اعزام دانشجو به کانادا

کانادا یکی از مهاجرپذیرترین کشورهای توسعه یافته دنیاست که شرایط ایده آلی را برای افراد فراهم می کند. از این رو اعزام دانشجو به کانادا در سال 2020 طرفداران زیادی دارد. در واقع افراد با تحصیل در کانادا می توانند شغلی مناسب پیدا کرده و در نهایت اقامت دائم این کشور را اخذ نمایند. نکته مثبت دیگر این است که یکی از زبان های رسمی در کانادا زبان انگلیسی است و همین مسئله باعث شده افراد زیادی از سرتاسر دنیا تمایل داشته باشند تحصیلات خود را در این کشور ادامه دهند.

  • حداقل نمره مدرک زبان جهت پذیرش و ویزای تحصیلی کانادا چند می باشد؟
  • مدارک لازم جهت اعزام دانشجو به کانادا در سال 2020 چیست؟
  • پذیرش تحصیلی در مقطع دبیرستان و مدارس و کالج ها در کانادا چگونه است؟

روش های مختلفی برای مهاجرت تحصیلی به کشور کانادا وجود دارد و هر فرد باید تعیین کند که به چه روشی قصد مهاجرت به این کشور را دارد. تحصیل در مدارس و دانشگاه های این کشور از جمله رایج ترین روش های مهاجرت تحصیلی به کشوری مانند کانادا برای ایرانیان است. به همین منظور موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، همواره در تلاش است تا بهترین روش ها را برای اعزام دانشجو به کانادا در نظر داشته باشد.

درباره کشور کانادا

کشور کانادا با وجود قرارگیری در فاصله ای زیاد با کشور ایران، همچنان مقصدی جذاب برای ایرانیان است. شرایط بسیار مناسب زندگی در این کشور، اصلی ترین عامل جذابیت آن برای مهاجرین است. کانادا کشور مهاجران است و کمتر کسی می تواند در این کشور ادعا کند که در کشور خود ساکن شده است. طرح های بلند مدت کشور کانادا برای پذیرش مهاجر نیز عامل دیگری برای جذب مهاجرین به این کشور بوده است.

مهاجرت تحصیلی به کشوری مانند کانادا تنها یکی از راه های مهاجرت به این کشور فوق پیشرفته است و شاید بتوان از آن به عنوان تنها راه مهاجرت ایرانیان به این کشور یاد کرد. اگرچه کانادا بهترین کشور انگلیسی زبان جهان در نظام های آموزشی نیست اما باید به این نکته اشاره کرد که این کشور بیشترین هزینه ممکن را جهت گسترش نظام آموزشی خود صرف می کند به طوری که در جمع کشورهای G8 به عنوان دومین کشور در این زمینه شناخته می شود. کیفیت تحصیل در کشور کانادا به گونه ای است که با توجه به هزینه های بسیار بالای تحصیل، جمعیت فراوانی تحصیل در کانادا را، به تحصیل در کشورهای اروپایی که تحصیل رایگان ارائه می دهند، ترجیح می دهند.

 

مراحل اعزام دانشجو به کشور کانادا در سال 2020

قوانین کشورهای انگلیسی زبان از جمله کانادا، به دلیل دریافت تقاضای بسیار زیاد برای اخذ پذیرش، همواره دچار تحول می شود. بنابراین متقاضیان همواره باید در تلاش باشند تا بروزترین اطلاعات ممکن را در این رابطه در اختیار داشته باشند. موسسات اعزام دانشجو به کشور کانادا باید شرایط را به خوبی بررسی کنند و تغییرات اعلام شده را در اختیار متقاضیان قرار دهند.

این فرصت برای هر متقاضی وجود دارد که شخصا برای اخذ پذیرش از دانشگاه های کشور کانادا اقدام کنند با این وجود آگاهی از شرایط و مراحل مهاجرت تحصیلی به کشور کانادا پیش از هر گونه اقدام الزامی است و هر گونه اشتباه ممکن است باعث از بین رفتن شانس اخذ ویزای تحصیلی کشور کانادا شود.

