اعزام دانشجو به ایتالیا و بررسی آن

اعزام دانشجو به ایتالیا و مقدمه ای بر آن

اعزام دانشجو به ایتالیا ، شرایط اعزام دانشجو به ایتالیا و نکات مربوط به مهاجرت به ایتالیا از طریق تحصیل، در این مقاله مورد تحلیل و بررسی علمی قرار می گیرد. اعزام دانشجو به ایتالیا و اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا از جهات بسیاری قابل بحث خواهد بود که به صورت خلاصه، اساسی ترین و مهم ترین نکات مربوط به آن، خدمت شما دوستان عزیز ارائه می شود. ایتالیا یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا و شنگن می باشد که به دلیل دارا بودن دانشگاه های معتبر و امکان دریافت بورسیه های تحصیلی، ممکن است مورد سوال و تقاضای تعدادی از دانش آموزان و دانشجویان باشد. سوالاتی که ممکن است به ذهن شما خطور کند این است که آیا مهاجرت شما به ایتالیا از طریق تحصیل، منجر به اخذ اقامت و تابعیت این کشور خواهد شد؟ برای اعزام دانشجو به ایتالیا، چه مدارکی موردنیاز است؟ امیدواریم این مقاله که توسط کارشناسان متخصص و مجرب موسسه ویژن به نگارش درآمده، تمامی سوالات و ابهامات ذهنی شما را برطرف نماید و اطلاعات کاملی در باب شرایط و مدارک لازم جهت اعزام دانشجو به ایتالیا و اقامت تحصیلی ایتالیا خدمت شما دوستان عزیز ارائه دهد. در صورت نیاز به اطلاعات تکمیلی، با کارشناسان موسسه ما تماس حاصل فرموده و مشاوره دریافت نمایید.

تحصیل در ایتالیا

اعزام دانشجو به ایتالیا و موسسه معتببر ویژن با همکاری موسسه اعزام دانشجو گیل یار

اعزام دانشجو به ایتالیا باید از طریق وکیل مهاجرتی معتبر صورت گیرد. شما خودتان نیز می توانید برای اخذ پذیرش تحصیلی و ویزای تحصیلی ایتالیا اقدام کنید ولی در نظر داشته باشید که سفارت ایتالیا نسبت به ارائه مدارک، کارهای مربوط به ویزا، بسیار سخت گیر بوده و بهتر است به گونه ای عمل کنید که اخذ ویزای شما با حداقل ریسک مواجه باشد. اعزام دانشجو به ایتالیا از جمله خدمات و مواردی است که موسسه حقوقی ملکپور در آن تخصص دارد و می تواند به شما مشاوره رایگان و خدمات تخصصی ارائه دهد. موسسه ویژن با مدیریت دکتر میره جینی از صفر تا صد کار، یعنی از مرحله پذیرش تا دریافت ویزا در کنار شماست و به شما در تمامی زمینه های اعزام دانشجو به ایتالیا و کشورهای دیگر، مشاوره تخصصی ارائه می دهد.

اعزام دانشجو به ایتالیا و شرایط عمومی

اعزام دانشجو به ایتالیا و شرایط عمومی

کشور ایتالیا کشوری در جنوب قاره اروپا، عضو اتحادیه اروپا و عضو شنگن می باشد که امروزه مقصد بسیاری از گردشگران جهت بازدید از آثار تاریخی و طبیعت زیبای این کشور است. جمعیت این کشور بیش از ۶۰ میلیون نفر است که بالای ۹۰% از جمعیت آن، مسیحی هستند. پایتخت این کشور رم، زبان رسمی آن، ایتالیایی و واحد پولی ایتالیا یورو می باشد.

آب و هوای ایتالیا مدیترانه ای است. شمال این کشور به دلیل وجود رشته کوه آلپ، سرد و جنوب آن خشک است.

شهرهای مختلف ایتالیا به دلایل مختلف زبانزد هستند. به عنوان مثال شهر فلورانس به خاطر معماری و هنر و تاریخ شهرت بسیار دارد. شهر میلان مرکز مد و لباس و هنر است. شهر پیزا هم به خاطر برج خمیده اش شهرت یافته است. شهر بولونیا هم از معروف ترین شهرهای دانشگاهی است که اولین دانشگاه مدرن در اروپا، در سال ۱۰۸۸ در این شهر ساخته شد.

