بلژیک ، کانادا ، شیلی ، هنگ کنگ ، ایرلند، پاکستان ، پاپوآ گینه نو ، سنگاپور، بریتانیا و آمریکا.

در صورتی که مدرک شما به رسمیت شناخته نشده باشد، در این صورت جهت معادل سازی مدرک تحصیلی خود نیاز به انجام یک دوره bridging در استرالیا خواهید داشت.

زبان انگلیسی

جهت ثبت نام در AHPRA نیازمند ارائه مدارکی مبنی بر داشتن مهارت در زبان انگلیسی میباشید که معمولا از طریق انجام آزمون زبان قابل اثبات خواهد بود. مدارک تافل ، ایلتس ، OET, PTE اکادمیک برای AHPRA قابل قبول میباشد.همچنین میتوانید جهت انجام 2 ازمون مختلف اقدام نمایید.این ازمون ها باید در فاصله 6 ماه از یکدیگر انجام شود .مدارک حاصل از ازمون ها هرکدام 2 سال اعتبار خواهد داشت.

ارزیابی مهارت برای پرستاران

در صورتی که شما قصد مهاجرت از طریق تخصص یا ENS Visa را داشته باشید ، باید assessment خود را دریافت کرده باشید.

Assessment پرستاران از طریق ANMAC (Australian Nursing and Midwifery Accreditation Council) صورت خواهد گرفت.از طریق 3 مسیر زیر واجد شرایط جهت دریافت این assessment خواهید بود:

1)ثبت نام در استرالیا

در صورتی که در AHPRA به عنوان پرستار ثبت نام شده باشید، میتوانید جهت اخذ “modified skills assessment ” اقدام نمایید.

جهت دریافت این assessmentباید مدارکی دال بر ثبت نام خود در AHPRA ارائه دهید.در صورتی که خارج از استرالیا ثبت نام کرده یا در استرالیا به عنوان enrolled nurse فعالیت کرده باشید نیز نیازمند ارائه چنین مدارکی خواهید بود.

توجه داشته باشید ثبت نام در AHPRA به تنهایی جهت ارزیابی کافی نبوده و باید از طریق ANMAC ارزیابی خود را انجام دهید.

2)مدارک اولیه در کشورهای شناخته شده

در این شرایط شما نیازمند ارائه مدارک تحصیلی اولیه خود در کشورهای کانادا، اتحادیه اروپا، هنگ کنگ، سنگاپور و یا ایالات متحده میباشید.

همچنین جهت دریافت assessment از طریق ANMAC ، باید یک آزمون زبان انگلیسی را انجام دهید.اما در صورتی که به مدت 5 سال در یکی از کشورهای انگلیسی زبان زندگی کرده باشید، از این آزمون معاف خواهید شد.

3)ثبت نام در کشورهای شناخته شده خارج از استرالیا

این گزینه شباهت زیادی به “Initial Qualification ” دارد.اما در این حالت شما نیازمند ارائه مدارک تحصیلی خود از سوی کشورهای انگلستان ، ایرلند ، ایالات متحده یا کانادا هستید.در صورتی که شما در کشور دیگری Enrolled Nurses بوده باشید،نیاز به ارائه حداقل 3 ماه سابقه کار در یکی از این کشورها خواهید داشت

    fa_IRفارسی
    en_USEnglish fa_IRفارسی

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد.

    آدرس:

    گیلان - رشت

    شماره تماس:

    001234656789

    ایمیل:

    info@company.com

    سبد خرید