مراحل اصلی اعزام دانشجو به کانادا در سال 2020 عبارتند از:

  • بررسی مدارک تحصیلی دانشجو
  • بررسی میزان آشنایی متقاضی به زبان انگلیسی
  • بررسی شرایط مالی متقاضی تحصیل در کانادا
  • بررسی شرایط دانشگاه های مختلف در کانادا
  • انتخاب بهترین گزینه ممکن برای ادامه تحصیل متقاضی در کانادا
  • اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های کانادا
  • اخذ ویزای تحصیلی کانادا برای متقاضی
  • اعزام دانشجو به کانادا

مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی کانادا

مدارک مربوط به اعزام دانشجو در سال 2020 شامل موارد ذیل می گردد:

  •  نامه پذیرش تحصیلی از یک موسسه معتبر تحصیلی
  •  ارائه نامه CAQ در صورت تمایل به ادامه تحصیل در کبک
  • اسکن صفحات پاسپورت جدید و اسکن صفحات پاسپورت قبلی در صورت موجود بودن
  • یک قطعه عکس 3.5 در 4.5
  • ارائه نامه تمکن مالی به زبان انگلیسی
  • املاک و دارایی های هر فرد که نشان دهنده قصد او برای بازگشت به کشورش پس از تحصیل باشد
  • نامه سابقه کاری همراه با بیمه در راستای مدرک تحصیلی متقاضی

تحصیل در مدارس کانادا

در حال حاضر یکی از برنامه های پر تقاضا در بحث اعزام دانشجو به کانادا، تحصیل در مدارس یا مقاطع پیش از شروع دانشگاه می باشد. اگر والدین تمایل داشته باشند برای تحصیل فرزند خود در کشور کانادا پیش از دانشگاه اقدام نمایند، می توانند این کار را قبل از رسیدن سن فرزند به دانشگاه، از سن 6 تا 18 سالگی در کالج ها و مدارس کانادا شروع کنند. این مسیر می تواند در آینده شرایط اخذ اقامت را برای خانواده متقاضی نیز فراهم سازد.

افرادی که از طریق این نوع مهاجرت اقدام می نمایند معمولا 2 دسته اند: پدر و مادرهایی که خود قصد مهاجرت به کانادا را دارند اما شرایط آنها برای اقدام از طریق برنامه های مهاجرتی فراهم نیست. افرادی که از وسع مالی کافی برای پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی بهره مند هستند و ترجیحشان این است که فرزندشان از سنین پایین در نظام آموزشی پایه این کشور درس بخوانند که به مراتب شرایط اقامت در آینده این فرزند بسیار مثبت خواهد بود.

اگر شما هم تمایل به تحصیل فرزند خود در کشور کانادا دارید پیشنهاد می شود از شرایط فعلی استفاده نمائید، چرا که فرزندان در این سن بهتر از هر شرایط دیگری ویزا می شوند و همچنین شرایط اداره مهاجرت کانادا جهت صدور ویزا برای ایرانیان مطلوب است.

اعزام دانشجو به کانادا در مقاطع دانشگاهی

دانشجویانی که قصد تحصیل در دانشگاه دارند پس از اخذ دیپلم می توانند وارد مقطع 4 ساله لیسانس در کانادا شوند که معدل مطلوب و سطح زبان متقاضی در اخذ پذیرش و ویزای فرد تاثیرگذار خواهد بود. متقاضیان که نتوانسته اند مدرک زبان مناسب ارائه دهند یا از نظر آکادمیک در سطح قابل قبولی قرار ندارند می توانند وارد دوره آماده سازی یا پری بچلر (Pre-bachelor) شوند.