البته یکی از دلایلی که باعث جذابیت ایتالیا برای دانشجویان در سراسر دنیا و به خصوص کشورهای جهان سوم شده است، وجود بورس های تحصیلی مختلف در این کشور است. در ادامه به تفضیل، به بررسی شرایط اعزام دانشجو به ایتالیا و مهاجرت تحصیلی به ایتالیا خواهیم پرداخت و به شما اطلاعات کاملی درباره تمامی موارد و مسائل پیش رو جهت اعزام دانشجو به ایتالیا خواهیم داد.

اعزام دانش آموز به مدارس ایتالیا

اعزام دانش آموز به مدارس ایتالیا

اعزام دانش آموز به ایتالیا در مدارس، در تمامی سنین امکان پذیر است اما شما باید شرایطی داشته باشید که در ادامه به آنها می پردازیم.

مدارس در ایتالیا به چهار دوره آموزشی تقسیم بندی می شوند :

  • مهدکودک : دوره سه ساله، از سه تا شش سالگی
  • مدرسه ابتدایی : دوره پنج ساله، از شش تا یازده سالگی
  • دوره متوسطه اول : دوره سه ساله، از یازده تا چهارده سالگی
  • دوره متوسطه دوم : دوره سه، چهار یا پنج ساله از چهارده تا هفده سالگی، یا ۱۹-۱۸ سالگی

دوره تحصیلی در مهدکودک در ایتالیا، اجباری نمی باشد. دوره تحصیلی اجباری از سن شش سالگی شروع شده و تا سن شانزده سالگی ادامه می یابد. ورود به مرحله بعدی تحصیلی در صورت قبولی در مقطع قبلی اتفاق می افتد. در صورت عدم قبولی، دانش آموز می بایستی با شرکت در کلاس های فوق برنامه و یا شرکت در کلاس ها در ایام تعطیلات تابستانی، سال قبل خود را جبران نماید. در صورتی که دانش آموز بیشتر از نیمی از درس های خود را نتواند پاس کند، از ورود به سال آینده منع شده و باید مجددا سال تحصیلی قبلی را بخواند.

تحصیل در دوره متوسطه نیز اختیاری نمی باشد و دانش آموزان باید مدرک تحصیلی این دوره را حتما دریافت کنند. در پایان دوره متوسطه دوم، دانش آموزان باید امتحان بدهند و پس از قبولی در امتحانات، به آنها یک گواهی تحصیلی داده خواهد شد که پس از دریافت آن، می توانند وارد دانشگاه شوند.

برای اعزام دانش آموز به ایتالیا در مدارس، می بایست یا دانش آموز قیم داشته باشد و یا اینکه در مدارس شبانه روزی تحصیل کند که هزینه آن بسیار بالاست. دانش آموزان حتی اگر در مدارس بین المللی تحصیل کنند، باز هم نیاز است که دانش زبان ایتالیایی را برای حضور در محیط داشته باشند که این مساله، امری دشوار می باشد. تحصیل در مدارس دولتی، به زبان ایتالیایی می باشد.

اعزام دانشجو به ایتالیا در مقطع کارشناسی

برای اعزام دانشجو به ایتالیا و تحصیل در مقطع کارشناسی در این کشور، شما می بایست دیپلم ۱۲ ساله داشته باشید. دانش آموزان ایتالیایی، افراد مقیم ایتالیا و یا دانش آموزانی که در اتحادیه اروپا اقامت دارند، می توانند به طور مستقیم برای تحصیلات تکمیلی اقدام کنند. دانشجویان بین المللی می توانند برای دریافت پذیرش از دانشگاه های ایتالیا، به صورت آنلاین درخواست دهند. بعد از اینکه درخواست شما تکمیل شد، به شما یک آیدی داده خواهد شد که شما می توانید روند کاری خودتان را پیگیری نمایید. اعزام دانشجو به ایتالیا در مقطع کارشناسی بیشتر به زبان ایتالیایی است، ولی تحصیل به زبان انگلیسی هم امکان پذیر است. در اکثر دانشگاه ها، شما نیاز است که امتحان SAT و یا ACT بدهید و پس از قبولی در این آزمون، امکان ورود به دانشگاه را خواهید داشت

امتحان زبان ایتالیایی در صورت وجود یکی از شرایط زیر، اجباری نخواهد بود :

  • دیپلم ایتالیایی داشته باشید (چه در ایتالیا تحصیل کرده باشید و چه در خارج از ایتالیا)
  • مدرک زبان معتبر B2 ایتالیایی داشته باشید.

در صورت تحصیل به زبان انگلیسی، نیازی به ارائه مدارک بالا نخواهید داشت. بلکه نیاز به مدرک زبان انگلیسی دارید. مدرک زبان انگلیسی مورد قبول برای اعزام دانشجو به ایتالیا در مقطع کارشناسی آیلس ۶ و یا معادل آن با مدارک Tofel,TEIC و یا C1,C2 پیشرفته می باشد.

یکی از مهم ترین مواردی که برای اعزام دانشجو به ایتالیا در مقاطع مختلف تحصیلی، از جمله در مقطع کارشناسی اهمیت دارد، سن موردقبول برای دریافت پذیرش و ویزاست. حداکثر سن قابل قبول برای اعزام دانشجو به ایتالیا در مقطع کارشناسی ۲۲ سال می باشد. مدت زمان تحصیل در مقطع کارشناسی در ایتالیا، چهار ساله می باشد. دانشجویان در این مقطع، اجازه کار تا ۱۰ ساعت در هفته را دارند.

اعزام دانشجو به ایتالیا در مقطع کارشناسی ارشد

اعزام دانشجو به ایتالیا در مقطع کارشناسی ارشد از جمله خدمات موسسه حقوقی ملک پور می باشد. جهت اعزام دانشجو به ایتالیا در این مقطع، حداکثر سن قابل قبول برای دریافت پذیرش و ویزا، ۳۰ سال می باشد. شما می توانید به هر دو زبان انگلیسی و ایتالیایی در این مقطع تحصیل کنید. اگر به زبان ایتالیایی تحصیل کنید، هزینه تحصیل شما کمتر از ۱۰۰۰ یورو خواهد بود و در صورت تحصیل به زبان انگلیسی، هزینه های تحصیل بسته به نوع دانشگاه و رشته انتخابی از ۶ تا ۲۰ هزار یورو متغیر است. اعزام دانشجو به ایتالیا در مقطع کارشناسی ارشد هنگامی امکان پذیر است که شخص تحصیلاتش را در مقطع لیسانس به اتمام رسانیده باشد. برای تحصیل در دانشگاه های انگلیسی زبان، نیاز به آیلس حداقل ۶٫۵ و یا مدرک معادل تافل، دارید. مدت زمان تحصیل در این مقطع بین یک تا دو سال می باشد. دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد، اجازه کار تا ۲۰ ساعت در هفته را دارند و اگر دانشجویی بین تعطیلات دو ترم تحصیلی بخواهد کار کند، می تواند به صورت فول تایم مشغول به کار شود. البته جهت کار در ایتالیا، شما باید اجازه کار از اداره مهاجرت این کشور دریافت نمایید. لازم به ذکر است که کار دانشجویی به طور کامل هزینه های زندگی شما در ایتالیا را پوشش نخواهد داد و شما نیاز به دانش زبان ایتالیایی جهت کار در این کشور دارید که این امر خود کاری دشوار برای بسیاری از دانشجویان می باشد.

اعزام دانشجو به ایتالیا در مقطع دکتری

اعزام دانشجو به ایتالیا در مقطع دکتری، امروزه مورد تقاضای بسیاری از دانشجویان می باشد.

تحصیل در مقطع دکتری در ایتالیا، به زبان های انگلیسی و ایتالیایی امکان پذیر است. دانشگاه های دولتی این کشور هزینه تحصیل بسیار پایین دارند و در عین حال تحصیل در مقطع دکتری در دانشگاه های خصوصی، بسیار گران می باشد.

تحصیل در مقطع دکتری، بین سه تا چهار سال معمولا به طول می انجامد که غالبا برای ماندن در ایتالیا در سال چهارم، نیاز به تمدید اقامت دارید.