دانشجویان می توانند با مدرک لیسانس، معدل مطلوب و سطح زبان مناسب (آیلتس 6 یا 6.5) وارد دوره یک تا 2 ساله فوق لیسانس شوند و به صورت ریسرچ یا کورس (یا ترکیبی از هر دو) به تحصیل در این کشور بپردازند. دانشجویانی که رزومه مناسب دارند می توانند از دولت کمک هزینه مالی دریافت کنند. متقاضیانی که نتوانسته اند مدرک زبان مناسب ارائه دهند یا از نظر آکادمیک در سطح دوره فوق لیسانس نمی باشند، با ارائه مدرک لیسانس خود می توانند در دوره های پری مستر (Pre-master) شرکت کنند.

متقاضیان تحصیل در دوره دکتری با ارائه مدرک لیسانس و فوق لیسانس خود، معدل مطلوب و سطح زبان مناسب می توانند 3 تا 5 سال به تحصیل پرداخته و با ارائه پروژه خود مدرک دکتری دریافت نمایند. اعطای بورس یا کمک هزینه تحصیلی در این مقطع نسبت به سایر مقاطع بیشتر می باشد.

بهترین دانشگاه ها در کانادا

با توجه به نقشی که سطح علمی دانشگاه محل تحصیل در سطح درآمد و فرصت های شغلی پیش رو دارد، تمامی دانشجویان ترجیح می دهند از همان ابتدا از دانشگاه های برتر کانادا پذیرش بگیرند. برخی از بهترین دانشگاه های کانادا عبارت هستند از:

ردیف بهترین دانشگاه های کانادا QS Ranking 2020 U.S. News & World Report Ranking 2020
1 University of Toronto 29 18
2 University of British Columbia 51 30
3 McMaster University 140 126
4 University of Montreal 137 139
5 University of Alberta 113 139
6 University of Ottawa 281 198
7 University of Calgary 233 178
8 University of Waterloo 173 217
9 Dalhousie University 280 322
10 Laval University 416 315

مدارک لازم برای اخذ پذیرش از کانادا

همانطور که پیش تر در بخش مدارک مورد نیاز برای ویزا بیان شد٬ یکی از مهم ترین مدارک مورد نیاز در سفارت کانادا٬ نامه پذیرش دانشگاه است. البته این که دانشجویان چه مدارکی را باید برای دانشگاه مورد نظر خود ارسال کنند با توجه به مقطع تحصیلی آن ها٬ رشته مورد نظر و دانشگاه مربوطه متفاوت است. منتهی مهم ترین مدارک به منظور اخذ پذیرش از کانادا عبارتند از:

  • رزومه فرد یا CV شامل تمامی دستاوردها چه تحصیلی و چه غیر تحصیلی مثل مدرک آموزش موسیقی و غیره
  • ترجمه رسمی مدارک بیان شده در رزومه
  • ترجمه رسمی ریز نمرات مقطع تحصیلی قبلی
  • مدرک زبان فرانسوی یا انگلیسی (با توجه به زبان دانشگاه)
  • توصیه نامه اساتید مقطع قبلی که دانشجو را به خوبی بشناسند
  • انگیزه نامه که باید حتما توسط خود دانشجو نگارش شود

کالج های فنی در کشور کانادا

یکی دیگر از برنامه های تحصیلی در کانادا که در سال 2020 پر درخواست می باشد تحصیل در دوره های 1 یا 2 ساله کالج ها برای ورود بهتر به بازار کار این کشور است، اگر فردی علاقه ای به تحصیل بلند مدت در دانشگاه های کانادا ندارد می تواند دوره های آموزش حرفه ای و عملی در کالج های این کشور داشته باشد تا بتواند سریع تر وارد بازار کار شود، این دوره ها پس از اخذ مدرک دیپلم یا پس از اتمام مقطع کارشناسی برای متقاضیان قابل ارائه می باشد اما با توجه به شانس ویزا برای ایرانیان، بیشتر متقاضیان پس از اتمام تحصیل دوره کارشناسی خود برای ورود به این دوره ها اقدام می نمایند.