پیش نیازهای هر دانشگاه و بر اساس هر رشته تحصیلی، متفاوت خواهد بود ولی به طور کلی شما برای اعزام دانشجو به ایتالیا در مقطع دکتری نیاز به آیلس ۷ (در صورت تحصیل به زبان انگلیسی)، مقالات ISI و رزومه تحصیلی و کاری بالا دارید. دانشجوی دکتری معمولا به همراه اساتید خود در سمینارهای مختلف که مرتبط با رشته تحصیلی و پروپوزالش می باشد، شرکت می کند. دانشجوی دکتری با شرکت در سمینارهای مختلف و انجام کارهای پژوهشی، باید بتواند پایان نامه تدوین کرده و در نهایت از آن دفاع کند تا بتواند مدرک دکتری ایتالیا را دریافت نماید.

دانشجوی دکتری در ایتالیا، اجازه کار تا ۳۰ ساعت در هفته را دارد که معمولا دانشجویان مشغول به انجام پروژه های تحقیقاتی و کمک به اساتید جهت نگارش مقاله هستند.

 

اعزام دانشجو به ایتالیا و دانشگاه های برتر ایتالیا

اعزام دانشجو به ایتالیا در دانشگاه های برتر این کشور امکان پذیر است. در بسیاری از مواقع دانشجویانی که در ایتالیا تحصیل می کنند، این موضوع که دانشگاهی که در آن درس می خوانند، مورد تائید وزارت علوم و وزارت بهداشت می باشد یا خیر، بسیار اهمیت دارد. همچنین برای تحصیل در ایتالیا و همچنین ادامه تحصیل در دانشگاه های کشورهای دیگر، Rank دانشگاه در سطح جهانی ملاک قرار داده می شود. در جدول زیر نام دانشگاه های معتبر ایتالیا، رتبه جهانی دانشگاه ها، موردتائید بودن یا نبودن وزارت علوم و وزارت بهداشت ایران را می توانید مشاهده فرمایید :

نام دانشگاه Ranking
جهانی
موردتائید
وزارت علوم
موردتائید
وزارت بهداشت
Universita degli studi di Bologna ۱۱۶
Universita degli studi di Roma “La Sapienza” ۱۴۳
Universita degli studi di Milano ۱۵۲
Universita degli studi di Padova ۱۷۷
Universita degli studi di Pisa ۱۸۵
Universita degli studi di Torino ۲۱۳
Universita degli studi di Napoli “Federico II” ۲۳۵
Politecnico di Milano ۲۶۱
Universita degli studi di Firenze ۲۶۹
Universita degli studi di Genova ۳۴۴
Universitả Degli Studi di Roma Tor Vergata ۳۹۳
Politecnico di Torino ۴۱۷
Universitả degli Stadi di Milano- Bicocca ۴۶۵
Universita degli studi di Catania ۴۹۶
Universita degli studi di Bari ۴۹۸
Universita degli studi di Perugia ۴۹۸
Universita Cattolica del Sacro Cuore – Milano ۵۰۹
Universita degli studi di palermo ۵۴۴
Universita degli studi di Siena ۵۵۳
Universitả degli Studi di Roma Tre ۵۷۳
Universita degli studi di Trieste ۵۸۸
Universitả Degli Studi di Verona ۶۰۵
University Udine ۶۱۴
University of Ferrara ۶۱۵
Universitả degli Studi di Modena e Reggio Emilia ۶۲۴
Scuola Normale Superiore di Pisa (SNS) ۷۳۰
University of Brescia ۷۴۱
Universitả Cả Foscari di Venezia ۸۰۲
Scuola Superiore di Studi Universitari e di perfezionamento Sant’ Anna (SSSA) ۱۴۴۱
Universita degli studi di Pavia ۱۴۴۴
University of Vita-Salute san Raffaele ۱۵۶۶

اعزام دانشجو به ایتالیا و هزینه های تحصیل در ایتالیا

یکی از موارد مهم و تاثیرگذار جهت اعزام دانشجو به ایتالیا، هزینه های تحصیل در این کشور می باشد. زیرا بسیاری از دانشجویان ایتالیا را صرفنظر از اینکه نرخ بیکاری بالایی دارد و کاریابی در آن بسیار دشوار است، به عنوان کشوری که هزینه های تحصیل در آن پایین است، انتخاب می کنند. البته لازم به ذکر است که شما اگر هزینه تحصیل و زندگی خود را در طی یک سال محاسبه کنید و آن را با هزینه یک سال زندگی و تحصیل در کشورهای دیگر اروپایی مانند اتریش، چک، لهستان و … مقایسه کنید، خواهید دید که تفاوت چندانی در نهایت نخواهد داشت ولی از نظر نرخ بیکاری و شرایط اقتصادی، کشورهای بسیار متفاوتی هستند.

در جدول زیر هزینه تحصیل تعدادی از دانشگاه های معتبر جهت اعزام دانشجو به ایتالیا را ملاحظه نمایید :

نام دانشگاه هزینه تحصیل (سالیانه)
University of Siena ۱,۸۰۰ €
University of Bozen-Bolzano ۲,۲۰۰ €
University of Torino ۲,۸۰۰ €
University of Padova ۴,۰۰۰ €
Ca’ Foscari University of Venice ۲۱۰۰۰-۶۵۰۰۰ €
Scuola Superiore Sant’Anna ۴,۰۰۰ €
University of Bologna ۲,۱۰۰ €
Polytechnic University of Milan ۳,۳۰۰ €
University of Trento ۶,۰۰۰ €

اعزام دانشجو به ایتالیا و هزینه های زندگی در ایتالیا

اعزام دانشجو به ایتالیا و هزینه های تحصیل در ایتالیا

اعزام دانشجو به ایتالیا تحت تاثیر عوامل مختلفی است و برای یک دانشجو، هزینه های زندگی از جمله موارد بسیار مهم و تعیین کننده جهت انتخاب شهر محل تحصیل می باشد. هزینه های زندگی در ایتالیا در شهرهای مختلف آن متفاوت است. همچنین هزینه ها با توجه به اینکه شما در خوابگاه دانشجویی سکونت دارید و یا یک خانه اجاره کرده اید، از غذای دانشگاه استفاده می کنید یا اینکه تمامی وعده های غذایی را از بیرون تهیه می کنید، متفاوت خواهد بود. در جدول زیر نمونه ای از هزینه های متداول و روزمره که یک دانشجو با آن مواجه است را می توانید ملاحظه کنید:

هزینه های زندگی در ایتالیا
شرح هزینه (یورو) شرح هزینه (یورو)
غذا در رستوران معمولی ۱۵ بلیط یکطرفه (حمل و نقل عمومی) ۱٫۵
آب معدنی (۰٫۳۳ لیتر) ۱ تاکسی (یک کیلومتر) ۱٫۵
شیر (یک لیتری) ۱٫۱۱ گازوئیل (یک لیتر) ۱٫۵۴
برنج (یک کیلو) ۱٫۹۶ هزینه باشگاه (ماهیانه) ۴۷٫۰۵
نان سفید (۵۰۰ گرم) ۱٫۵۱ هزینه انرژی (آب، برق و … ) ۱۴۳٫۷۹
تخم مرغ (۱۲ عدد) ۲٫۵۷ اجاره آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر ۵۹۴
سیب (یک کیلو) ۱٫۸۳ اجاره آپارتمان یک خوابه در اطراف شهر ۴۴۸
موز (یک کیلو) ۱٫۷۱ خرید آپارتمان در مرکز شهر (متر) ۳۴۵۵
گوجه فرنگی ( یک کیلو) ۱٫۸۷ خرید آپارتمان در اطراف شهر (متر) ۲۱۰۵
سیب زمینی (یک کیلو) ۱٫۱۸ اینترنت ۲۸
مک دوتالد ۸ سینما ۸
کاپوچینو ۱٫۳۴ شهریه مهدکودک خصوصی ۴۲۸

میانگین هزینه های زندگی ماهیانه در شهرهای مختلف ایتالیا به شرح زیر است :

  • بولونیا : ۷۵۰ تا ۱۱۰۰ یورو
  • فلورانس : ۸۵۰ تا ۱۳۰۰ یورو
  • میلان و رم : ۸۵۰ تا ۱۴۵۰ یورو

اعزام دانشجو به ایتالیا و بورسیه تحصیلی در ایتالیا

اعزام دانشجو به ایتالیا و دریافت بورسیه تحصیلی در این کشور، یکی از موارد موردتقاضای دانشجویان می باشد.