سایر دوره ها جهت اعزام دانشجو به کانادا

علاوه بر دوره های مطرح شده در کشور کانادا، دانشجویان می توانند در دوره های زیر به تحصیل بپردازند:

  • دوره دیپلم در کانادا، (graduate diploma 9)
  • دوره پست بک در کانادا، لیسانس پیشرفته (post bac)
  • دوره سرتیفیکیت در کانادا (Certificate Programs)
  • دوره دیپلما در کانادا (Diploma Programs)
  • دوره ترکیبی در کانادا (Collaborative & Joint Degree Programs)
  • دوره کو آپ در کانادا (Co-op Programs)
  • دوره کارورزی در کانادا (Apprenticeship Programs)

شانس افراد برای پذیرش در دوره های مختلف کانادا و اخذ ویزا از این کشور به شرایط و رزومه هر شخص بستگی دارد.

 

هزینه اعزام دانشجو به کانادا

ممکن است برای هر شخصی که متقاضی این پروسه است هزینه های مربوط به اعزام دانشجو یک دغدغه بزرگ و یا یک مسئله حیاتی باشد. بطوریکه ممکن است بدون آن کل این پروسه امکانپذیر نباشد. لذا طبیعی است که افراد در وهله اول به این دغدغه می پردازند. هزینه های مربوط به اعزام دانشجو مشمول هزینه های تحصیل و دانشگاه، هزینه های مربوط به اخذ ویزای تحصیلی و هزینه های سفارت می باشد. هزینه های مربوط به دانشگاه به این صورت است که فرد بایستی در هر مقطع تحصیلی که قصد پذیرش از آن را دارد بایستی هزینه های یکسال تحصیل را داشته باشد.

معمولا در کشوری چون کانادا این مبلغ در مقاطع آکادمیک هزینه ای در حدود 12000$ تا 20000$ (دلار کانادا) بسته به دانشگاهی که از آن پذیرش گرفته می شود متفاوت خواهد بود. موسسه ویژن می تواند متقاضیان را از وقوانین فعلی آن آگاه کند. علاقه مندان به تحصیل در کانادا در سال 2020 می توانند به منظور کسب اطلاعات بیشتر و شروع فرآیند٬ با موسسه سفیران تماس بگیرند.

سوالات پرتکرار در خصوص اعزام دانشجو به کانادا

برای اعزام دانشجو به کانادا در سال 2020 موارد زیر را باید مورد بررسی قرار داد:

  • اعزام دانشجو به کانادا چگونه است؟ اولین اقدام برای اخذ ویزای دانشجویی قبل از ورود به کانادا، تکمیل موارد به طور آنلاین در وب سایت Citizenship and مهاجرت کانادا (CIC) می باشد.
  • مدارک مورد نیاز پذیرش تحصیلی کانادا چیست؟ ارائه ترجمه، اصل و ریز نمرات مدارک تحصیلی، ارائه مدرک زبان TOFEL و IELTS، ارائه تست های استاندارد GRE و GMAT، انگیزه نامه و پیرینت حساب بانکی.
  • هزینه تحصیل در کانادا در سال 2020 چقدر می شود؟ هزینه تحصیل برای مقیم و شهروند کانادا برای مقطع کارشناسی متوسط 6838$ (دلار) و برای مقطع کارشناسی ارشد 7086$ (دلار) می باشد ولی این هزینه ها برای دانشجویان بین المللی حدود 27159$ (دلار کانادا) خواهد بود.
  • دلیل مهاجرت دانشجویان خارجی به کانادا چیست؟ هزینه های پایین تر در میان کشورهای انگلیسی زبان، ریسک کم ویزا برای ایرانی ها، اعطای ویزای 5 ساله به پدر و مادر و اقامت پس از تحصیل 1 الی 3 سال از دلایل مهم مهاجرت به کانادا محسوب می شود.
  • محدودیت سنی برای ویزای دانشجویی چیست؟ به منظور اخذ ویزای تحصیلی کانادا نداشتن گپ تحصیلی بالای 3 سال بسیار مهم می باشد و بهترین سن برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا از 18 تا 32 سال می باشد.
    fa_IRفارسی
    en_USEnglish fa_IRفارسی

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد.

    آدرس:

    گیلان - رشت

    شماره تماس:

    001234656789

    ایمیل:

    info@company.com

    سبد خرید