  • بورسیه DSU

    یکی از انواع بورسیه های استانی که در شهر استان میلان است، با نام DSU شناخته می شود. شخص باید بتواند ثابت نماید که درآمد خودش و یا درآمد شخصی که شما تحت تکفل آن هستید، سالیانه کمتر از ده هزار یورو می باشد. اعزام دانشجو به ایتالیا و اعطای این بورسیه فقط در استان میلان است و لازم به ذکر است که این بورسیه بالای ۸۰% به شهروندانی که در میلان هستند، تعلق می گیرد و شانس پذیرش دانشجویان بین الملی در آن پایین است. ولی در صورت دریافت پذیرش، به شما کمک هزینه ماهیانه  در حدود ۴۰۰-۳۰۰ یورو داده خواهد شد. این مبلغ کمک هزینه برای تامین مخارج زندگی شما کافی نخواهد بود و می بایستی حتما بتوانید از طرق دیگر ساپورت شوید. برای اعزام دانشجو به ایتالیا و دریافت این بورس شما می بایستی مدرک زبان داشته باشید، وگرنه سفارت به شما ویزا نخواهد داد.

  • بورسیه BOCCONI

    اعزام دانشجو به ایتالیا و دریافت بورسیه بوکونی برای دانشجویان بین المللی امکان پذیر است. این نوع بورسیه در صورتی امکان پذیر است که دانشجو شرایط مالی خوبی نداشته باشد و همچنین از نظر علمی در سطح بالایی قرار داشته باشد. این بورسیه بین ۱۳-۱۲ هزار یورو در سال از هزینه های شهریه شما را پوشش خواهد داد.

  • بورسیه تحصیلی ایتالیا برای دانشجویان بین المللی دانشگاه بولونیا

    اعزام دانشجو به ایتالیا و دریافت بورسیه تحصیلی دانشگاه بولونیا در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد امکان پذیر است. این دانشگاه شهریه ها را تا یازده هزار یورو در سال ساپورت مالی می کنند.

  • بورسیه تحصیلی دانشگاه پلی تکنیک تورینو دی

    این نوع بورسیه برای دانشجویان بین المللی در رشته های مهندسی و معماری ارائه می شود.

  • اعزام دانشجو به ایتالیا و مدارک موردنیاز برای دریافت بورسیه

    • مدرک شناسایی معتبر
    • رزومه تحصیلی و کاری
    • پروپوزال (در صورت وجود)
    • مدرک زبان
    • ارائه مدارک تحصیلی مقاطع قبلی به همراه ریز نمرات
    • فیش حقوقی یا ارائه مدارکی جهت درآمد کم شما و یا خانواده تان
    • تکمیل فرم های مربوطه

به شما پیشنهاد می کنیم قبل از هرگونه اقدامی جهت اعزام دانشجو به ایتالیا و اخذ بورسیه تحصیلی در این کشور، با کارشناسان ما در موسسه ویژن تماس حاصل فرمایید.

مقاله مرتبط

اعزام دانشجو به ایتالیا و پذیرش تحصیلی

اعزام دانشجو به ایتالیا باید همراه با دریافت پذیرش تحصیلی از این کشور باشد. برای دریافت پذیرش تحصیلی از ایتالیا، می بایستی مواردی که در بالاتر عنوان شد را حتما مدنظر قرار دهید.

دریافت پذیرش تحصیلی در ایتالیا، بسته به نوع دانشگاه و رشته انتخابی شما می تواند متفاوت باشد. به عنوان مثال برخی دانشگاه ها ممکن است که از شما قبل از ارسال نامه پذیرش نهایی، چندین بار مصاحبه کنند و یا نمره بالاتری را با توجه به نوع دانشگاه از شما درخواست کنند.

به طور کلی مدارکی که برای اعزام دانشجو به ایتالیا و دریافت پذیرش از دانشگاه های این کشور موردنیاز است، به شرح زیر می باشد :

  • مدرک شناسایی معتبر
  • رزومه تحصیلی
  • عکس پاسپورتی
  • پرکردن فرم های مربوطه
  • مدارک تحصیلی قبلی به همراه ریز نمرات و ترجمه آنها
  • مدرک زبان
  • انگیزه نامه
  • توصیه نامه
  • ارائه پرتفولیوی قوی (اگر شما برای رشته های معماری، برنامه ریزی شهری و طراحی داخلی و … درخواست دارید.)

اعزام دانشجو به ایتالیا و ویزای تحصیلی

جهت اعزام دانشجو به ایتالیا، شما نیاز به دریافت پذیرش از دانشگاه و ویزای تحصیلی ایتالیا دارید. بسته به اینکه اعزام دانشجو به ایتالیا در چه مقطعی صورت می گیرد، مدارک موردنیاز برای دریافت ویزا هم متفاوت خواهد بود که برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان موسسه حقوقی ملک پور تماس حاصل فرمایید. لازم به ذکر است که اگر شما بتوانید هنگام ورود به سفارت، در حد ابتدایی هم به زبان ایتالیایی صحبت کنید، به شما در دریافت ویزای ایتالیا کمک خواهد کرد.

به طور کلی مدارک موردنیاز جهت اعزام دانشجو به ایتالیا و دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا به شرح زیر است :

  • پاسپورت معتبر
  • دو قطعه عکس
  • ترجمه شناسنامه و مدارک هویتی
  • تکمیل فرم ویزا
  • اثبات محل زندگی شما در ایتالیا (هتل، خانه، خوابگاه و …)
  • اثبات تمکن مالی
  • بیمه نامه مسافرتی
  • نامه پذیرش دانشگاه
  • رزومه تحصیلی و کاری
  • گواهی عدم سوپیشینه
  • ترجمه مدارک و ریزنمرات مقطع قبلی تحصیلی
  • مدرک زبان
  • پرداخت هزینه ویزا ۵۰ یورو

اعزام دانشجو به ایتالیا و زمان اعزام دانشجو به ایتالیا

اعزام دانشجو به ایتالیا و زمان اعزام دانشجو به ایتالیا

اعزام دانشجو به ایتالیا در زمان های مشخصی انجام می شود که با توجه به دانشگاه و مقطع تحصیلی، اعزام دانشجو به ایتالیا در زمان های متفاوتی خواهد بود و حتی ممکن است برخی دانشگاه ها هرسال، با توجه به تقویم آموزشی جدیدی که اعلام می کنند، زمان های خاصی را برای اعزام دانشجو به ایتالیا در نظر بگیرند.

به طور کلی اعزام دانشجو به ایتالیا در مقطع کارشناسی، عموما یک بار در سال انجام می شود که معمولا از ماه سپتامبر تا ژوئن بوده و شروع ترم آن، ماه سپتامبر می باشد.

اعزام دانشجو به ایتالیا در مقطع کارشناسی ارشد، بسته به نوع دانشگاه، بین یک تا دوبار در سال انجام می گیرد که مهلت پذیرش برای ترم پاییز، از سپتامبر تا ژوئن و برای ترم بهار، از ژانویه تا نوامبر می باشد. البته لازم به ذکر است که در بسیاری از

دانشگاه ها، رشته های مورد پذیرش، در دو ترم، متفاوت است. به همین دلیل اگر قصد تحصیل و دریافت پذیرش در ایتالیا را دارید، حتما قبل از هرگونه اقدامی جهت دریافت جزئیات و موارد تخصصی، با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید. این مقاله توسط موسسه حقوقی ملک پور، همکار موسسه MIE اتریش، تهیه و گردآوری شده است و هرگونه کپی برداری از آن بدون ذکر منبع، شرعا و قانونا حرام و غیر قانونی می باشد.

اعزام دانشجو به ایتالیا در مقطع دکتری نیز معمولا یک بار در سال در محدوده زمانی مارس تا دسامبر بوده و شروع ترم نیز بسته به نوع دانشگاه، از نوامبر تا فوریه می باشد.

اعزام دانشجو به ایتالیا و بررسی وضعیت ویزای همراه

اعزام دانشجو به ایتالیا و شرایط همراه به صورتی خواهد بود که شما بتوانید خانواده تان را با خود همراه سازید. در کشور ایتالیا امکان پیوستن همراهان به نفر اصلی به صورت همزمان وجود ندارد و همراه می تواند از طریق ویزای توریستی برای مدت زمان محدودی، در کنار دانشجو باشد. برای ویزای همراه، دانشجو باید پس از رفتن به ایتالیا، کارت اقامت را دریافت کرده و سپس برای پیوستن همراهان درخواست دهد. مدارک موردنیاز جهت ویزای همراه به شرح زیر می باشد :

  • پاسپورت معتبر دانشجو
  • پاسپورت معتبر همراه
  • دو قطعه عکس
  • تکمیل فرم های مربوطه
  • اثبات محل سکونت شما در ایتالیا
  • گواهی ازدواج
  • اثبات تمکن مالی
  • ارائه مدرک اقامت نفر اصلی

اعزام دانشجو به ایتالیا و وضعیت اقامت پس از تحصیل

هدف بسیاری از دانشجویان جهت ، دریافت اقامت این کشور است. اعزام دانشجو به ایتالیا در مقاطع مختلف تحصیلی امکان پذیر است. برای همین منظور، دانشجو باید بتواند پس از اتمام تحصیل در مقاطع دانشگاهی، کار پیدا کرده و برای دریافت اقامت ایتالیا اقدام کند. دانشجو جهت یافتن کار در ایتالیا، می بایست به زبان ایتالیایی تسلط داشته باشد. کشور ایتالیا نهایتا شش ماه پس از تحصیل به دانشجو اجازه اقامت خواهد داد تا بتواند کار مرتبط با رشته تحصیلی خود را پیدا کند. ازجمله مواردی که اعزام دانشجو به ایتالیا تحت تاثیر آن است، به غیر از وقت سفارت و دشواری های دریافت ویزا، مساله نرخ بیکاری این کشور است. از آنجاییکه نرخ بیکاری در این کشور نسبت به دیگر کشورهای اروپایی و درجه یک دنیا، بالاتر است، بسیاری از دانشجویان ترجیح می دهند که تحصیل رایگان در کشورهایی مانند اتریش را انتخاب کنند تا بتوانند پس از تحصیل نیز، کار پیدا کنند. زیرا کشور اتریش یکی از پایین ترین نرخ های بیکاری در کل دنیا را دارد و همچنین به دلیل نیازی که به نیروی کار متخصص دارد، به دانشجویان یک سال اجازه اقامت پس از تحصیل می دهد.

در نمودار زیر نرخ بیکاری کشور ایتالیا را می توانید مشاهده کنید :

نرخ بیکاری در ایتالیا

البته لازم به ذکر است که بسیاری از دانشجویان، راه اعزام دانشجو به ایتالیا را پیش می گیرند تا از این کشور به عنوان سکوی پرتاب برای کشورهای دیگر استفاده کنند. زیرا دانشگاه های بسیاری در ایتالیا وجود دارند که موردتائید وزارت علوم و وزارت بهداشت ایران می باشد و همچنین دانشگاه های بسیاری در سراسر دنیا، مدرک دانشگاه های ایتالیا مورد قبولشان است ، در نتیجه اقامت ایتالیا از طریق تحصیل می تواند گزینه مناسبی باشد.

 

اعزام دانشجو به ایتالیا و سخن پایانی

اعزام دانشجو به ایتالیا و شرایط اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا در این مقاله با جزئیات کامل بررسی شد. از آنجا که اعزام دانشجو به ایتالیا مدنظر تعدادی از دانشجویان می باشد، تصمیم به تشریح مسائل مهم پیرامون آن پرداختیم تا راهنمای شما مخاطبان عزیزمان باشد. حتما قبل از هرگونه اقدامی جهت مهاجرت تحصیلی به ایتالیا، اطلاعات کاملی در این زمینه کسب نمایید. زیرا کشور ایتالیا با داشتن بورسیه های تحصیلی، موردتقاضای بسیاری از دانشجویان است ولی شما حتما باید راه و مسیر انجام کار را دقیق بدانید و آن را با کشورهای دیگر نیز مقایسه کنید. در این مقاله اعزام دانشجو به ایتالیا در مقاطع مختلف تحصیلی، مدارک موردنیاز برای اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا، وضعیت همراه در طول دوران تحصیل در ایتالیا، در این مقاله مورد بحث و بررسی قرار گرفت. امیدواریم توانسته باشیم سوالات شما را در مورد اعزام دانشجو به ایتالیا را به طور کامل پاسخ داده باشیم. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر، می توانید با مشاورین مجرب ما در امور بین الملل تماس حاصل نمایید و مشاوره دریافت کنید. همچنین می توانید در قسمت انتهای همین مقاله، در قسمت دیدگاه، نظرات و پرسش های خود را بیان نموده و پاسخ خود را در کوتاه ترین زمان ممکن دریابید.

    fa_IRفارسی
    en_USEnglish fa_IRفارسی

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد.

    آدرس:

    گیلان - رشت

    شماره تماس:

    001234656789

    ایمیل:

    info@company.com

    سبد خرید